تور استانبول ارزان: 10 کاری که می توانید در میدان تقسیم استانبول انجام دهید

به گزارش مجله خبری تیرول، میدان تقسیم یکی از مهم ترین میدان های شهر استانبول، فرصت های زیادی برای تفریح و تفریح گردشگران دارد.

تور استانبول ارزان: 10 کاری که می توانید در میدان تقسیم استانبول انجام دهید

بهترین تجربه سفر را با تور استانبول ارزان در خاطراتتان ثبت کنید. از استانبول زیبا دیدن کنید و لحظات زیبایی را در این شهر تاریخی و تفریحی بگذرانید.

میدان تقسیم (تکسیم) یکی از میدان های مهم شهر استانبول است. محلی برای دورهمی و پاتوق اهالی شهر و گردشگران که پر از رستوران، فروشگاه و هتل است. در میدان تقسیم می توانید استانبول مدرن را تجربه کنید.

قبل از اینکه به گشت و گذار در این میدان مشغول شوید، بد نیست که این راهنما را بخوانید و بدانید که در میدان تقسیم استانبول چه سرگرمیاتی برای گردشگران وجود دارد.

یادبود جمهوری (Monument Of The Republic)

گشت و گذار را از مرکز میدان تقسیم آغاز کنید. یادبود جمهوری به وسیله مجسمه ساز مشهور ایتالیایی پیترو کانونیکا ساخته شده است. این یادبود بزرگداشتی برای پنجمین سالگرد پایه گذاری جمهوری ترکیه در سال 1923 است. تصاویری از رهبران انقلابی را در این یادبود مشاهده می کنید.

سوار وسایل حمل و نقل عمومی شوید

این منطقه از نظر وسایل حمل و نقل عمومی بسیار اهمیت دارد و قطب حمل و نقل در شهر است. سیستم اتوبوسرانی و ایستگاه مرکزی متروی استانبول در این میدان واقع شده است. خط ترامواهای قدیمی هم از این میدان می گذرد. اگر دوست دارید خرید کنید می توانید به خیابان مجاور میدان یعنی خیابان استقلال بروید. این خیابان مخصوص عابر پیاده است و یک خیابان شیک و مجذوب نماینده برای خرید.

مرکز فرهنگی

مرکز فرهنگی آتاتورک یا به طور خلاصه AKM یک مرکز فرهنگی چندمنظوره و خانه اپرا است که البته با توجه به پروژه های توسعه و توسعه که به وسیله دولت اجرا می گردد، سرنوشت آن در هاله ای از ابهام واقع شده است.

این مجموعه یکی از مهم ترین نمونه های معماری ترکی از دهه 1960 است. مرکز فرهنگی تابه حال میزبان برگزاری اجراهای بی نظیر تئاتر، اپرای ملی ترکیه و باله، کنسرت به وسیله گروه های موسیقی برتر و همین طور فستیوال تابستانی هنر و فرهنگ بوده است.

از بنای این مجموعه شب ها تماشا کنید تا نورپردازی خیره نماینده آن را ببینید.

خرید سوغات

میدان تقسیم یکی از برترین منطقه ها شهر برای خرید سوغات است. فروشگاه های مختلفی در این میدان وجود دارد که محصولات متنوعی عرضه می نمایند از لباس و کتاب و زیورآلات گرفته تا صنایع دستی. اگر نمی خواهید خودتان را خسته کنید، بیشتر از یک روز برای گشت و گذار و خرید در میدان تقسیم وقت بگذارید.

امتحان کردن غذاهای محلی

بعد از گشت و گذار در میدان تقسیم زمانی را به استراحت خودتان اختصاص دهید و یکی از رستوران ها و غذاخوری های اطراف میدان را انتخاب کنید. حتی شعبه هایی از رستوران های زنجیره ای فست فود هم در این میدان وجود دارد. برای اینکه تجربه ای بومی تر داشته باشید، غذاهای خیابانی محلی را نوش جان کنید مثلا غذایی به نام islak که نوعی همبرگر است که با سس گوجه مخصوص و سبزیجات معطر، آماده می گردد. یا döner بخورید که ساندویچ تهیه شده با گوشت گوساله یا گوشت مرغ است. اگر دنبال غذای سبک تر هستید، انواع اسنک و ذرت را امتحان کنید.

آیران بنوشید

غذای خود را با یک لیوان آیران تکمیل کنید. آیران یا دوغ، نوشیدنی خنکی است که با ماست تهیه می گردد و در تابستان بیشتر رایج است.

شیرینی های محلی را امتحان کنید

هیچ کس نمی تواند در برابر خوردن قهوه همراه با راحت الحلقوم، مقاومت کند. اگر این تجربه را قبلا داشته اید، شیرینی های دیگر محلی را امتحان کنید. در میدان تقسیم شیرینی فروشی ها و کافه قنادی های زیادی هست که در آن ها می توانید انواع مختلف شیرینی محلی را نوش جان کنید.

اگر دنبال یک خوراکی محلی متفاوت هستید، dondurma را امتحان کنید که نوعی بستنی خاص است که غلظت زیادی دارد و چسبنده است. موقع خرید، از مراحل آماده کردن این بستنی شگفت زده می شوید.

لذت بردن از هنر خیابانی

گشت و گذار شبانه در اطراف میدان تقسیم، سرگرمی مجذوب نمایندهی است که نباید از دست بدهید. نوازنده های خیابانی در این ساعت ها، ملودی های مجذوب نمایندهی می نوازند. گرافیتی هنرمندان محلی نیز در گوشه و کنار به چشم می خورد. در این میدان هر جا که نگاه کنید، نشانه هایی از فرهنگ و هنر را مشاهده خواهید کرد.

منبع: کجارو / theculturetrip.com
انتشار: 18 اسفند 1400 بروزرسانی: 18 اسفند 1400 گردآورنده: teroll.ir شناسه مطلب: 2042

به "تور استانبول ارزان: 10 کاری که می توانید در میدان تقسیم استانبول انجام دهید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور استانبول ارزان: 10 کاری که می توانید در میدان تقسیم استانبول انجام دهید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید