کلاهبرداری یک میلیاردی با صفحه جعلی انیترنت بانک

به گزارش مجله خبری تیرول، رئیس پلیس فضای فراوری و تبادل اطلاعات پایتخت از شناسایی و دستگیری کلاهبرداری اطلاع داد که با ساخت صفحه جعلی اینترنت بانک یک میلیارد ریال از کاربران فضای مجازی کلاهبرداری نموده بود.

کلاهبرداری یک میلیاردی با صفحه جعلی انیترنت بانک

با ما همراه باشید و درباره وبلاگ هیچکس بیشتر بدانید.

به گزارش گروه اجتماعی خبرنگاران، سرهنگ داود معظمی گودرزی، گفت: با مراجعه و شکایت فردی به پلیس فتا مبنی بر برداشت غیرمجاز مبلغ 400 میلیون ریال از حساب بانکی اش، پرونده ای در این خصوص تشکیل و تیمی از ماموران پلیس فتا مسئولیت پرونده را بر عهده گرفتند.

وی مطرح کرد: شاکی اظهار کرد، برای استفاده از اینترنت بانک در موتور های جستجوگر نام بانک مورد نظر را جستجو کردم و بدون توجه به آدرس سایت وارد اولین ردیف نتایج جستجو شدم و با وارد کردن اطلاعات بانکی قصد انتقال وجه خود را داشتم، اما با پیغام عدم انجام تراکنش روبرو شدم و پس از دقایقی متوجه کلاهبرداری و برداشت غیرمجاز از حساب بانکی ام شدم.

رئیس پلیس فتا ابراز داشت: کارشناسان پلیس فتا پس از انجام تحقیقات مقدماتی و بهره گیری از روش های علمی و پلیسی فرد کلاهبردار را در فضای مجازی شناسایی نموده و با اقدامات تخصصی به اطلاعات هویتی و محل اختفای مجرم را در استان های همجوار شناسایی کردند.

سرهنگ گودرزی خاطر نشان کرد: در ادامه تحقیقات پلیسی، مهندسان سایبری پلیس فتا به دست آوردند، فرد کلاهبردار از تعداد زیادی از شهروندان به ارزش ریالی بیش از یک میلیارد ریال با همین روش کلاهبرداری نموده است که با هماهنگی های قضائی متهم در مخفیگاهش دستگیر و به پلیس فتا تهران انتقال یافت.

وی با اشاره به اینکه متهم در پلیس فتا به جرم ارتکابی معترف شد، اضافه نمود: با تکمیل پرونده متهم برای سیر مراحل قانونی در اختیار مرجع قضائی نهاده شد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 14 اسفند 1399 بروزرسانی: 14 اسفند 1399 گردآورنده: teroll.ir شناسه مطلب: 1526

به "کلاهبرداری یک میلیاردی با صفحه جعلی انیترنت بانک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کلاهبرداری یک میلیاردی با صفحه جعلی انیترنت بانک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید