پارک دیزنی لند شانگهای، با بلندترین قلعه پریان جهان!

به گزارش مجله خبری تیرول، پارک دیزنی لند شانگهای

یکی از جاذبه های شانگهای که شاید در نگاه اول برای بچه ها مکانی رویایی باشد اما بزرگسالان را هم به خود جذب می نماید، پارک دیزنی لند شانگهای است. جاذبه ای که در منطقه و جزیره اقامتگاهی دیزنی در چوآنشا نیو تاون بودونگ Chuansha New Town of Pudong New Area واقع شده و از هنگامی که افتتاح شده است، توانسته گردشگران و توریست های بسیاری را به سمت خود بکشاند. آرزوی هر کودکی است که شخصیت های دیزنی را زنده و از نزدیک ببیند. حتی شما هم اگر وارد این پارک موضوعی شوید، نه تنها دغدغه ها و دردسرهای بزرگسالی را فراموش می کنید؛ بلکه همراه با بچه ها به تجربه شهربازی و جاذبه های درون این پارک مشغول خواهید شد. حتی آنچنان به شما خوش می گذرد که گذر زمان را فراموش خواهید کرد. در مجله گردشگری خبرنگاران شما را به دنیای قصه های پریان و پارک دیزنی لند شانگهای می بریم.

پارک دیزنی لند شانگهای، با بلندترین قلعه پریان جهان!

با تور چین سفری فراموش نشدنی را تجربه کنید.

چرا پارک دیزنی شانگهای جالب توجه است؟

این پارک در شانزدهم ماه ژوئن سال 2016 در زمینی بسیار بزرگ به مساحت 116 هکتار افتتاح شد. از آنجایی که ششمین دیزنی لند دنیا و اولین در چین است، پارک دیزنی لند شانگهای توانسته رکوردهای بسیاری را در این زمینه به نام خود بزند. برای نمونه باید بگوییم که این پارک بلندترین قلعه پریان را در دنیا دارد. قلعه ای که از هر نقطه از پارک دیده می گردد و به محض ورود به این مجموعه چشمتان به آن می افتد. قلعه ای که جادو و سحر شده است.

همچنین اولین باغ طراحی شده و موضوعی با اولین باغ دزدان دریایی را در این شهربازی خواهید دید.

از ویژگی های این پارک با دیگر پارک های دیزنی دنیا این است که در طراحی اش، چندین اثر چینی هم به آن افزوده اند. می توانید در محوطه های آن شخصیت های داستانی و تخیلی مانند زودیاک چینی را که در باغ های تخیلی کشیده شده اند، ببینید. در مجموع می توانید 7 جاذبه گردشگری را درون پارک با 7 موضوع متفاوت بشمارید. مکانی که نه تنها تخیل بچه ها را رشد می دهد، بلکه برای شما هم جذابیت های خاص خودش را دارد.

خیابان میکی | Mickey Avenue

میکی یا میکی موس اولین و مشهورترین شخصیت والت دیزنی است که به محض ورود به پارک دیزنی لند شانگهای ابتدا از آن می گذرید. هنگامی که می خواهید از دروازه ورودی خیابان بگذرید، فواره هایی را به شکل قایق بخار میکی در دو طرف خود می ببینید که بسیار جالب و دیدنی هستند. شخصیت کارتونی میکی موس با دوستانش به استقبال شما می آیند. ضمناً این خیابان تنها فضایی تخیلی نیست؛ بلکه بازاری بسیار شلوغ مملو از گردشگران چینی و خارجی است.

گردشگرانی از سراسر دنیا خواهید دید که مغول خرید کالاها و سوغاتی های چین هستند و حتی مغازه های اغذیه فروشی و تنقلات هم در میان آن ها قرار گرفته اند. شخصیت های کارتونی در طول خیابان قدم می زنند و اگر دوست داشته باشید می توانید با آن ها عکس بگیرید.

باغ تخیلی | Gardens of Imagination

این اولین پارک دیزنی در دنیا که طراحی شده است، را در این شهربازی خواهید یافت. در این پارک، پل ها و جهتهایی وجود دارند که هفت منطقه آن را به یکدیگر متصل می نمایند. یکی از جذابیت هایی که در این پارک وجود دارد، نردبانی است که می توانید بر روی آن ایستاده و صحنه های نمایشی که درون قلعه اجرا می گردد را ببینید. اگر به فیلم ها و کمیک های چینی علاقه دارید، بر روی دیواری می توانید شخصیت های زودیاک چینی را که 12 شخصیت هستند، بیابید و با آن ها عکس بگیرید.

یکی از امکانات ویژه ای که در این پارک وجود دارد، چرخ و فلک قدیمی و پر از نوستالژی این پارک است که برای سواری گردشگران خارجی رایگان است.

جزیره ماجراجویی

اگر به ماجراجویی و داستان های هیجان انگیز دزدان دریایی علاقه دارید، پیشنهاد می دهیم که به جزیره ماجراجویی که محل زندگی قبیله باستانی تازه کشف شده ای است، بروید. مکانی بسیار مرموز و پر از گنجینه های پنهان که می توانید آن ها را کشف کنید. به کمپ اکتشاف بروید و در آنجا ماجراجویی شوید که می خواهد ناشناخته ها و گنج های پنهان درون جزیره را کشف کند. به درون کشتی های ارواح یا دیگر کشتی ها بروید. حتی می توانید وارد فضای طبیعت مخوف درون جزیره ها بشوید.

مکانی که ترس و وحشت ماجراجویی شما را فرا می گیرد.

سوار واگن هایی شبیه به واگن های ذغال سنگ معادن شوید و بر روی ریلی که چرخان حرکت کنید. از کوهی که آبشاری مرتفع دارد، دور بزنید و در نهایت با سرعت وارد رودخانه ای شوید که شما را به سمت غارهای تاریک با هیولاهای غول پیکر و اسرار آمیز می برد. قایق سواری در چنین جهت هیجان انگیز و فضاهای جدیدی تجربه ای به یاد ماندنی برای شما خواهد داشت. با این سفر به چین و ورود به پارک دیزنی لند شانگهای با احساسی متفاوت تر این شهر را تجربه کنید.

پناهگاه گنج

یکی دیگر از پارک های موضوعی که بسیار جذاب طراحی شده است و بچه ها و مخصوصا بزرگسالان عاشق داستان سرایی را به خود جذب می نماید، پناهگاه گنج است. اینجا با اولین پارک دزدان دریایی در پارک دیزنی لند شانگهای روبرو می شوید که دو کشتی چوبی غول پیکر هم دارد. رستوران دزدان دریایی و منطقه تفریحی آبی آن، یکی از پرطرفدارترین جاذبه های درون شهربازی است.

می توانید گروه های چند نفره تشکیل داده و در منطقه ای که به شکل فیلم سینمایی دزدان دریایی کارائیب طراحی شده است، به دنبال گنجینه سانکن بگردید. فضایی سرپوشیده و جذاب که آن چنان هر گردشگری را سرگرم می نماید تا در نهایت خسته گردد و برای رفعه خستگی به رستوران دزدان دریایی برود و آب میوه ای تازه بنوشد.

  • در این جزیره گنج، شما و دیگر گروه ها با کاپیتان جک اسپارو همراه شده و به یاری او می توانید گنج مخفی شده دیوی جونز را پیدا کنید.

در طول این جهت با دیگر دزدان دریایی شجاع، پریان دریایی بسیار زیبا و حتی موجود ترسناک کراکن یا هشت پای غول پیکر روبرو خواهید شد. اگر به دیگر فیلم های دزدان دریایی علاقه دارید، می توانید به دیدن نمایشی جذاب و دیدنی به نام بازی چشم طوفان با حضور کاپیتان جک بروید.

بازی و جنگیدن های طنزآمیز کاپیتان جک با دیگر دزدان دریایی، صحنه های شاد و خنده داری برای هر گردشگری ایجاد می نماید.

دنیای سرزمین آینده

اگر به دنیاهای آینده و تکنولوژی علاقه دارید، پیشنهاد می دهیم که به دنیای آینده بروید. منطقه ای در پارک دیزنی لند شانگهای که در آن تمام تکنولوژی های برتر آینده به همراه امکانات بی خاتمه آن و هر آنچه که در فیلم های علمی تخیلی وجود دارد، خواهید دید. برنامه بازی نجات سیاره با شمشیرهای نوری و تیراندازی به دشمنان را در این پارک تجربه خواهید کرد.

  • با دوستان خود به دو گروه تقسیم شوید و ماموریت نجات دنیا را به عهده بگیرید.

فضایی که در این پارک می بینید شما را به یاد فیلم های علمی تخیلی می اندازد و پر از صفحه های LED و سیستم های جذاب بازی است تا با استفاده از آن ها بتوانید دشمنان را شکست داده و نابود کنید.

اگر عاشق خلبانی هستید، به عنوان خلبان فضاپیماهای جنگی وارد بازی شوید و به سمت آسمان پرواز کنید.

سوار هواپیماهای پرنده اگر شوید، نمایی کامل از کل مجموعه پارک دیزنی لند شانگهای را خواهید دید. همچنین قسمتی از مجموعه را به پارک جنگ ستارگان و ماپیتان مارول اختصاص داده اند. مکانی که می توانید از شخصیت ها و قهرمان های سمبلیک جنگ ستارگان دیدن کنید و با آن ها عکس بگیرید.

سرزمین عجایب

و اما بزرگترین پارک موضوعی در دیزنی لند شانگهای، سرزمین عجایب نام دارد. بلندترین، بزرگترین و جذاب ترین قلعه ای که قبلا از آن نام بردیم در این سرزمین واقع شده است. اینجا اولین پارک دیزنی است که بچه ها و گردشگران می توانند با شخصیت های کارتونی مانند سفید برفی در طبقه آخر قلعه همراه شوند. اگر از پنجره های قلعه به بیرون نگاه کنید می توانید مزارع و جنگل های اطراف قلعه را ببینید.

جایی که سفید برفی در آن ناپدید و مخفی می گردد. حتی قسمتی از جنگل را می یابید که معدن هفت کوتوله است. می توانید وارد معدن شده و با هفت کوتوله همراه شوید و حتی به خانه آن ها بروید. یکی دیگر از فضاهای طراحی شده در دیزنی لند شانگهای خانه چوبی صد طاق شخصیت کارتونی وینی د پو Winnie the Pooh است.

یکی از جذاب ترین قسمت های این پارک، رودخانه ای است که شما را به سرزمین یخی و غار کریستالی پر از مجسمه های یخی می برد.

سرزمین داستان اسباب بازی ها

یکی از پیروز ترین داستان ها وانیمیشن های دیزنی و پیکسار، داستان اسباب بازی هاست که هفتمین پارک در این مجموعه بزرگ تفریحی در میان جاذبه های شانگهای است. تمام شخصیت های این انیمیشن را در این پارک خواهید دید. مجسمه های بزرگی از اسباب بازی ها که بچه ها را مجذوب خود می نمایند. هر یک از بخش های مختلف این پارک موضوعی مکانی است که می توانید در آنجا پرسه زده و البته از مغازه هایی به سبک غربی آن خرید کنید.

شکم گردی و اقامت در پارک دیزنی لند شانگهای

وارد هر یک از هفت پارک موضوعی درون دیزنی لند شانگهای که بشوید، رستوران ها، مغازه ها و سالن های غذاخوری جذابی را خواهید یافت که خوشمزه ترین تنقلات، میان وعده ها و غذاها را سرو می نمایند. بنابراین لازم نیست که برای تهیه غذا مسافت طولانی و شلوغ میان پارک ها را طی کنید. همچنین هنگام ورود به پارک می توانید با خود غذاهای بسته بندی شده و بطری های آب معدنی به همراه داشته باشید.

  • نکته: آوردن بطری های آب معدنی و نوشیدنی شیشه ای به پارک دیزنی لند شانگهای ممنوع است.

برای سوغاتی هم به سراغ مغازه ها رنگارنگ سوغاتی فروشی با انواع اسباب بازی ها و عروسک ها، حلقه های رنگی دستبند، ساعت های مچی و دیگر سوغاتی ها بروید.

مرکز خرید دیزنی تاون | Disneytown

جدای از این مغازه ها، در بیرون از پارک، شهر دیزنی قرار گرفته است. دیزنی تاون یا شهر دیزنی در واقع مرکز خرید بسیار بزرگی است که پر از مغازه ها، رستوران ها و دیگر سرگرمی هاست.

  • یکی دیگر از تفریحات و جذابیت هایی که در دیزنی لند شانگهای خواستار بسیاری دارد، سالن تئاتر د والت دیزنی گرند The Walt Disney Grand Theater است. جایی که نمایش های مختلفی اجرا می گردد.

اگر می خواهید وارد دیزنی تاون شوید، احتیاج به پرداخت ورودی ندارید و رایگان می توانید از پارک دیزنی لند شانگهای دیدن کنید.

خانواده هایی که به دیدن این مکان تفریحی می روند، دو هتل موضوعی را خواهند یافت. هتل هایی به نام هتل دیزنی لند شانگهای Shanghai Disneyland Hotel و هتل توی استوری Toy Story Hotel از هتل هایی هستند که اگر برای رزرو اتاق در آن ها اقدام کنید، برنامه چندین بازدید رایگان از اقامتگاه و پارک دیزنی لند شانگهای را به دست خواهید آورد.

جهت دسترسی به دیزنی لند شانگهای

اگر در تور شانگهای شرکت نموده اید و در این شهر هستید با روش های زیر می توانید خود را به پارک دیزنی لند برسانید.

  • سوار مترو خط 11 شوید و در ایستگاه پارک دیزنی لند شانگهای پیاده شوید. از خروجی شماره 1 بیرون بیایید تا در نهایت با 5 دقیقه پیاده روی به پارک برسید.

نکته سفری: پیشنهاد می دهیم هنگامی که وارد ایستگاه دیزنی شدید، در همان جا بلیط برگشت متروی خود را خریداری کنید تا زمان برگشت مجبور نشوید در صف طولانی خرید بلیط مترو بایستید.

  • با اتوبوس های شماره 50 پودونگ Pudong و 51 یا 52 هم می توانید به این منطقه بروید. ابتدا به ترمینال جنوبی حمل و نقل اتوبوسی بروید. از این ترمینال باید جهت 1.6 کیلومتری را به سمت پارک پیاده روی کنید یا در نهایت اتوبوس های پارک را سوار شوید.
  • در هر هتلی در شانگهای که باشید می توانید برای پارک دیزنی لند شانگهای شاتل درخواست دهید.

رزرو بلیط برای ورود به پارک

اگر تمایل به خرید اینترنتی یا تلفنی بلیط را ندارید، باید در صف طولانی باجه فروش بلیط ورودی منتظر نوبت بمانید. یادتان باید که باید پاسپورت و مدارک شناسایی خود را به همراه داشته باشید تا بتوانید بلیط تهیه کنید. قیمت های ورودی برای هر کودک بسته به قد و سنی که دارد، متفاوت محاسبه می گردد. اگر آخر هفته و تعطیلات عمومی وارد پارک شوید، باید هزینه ورودی بیشتری به نسبت دیگر روزهای هفته بپردازید.

  • ساعات بازدید از پارک دیزنی لند شانگهای: از ساعت 08:30 صبح تا 22:00 شب
  • ساعت آغاز نمایش شیرشاه در پارک: ساعت 19:00 به مدت 2.5 ساعت اجرا می گردد که ورودی آن 190 یوآن تا 1000 یوآن است.

منبع: travelchinaguide.com

منبع: الی گشت
انتشار: 23 مرداد 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: teroll.ir شناسه مطلب: 263

به "پارک دیزنی لند شانگهای، با بلندترین قلعه پریان جهان!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پارک دیزنی لند شانگهای، با بلندترین قلعه پریان جهان!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید