ویدئویی که یک کاربر ایرانی در خصوص نحوه تحویل آسان کالاهای آمازون منتشر نموده، به سرعت در حال محبوب شدن است

به گزارش مجله خبری تیرول، یکی از کاربران شبکه های اجتماعی که متاسفانه من آدرس پیج یا اکانتش را ندارم، اخیرا ویدئویی منتشر نموده که به سرعت در حال محبوب و وایرال شدن است.

ویدئویی که یک کاربر ایرانی در خصوص نحوه تحویل آسان کالاهای آمازون منتشر نموده، به سرعت در حال محبوب شدن است

در این ویدئو ایشان مکانیسم جالب تحویل کالاهای آمازون را در برخی نقاط نشان می دهد.

از آنجا که ممکن است زمان تحویل کالا به وسیله پستچی یا مامور تحویل کسی خانه نباشد، آمازون پیشبینی نموده که در نقاطی به اصطلاح صندوق ها یا جعبه هایی بگذارد که موسوم به Amazon Hub Lockers هستند. اینها متناسب با ابعاد کالای تحویل، مقدار متفاوتی دارند.

پس اگر سفارش دهنده پیشبینی کند که زمان رسیدن کالا خانه نیست، کالاها به جای خانه داخل این صندوق ها گذاشته می گردد. بعد هر وقت کاربر به محله خود رسید ، دم در این صندوق ها می رود، اپلیکیشن آمازون خود را باز می نماید و به صورت بلوتوث دستور باز شدن در صندوق را می دهد و در باز می گردد و تمام.

مکانیسم جالبی است و ما تعجب می کنیم که چرا زودتر به فکر کسی نرسیده بود که روش های قدیمی را رها کند و راهکار تازه را همه گیر کند.

ما در ایران به خصوص خیلی با این مشکل روبرو هستیم. همین چند روز پیش قرار بود تعدادی کتاب برای من پست گردد. من آدرس سوپرمارکت محل را دادم تا کتاب های تحویل او شوند. مامور پست هم بعد یک جستجوی سرسری، سوپرمارکت را که اتفاقا محلش سرراست بود، پیدا نکرد و کالا را به اداره پست برگشت داد و حالا من برای تحویل کتاب ها باید یک صبحم تلف گردد تا کتاب ها را تحویل بگیرم.

وقتی شما از دیجی کالا و دیگر فروشگاه های آنلاین هم خرید می کنید، مرحله تحویل کالا بسیار استرس آور است. دیجی کالا به شما یک بازه زمانی طولانی از 9 صبح تا 9 شب را برای تحویل کالا در نظر می گیرد و در این ساعات یکی باید بست در خانه بنشیند.

اصلا برخی ساعات هم مناسب شرایط ما برای تحویل گرفتن کالا نیست. مثلا تصور کنید بعد از 8 ساعت کار خسته نماینده می خواهید کمی در خانه استراحت کنید و در همان ساعت ناگهان بسته شما از راه می رسد و شما از چرت کوتاه بلند می شوید.

راهکار تحویل بسته ها به همسایه ها و آشنایان هم به دلایل مختلف مطلوب نیست. نخست اینکه به زحمت می افتند. دوم اینکه برخی توقعات نابجا برای جبران این لطف پیدا می نمایند و سوم و مهم تر از همه اینکه حریم خصوصی شما نقض می گردد. چون خیلی از موارد ما دوست نداریم که دیگران بدانند که مرتب خرید آنلاین داریم یا احتمالا چه خریده ایم.

اما راهکار آمازون هم بیشتر مناسب کشورهایی است که خرید به صورت فراگیر در حال همه گیر شدن است و شاید در کشورهای دیگر صرف مالی نداشته باشد. اما در هر حال، آینده خوبی دارد.

یکی از چیزهایی که من را شخصا از خرید آنلاین منصرف می نماید، همین مرحله تحویل کالا است. می گردد تصور کرد که انتظار برای رسیدن بسته، مرحله خسته نماینده و پرماجرایی برای دیگران هم است.

پس فکر می کنم که هزینه چنین کاری در نهایت با افزایش قابل توجه فروش و نیز پایین آمدن هزینه ناشی از برگشت خوردن بسته ها و سرگردانی خودروها و سرویس های تحویل و افزایش دستمزد آن در میان مدت جبران گردد.

گذشته از این، جلب اعتماد مشتریان هم حاصل می گردد که خود بسیار ارزشمند است.

باز می گردد تصور کرد که چنین مکانیسم های آسان خریدی در آینده توسعه پیدا نمایند و کالاها از کتاب گرفته تا وسایل تزئینی و خانگی و پوشاک و گجت های الکترونیک و اکسسوری های دیجیتال خیلی آسان به شما تحویل داده شوند.

فوبیا از به دردسر افتادن در هنگام تحویل کالا یک مانع جدی برای راغب شدن ما برای خرید آنلاین است و شرکت های داخلی هم دیر یا زود باید این مشکل را رفع نمایند.

ویدئویی که به آن اشاره کردم را در اینجا ببینید:

منبع: یک پزشک
انتشار: 30 آذر 1400 بروزرسانی: 30 آذر 1400 گردآورنده: teroll.ir شناسه مطلب: 1956

به "ویدئویی که یک کاربر ایرانی در خصوص نحوه تحویل آسان کالاهای آمازون منتشر نموده، به سرعت در حال محبوب شدن است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ویدئویی که یک کاربر ایرانی در خصوص نحوه تحویل آسان کالاهای آمازون منتشر نموده، به سرعت در حال محبوب شدن است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید