50 درصد مرغ ها در همدان روی دست مرغداران ماند

به گزارش مجله خبری تیرول، معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان گفت: 50 درصد از تولیدات مرغداران استان روی دستشان مانده است، درحالیکه در شرایط عادی 2 میلیون قطعه ای که تولیدشده بود بلافاصله روانه بازار می شد اما در شرایط فعلی نیمی از تولیدات مازاد است.

50 درصد مرغ ها در همدان روی دست مرغداران ماند

به گزارش خبرنگاران آنلاین به نقل از ایسنا، محمد نظرپور با اشاره به افزایش 17 درصدی جوجه ریزی فروردین سال جاری اضافه نمود: از ابتدای فروردین 99 تا به امروز بیش از یک میلیون و 276 هزار قطعه جوجه ریزی در واحدهای مرغداری استان صورت گرفته است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش 17 درصدی دارد.

وی با تأکید بر این که مرغ به وفور در استان فراوریشده است، اظهار کرد: در سال 98 حدود 30 میلیون قطعه جوجه ریزی در 1400 دوره در استان همدان صورت گرفته که نسبت به مدت مشابه سال 97 که 25 میلیون و 300 هزار قطعه بود، افزایش 18 درصدی داشته است.

وی توضیح داد: در بهمن و اسفندماه سال 98، 5 میلیون و 300 هزار قطعه جوجه ریزی در واحدهای مرغداری استان انجام شد که نسبت به مدت مشابه افزایش 10 درصدی داشته است و مرغ های حاصل از این جوجه ریزی از 15 اسفند وارد بازار شد.

نظرپور گفت: تا به امروز 2 میلیون و 100 هزار قطعه مرغ وارد بازار شده است، 3 میلیون و 200 هزار قطعه از جوجه ریزی های اواخر بهمن در واحدهای مرغداری باقی مانده است که به مرور وارد بازار خواهد شد.

معاون بهبود فراوریات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان با اشاره به افت قیمت مرغ در همدان ادامه داد: مرغداران برای بازار شب عید برنامه ریزی داشتند اما به علت شرایط به وجود آمده باعث شد جشن ها و مهمانی های مردم کنسل گردد و مرغداران متضرر شدند.

وی اضافه نمود: در حال حاضر شرکت پشتیبانی امور دام برای یاری به فراوریکنندگان به خرید مرغ اقدام نموده و تا به امروز 210 تن مرغ از مرغداران استان خریداری نموده است

معاون بهبود فراوریات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان گفت: اصلاً جای نگرانی برای ماه رمضان وجود ندارد، توضیح داد: باوجود این که مرغداران استان دچار ضرر شدند اما فراوری دارند ضمن این که مرغ هایی که توسط شرکت پشتیبانی امور دام خریداری و ذخیره می گردد در ماه رمضان وارد بازار خواهد شد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 8 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: teroll.ir شناسه مطلب: 975

به "50 درصد مرغ ها در همدان روی دست مرغداران ماند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "50 درصد مرغ ها در همدان روی دست مرغداران ماند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید