تور ارزان گرجستان: آزمون مهم سابریست ها در گرجستان، بقا در تیم ملی به شرط نتیجه گیری

به گزارش مجله خبری تیرول، سرمربی تیم ملی شمشیربازی سابر گفت ملاک اصلی برای اعزام شمشیربازان به جام های جهانی از این پس نتیجه گیری در مسابقات بین المللی است.

تور ارزان گرجستان: آزمون مهم سابریست ها در گرجستان، بقا در تیم ملی به شرط نتیجه گیری

با ما سفر کنید و با تور ارزان گرجستان از زیباترین کشور اروپا دیدن کنید و شهر زیبای تفلیس را ببینید.

امین قربانی در مصاحبه با خبرنگاران درباره مبنای انتخاب ترکیب تیم ملی شمشیربازی سابر برای حضور در جام های جهانی اعلام کرد: با توجه به شرایط، باید آنالیز کنیم و از الان نمی توانیم قاعده و قانونی برایش بگذاریم اما ملاک اصلی، نتیجه گرفتن در مسابقات بین المللی است. در واقع این طور نیست که اگر بازیکنی در یکی، دو مسابقه بین المللی نتیجه خوبی نگرفت اما در انتخابی داخلی برنده شد، دوباره او را به مسابقه بین المللی بفرستیم که باز هم نتیجه نگیرد. بیشتر ملاک خود را روی نتیجه گیری در مسابقه بین المللی می گذاریم. فرایند انتخابی هم طبق همفکری که با آقای فخری مدیر تیم های ملی داشتیم، پیروز و قابل قبول بوده است.

معین تکلیف بیرون مانده ها

قربانی در پاسخ به این پرسش که اگر نفرات اعزامی به جام جهانی گرجستان خوب بودند و نفرات دیگر هم که پیروز به اعزام نشدند، در تمرینات عملکرد مناسبی از خود نشان دادند، تکلیف تیم برای جام جهانی بعدی به چه صورت است؟ توضیح داد: در اردوها، مسابقات تدارکاتی برگزار می کنیم و اگر فرایند بازیکن رو به رشد باشد و ببینیم دارد پیشرفت می نماید از او استفاده می کنیم.

نیما زاهدی، چپ دست با استعدادی که باید بیشتر تمرین کند

او در خصوص شرایط نیما زاهدی که برخلاف تصورات نتوانست در انتخابی تیم ملی برای جام جهانی گرجستان امتیاز لازم را به دست بیاورد، گفت: نیما زاهدی پتانسیل خوبی دارد و از نظر من یک چپ دست با استعداد است و اگر قبل از اردوها، تمرکز و وقتش را بیشتر روی تمرینات بگذارد در آینده نزدیک حرف های زیادی برای گفتن خواهد داشت.

سابر ایران در پی حفظ جایگاه ششم جهان

سرمربی تیم سابر در خصوص هدف گذاری در بخش تیمی و انفرادی جام جهانی گرجستان تاکید نمود: اولین هدف این است از جایگاه ششمی خود دفاع کنیم. البته شمشیربازی رشته ای است که روز مسابقه تعیین می گردد چه کسی آماده است. ما به هر دو بخش انفرادی و تیمی نگاه ویژه ای داریم. علی پاکدامن بین 16 نفر اول است. امیدوارم محمد رهبری، محمد فتوحی و فرزاد باهر بتوانند در رنکینگ ارتقاء پیدا نمایند که پتانسیل آن را هم دارند.

مسائل فنی با سرمربی است و تجهیزات با فدراسیون

قربانی در پاسخ به این پرسش که مسائل تجهیزات تیم ملی مردان و بانوان برای جام جهانی گرجستان حل می گردد؟ توضیح داد: من به عنوان سرمربی تمام تمرکزم روی این است که ملی پوشان را از لحاظ فنی ارتقاء دهم و بقیه مسائل را به مسئولان فدراسیون می سپارم. آنها هم قول مساعد داده اند که تمام امکانات را فراهم نمایند. با توجه به اینکه هزینه تجهیزات را باید ارزی پرداخت کنیم، طبیعتا برای فدراسیون کار سختی است و احتیاج به بودجه قابل توجهی دارد. فدراسیون تا جایی که در توانش بود یاری حال شمشیربازان بوده و آنها را دست خالی به مسابقات نفرستاده است. امیدوارم مسئولان هم مثل همواره نگاه ویژه ای داشته باشند تا فدراسیون راحت تر وسایل را تهیه کند.

قرارداد کم شمشیربازان در لیگ

او در خصوص کیفیت لیگ برتر شمشیربازی و اینکه آیا ستاره ساز بوده است یا خیر، گفت: خود من بازیکنی بودم که لیگ شکوفایم کرد. در دور رفت لیگ سال جاری هم چندین نوجوان 15 ساله را دیدم که قامت بلندی داشتند. با آنها صحبت کردم که با چه کسی و کجا تمرین می نمایند و حتی تشویقشان کردم که بیشتر تمرین نمایند و مطمئنا این نفرات دو، سه سال دیگر حرف برای گفتن خواهند داشت.

سرمربی تیم ملی ادامه داد: کیفیت لیگ از لحاظ فنی بالا است چون بازیکنان تیم ملی با هم رقابت دارند. از نظر اقتصادی، نسبت به سال های گذشته سطح قراردادها بالاتر رفته است اما اگر با رشته های دیگر مقایسه کنیم واقعا قرارداد شمشیربازها کم است.

برگزاری اردوی مشترک پیش از بازی های آسیایی

او در خصوص برگزاری اردوی مشترک با کشورهای قدرتمند نیز گفت: نزدیک به بازی های آسیایی سعی می کنم این پیشنهاد را بدهم که هم در بخش بانوان و هم مردان اردوی مشترک با تیمهای خوب داشته باشیم مانند اردویی که قبل از المپیک توکیو در گرجستان داشتیم.

شرط برآورده کردن توقعات از سابر

سرمربی تیم ملی سابر در خاتمه اعلام کرد: شمشیربازی در جهان خودش را نشان داده و توقعات هم به همان نسبت بالا رفته است. نکته این است که توقعات باید به حق و به جا باشند و برای برآورده شدن آن هم، فدراسیون از همه لحاظ به ویژه اقتصادی حمایت گردد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 2 بهمن 1400 بروزرسانی: 2 بهمن 1400 گردآورنده: teroll.ir شناسه مطلب: 1992

به "تور ارزان گرجستان: آزمون مهم سابریست ها در گرجستان، بقا در تیم ملی به شرط نتیجه گیری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ارزان گرجستان: آزمون مهم سابریست ها در گرجستان، بقا در تیم ملی به شرط نتیجه گیری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید