پرچمدار الکتریکی مرسدس بنز رونمایی شد

به گزارش مجله خبری تیرول، مرسدس بنز خودروی جدید این شرکت را برای رقابت با تسلا و برخلاف طراحی های ساده این شرکت، رونمایی کرد.

پرچمدار الکتریکی مرسدس بنز رونمایی شد

به گزارش خبرنگار ، مرسدس بنز با طراحی و رونمایی از سدان لوکس کاملاً الکتریکی قصد رقابت با تسلا و سایر شرکت های خودروسازی را دارد و می خواهد بازار خودرو های الکتریکی را در دست بگیرد. مرسدس بنز EQS 2022 که روز پنجشنبه رونمایی شد، به عنوان محور اصلی خودرو های الکتریکی این شرکت، دوره جدیدی را برای این خودروساز آلمانی رقم می زند. این خودرو که پاییز وارد نمایشگاه های ایالات متحده گردد، بخشی از خانواده عظیم خودرو های کلاس S این شرکت خواهد بود.

اولا کائلنیوس، مدیرعامل مرسدس بنز در اعلامیه مطبوعاتی 63 صفحه ای برای این خودرو گفت: EQS به گونه ای طراحی شده که حتی مستریان وفادار ما را هم شوکه خواهد نمود. این خودرو در کلاس s طراحی شده و به احتیاج های مشتریان پاسخ خواهد داد.

نمای داخلی خودرو بیشتر از ظاهر خارجی آن توجه ها را به خود جلب می نماید، فضای داخلی خودرو بیش از اینکه شبیه اتومبیل باشد به کابین خلبان یک فضاپیمای شبیه است. صفحه نمایش لمسی و انواع نمایشگر ها تمام داشبورد خودرو را پر نموده اند. سه نمایشگر با اتصال به هم یک صفحه 65 اینچی قوس دار را تشکیل داده اند که راننده صفحه سرنشین کناری نمی بیند و این موضوع مانع از حواس پرتی راننده هنگام رانندگی می گردد.

هنوز قیمت این سدان الکتریکی تعیین نشده، اما کارشناسان صنعت خودرو تخمین زدند که قیمت آن بین 100 تا 160 هزار دلار باشد. آغاز مدل 2021 مرسدس بنز کلاس S بین 94 تا 160 هزار دلار است.

فضای داخلی EQS کاملا برعکس مدل های تسلا است که از فضای داخلی ساده و مدرن بهره می برند. بعضی از مدل های تسلا فقط یک صفحه عظیم در مرکز داشبورد دارند که تقریباً تمام جنبه های خودرو را کنترل می نماید. نمای بیرونی EQS از طرحی مشابه مدل های کلاس S برخوردار است، اما در قسمت جلوی خودرو کمی تهاجمی تر است. این خودرو اولین خودروی EV است که روی یک سیستم عامل جدید برای مرسدس بنز واقع شده است. همچنین این محصول از یک نسل جدید باتری با تراکم انرژی قابل توجهی بالاتر بهره می برد که دامنه بیشتری را برای مشتری فراهم می نماید.

اولین مدل های وارد شده به ایالات متحده تا 516 اسب بخار قدرت و 611 پوند فوت گشتاور را ارائه می دهند. پیش بینی می گردد برد کاملاً الکتریکی این وسایل نقلیه حدود 478 مایل (770 کیلومتر) باشد. از نظر فنی، این خودرو مجموعه ای از ویژگی های ایمنی و راحتی را دارد، از جمله اینکه به دستیار رانندگی برای کنترل سرعت و ترمر در مواقع اضطراری مجهز است که راننده کنترل بیشتری روی خودرو به نسبت سیستم های مشابه این در جنرال موتورز یا تسلا دارد.

مرسدس بنز در حال رقابت با سایر خودروسازان قدیمی برای فراوری خودرو های الکتریکی جدید است تا از تسلا، رهبر صنعت این خودرو ها که عمده فروش کل خودرو های الکتریکی در ایالات متحده را به خود اختصاص داده، پیشی بگیرد.

لازم به ذکر است، شرکت مرسدس بنز در میخواهد تا سال 2039 همه خودرو های خود را به صورت برقی یا هیبریدی فراوری کند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 17 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 17 اردیبهشت 1400 گردآورنده: teroll.ir شناسه مطلب: 1650

به "پرچمدار الکتریکی مرسدس بنز رونمایی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پرچمدار الکتریکی مرسدس بنز رونمایی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید