گردشگری محور فعالیت های مالی آینده خراسان رضوی است

به گزارش مجله خبری تیرول، مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی گفت: در جلسات شورای اداری شهرستان ها، همه درخواست ها برای توسعه گردشگری است و با توجه به شرایط، آینده مالی استان در این حوزه است.

گردشگری محور فعالیت های مالی آینده خراسان رضوی است

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی ابوالفضل مکرمی فر در نشست مدیرکل و معاونان با مدیران شهرستان های میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی با بیان این مطلب اضافه نمود: از اقدامات شما به خاطر زحمات سال 97 تشکر و قدر دانی کنیم که با همه کمبودهایی که در حوزه امکانات و اعتبار داشتیم کوشش بی وقفه ای را انجام داده اید.

وی ادامه داد: حوزه میراث فرهنگی و گردشگری به محور فعالیت های مالی و اجتماعی کشور تبدیل شده و در استان نیز با توجه به این که با کمترین هزینه بیشترین اشتغال را ایجاد می نماید، گردشگری از ارکان توسعه شهرستان های خراسان رضوی تبدیل شده است.

مکرمی فر با بیان این که تاکنون 46 اقامتگاه بوم گردی در استان بهره برداری شده است ، گفت: در بخش انتشارات، طراحی کتابچه برای همه شهرستان ها صورت گرفته و 20 درصد از شهرستان ها نیز کتابچه های گردشگری خود را چاپ نموده اند.

وی اظهار کرد: در بخش مرمت ها 94 بنا مرمت و احیا شده است که از زحمات مدیران شهرستان ها تشکر می کنم.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی به اهتمام برای ثبت آثار تاریخی شهرستان های استان توضیح داد: 430 قرارداد برا ثبت آثارتاریخی استان در سال گذشته منعقد شد و سال جاری ثبت 500 اثر را در دستور کار واقع شده است و ثبت آثار تاریخی درسال 98 سرعت خواهد گرفت.

مکرمی فر با اشاره به نقش میراث فرهنگی در حفط و اجیای هوبت تاریخی و فرهنگی شهرستان ها اظهار کرد: هر شهرستان باید حداقل ماهیانه یک رویداد تاریخی فرهنگی برگزار کند.

وی بر ضرورت ساماندهی هنرمندان صنایع دستی تاکید نمود و گفت: باید همت و کوشش کنیم با یاری دیگر دستگاه ها و نهاد ها هنرمندان صنایع دستی را در مکان هایی که اماده همکاری هستند حضور یابند.

مکرمی فر با قدر دانی از کوشش مدیران شهرستان ها طی سال گذشته گفت: براساس امتیاز بندی های صورت گرفته، خوشبختانه ادارات میراث فرهنگی شهرستان ها در سال 97 به نسبت سال قبل اش پویا تر شده است.

مکرمی فر با اشاره به آبگرفتگی شدید مسجد کبودگنبد کلات در سیل کلات، از زحمات چند روز اخیر شعبانعلی فرهمند مدیرمیراث فرهنگی کلات قدر دانی کرد.

هم چنین محمدکاظم رادمنش مدیرامور اداری و سرپرست امور شهرستان های اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی گفت: سال جاری ارزیابی عملکرد شهرستان های خراسان رضوی با حضور 3 نفر از مدیران شهرستان ها صورت گرفته است.

وی توضیح داد: برای تعادل در توزیع امتیازات و پیشگیری از تضییع حقوق، شهرستان ها در قالب 6 گروه دسته بندی شده اند و با با شاخص های 28 گانه ارزیابی شده اند.

این نشست با پرسش و پاسخ ادامه یافت و مدیرکل و معاونان جوابگوی سوالات مدیران شهرستان ها بودند.

منبع: میراث آریا
انتشار: 24 شهریور 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: teroll.ir شناسه مطلب: 333

به "گردشگری محور فعالیت های مالی آینده خراسان رضوی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گردشگری محور فعالیت های مالی آینده خراسان رضوی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید