چه قدر درباره کاپادوکیا شنیده اید؟

به گزارش مجله خبری تیرول، سلام نو ترکیه یکی از مقاصد گردشگری ایرانیان از دیرباز تا کنون بوده است. بسیاری افراد پس از شنیدن نام ترکیه به فکر خرید کردن از پاساژهای لاکچری در این کشور می افتند. گروهی هم در پی خرید کردن نیستند و صرفا در پی گردشگری و بازدید از مکان های تاریخی و طبیعی در این کشور هستند. پیشنهاد ما به شما این است که در هنگام سفر کردن به این کشور از تمام مقاصد گردشگری لذت ببرید. ترکیه کشوری است با مکان های تفریحی بسیار مفرحی که می توانند برای شما و خانواده تان خاطرات به یاد ماندنی را به همراه بیاورد. پیشنهاد ما به شما این است که وقتی از هیاهو شهر و گشت و گذار در شهر خسته شدید به کاپادوکیا و لذت بردن از تفریحات مفرح آن پناه ببرید. با ما همراه شوید تا درباره کاپادوکیا بیشتر بدانید.

چه قدر درباره کاپادوکیا شنیده اید؟

کاپادوکیا چگونه مکانی است؟

کاپادوکیا مکانی طبیعی است که با تغییراتی که انسان در مرور زمان و در روزگاران قدیم در آن به وجود آورد اکنون به مکانی تبدیل شده است که هر ساله افراد زیادی را از سراسر جهان به خود جذب می نماید. جالب است که بدانید در قرن چهارم هجری انسان هایی که در آن منطقه زندگی می کردن آغاز به ساختن یک شهر زیر زمینی در آن مکان کردند و اکنون اثری فوق العاده عجیب و مجذوب کننده را به جای گذاشته اند. این سازه به همراه فرسایش هایی که در طول قرن ها به وجو آمده اند همگی از کاپادوکیا مکان امروزی را ساخته اند.

بافت و جنس سنگ هایی که کاپادوکیا را تشکیل داده اند از چیست؟

منطقه کاپادوکیا که در طول قرن ها و با دستکاری انسان در بافت اصلی طبیعت به وجود آمده است حاصل فوران های آتش فشانی است که خاک را از خاکستر پوشانیده بود. این منطقه پوشیده شده از سنگ های نرم و آتشفشانی به نام توف است. تغییرات اقلیمی حاکی بر این منطقه لایه نرم رویی سنگ های حاصله را برده و بافت سخت سنگ را به جای گذاشته است. جالب است که بدانید تغییرات اقلیمی در این منطقه باعث به وجود آمدن شکل های هندسی عجیبی شده اند که بافت کنونی این منطقه را تشکیل داده است. ستون های مخروطی و دودکشی که وجود دارند ارتفاعی 40 متری را به وجود آورده اند که باعث تحیر بازدیدکنندگان از این مکان می شوند.

آیا می توان در کاپادوکیا اقامت کرد؟

پس از ساخته شدن شهر زیر زمینی و البته منطقه ها مسکونی که در کاپادوکیا ساخته شدند موزه های بسیار زیادی در آن به وجود آمدند و این در حالی است که غارهای بسیار زیادی نیز برای گردش و وقت گذرانی در این منطقه وجود دارند. با سیر افرادی که به عنوان توریست هر ساله به این منطقه روانه می شوند ساکنان بومی و گروهی از افرادی که در کار ساخت و ساز و بازسازی بودند آغاز به بازسازی کردن خانه های قدیمی در این منطقه کردند و اکنون هتل های بسیار زیادی در این منطقه وجود دارند و جالب تر اینکه قبل از بازدید کردن از منطقه توریستی تاریخی کاپادوکیا باید به فکر رزرو هتل باشید. هتل ها و خانه هایی که در این منطقه وجود دارند تا حدود زیادی از امکانات رفاهی و البته تکنولوژی روز جهان برخوردار هستند. جای نگرانی نیست با خیال راحت سفر کنید.

منبع: دیجیاتور
انتشار: 20 شهریور 1401 بروزرسانی: 20 شهریور 1401 گردآورنده: teroll.ir شناسه مطلب: 2196

به "چه قدر درباره کاپادوکیا شنیده اید؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چه قدر درباره کاپادوکیا شنیده اید؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید