ورود کرونای انگلیسی به ایران ارتباطی با ایرلاین ها ندارد، پس از ممنوعیت حتی یک مسافر از انگلیس هم نداشتیم

به گزارش مجله خبری تیرول، در پی تایید شدن ورود کرونای انگلیسی به کشور از سوی وزیر بهداشت انتقاداتی درباره نبود نظارت مناسب روی پروازها و ورود مسافران به عنوان عامل شیوع این ویروس جدید مطرح شد اما معاون سازمان هواپیمایی کشوری این ادعاها را رد می نماید.

ورود کرونای انگلیسی به ایران ارتباطی با ایرلاین ها ندارد، پس از ممنوعیت حتی یک مسافر از انگلیس هم نداشتیم

روز گذشته سعید نمکی -وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی- گفت: نخستین مورد کووید 19 موتاسیون یافته انگلیسی را در یک هموطن که از انگلیس آمده بود و بعد از مدتها رصد، پیدا کردیم. وی در یکی از بیمارستان های خصوصی بستری بود و پس از آنالیز های مکرر، تست کووید 19 وی از نوع موتاسیون یافته تایید شد.

در چنین شرایطی بعضی از مردم در فضای مجازی مدعی شدند که دوباره نبود نظارت مناسب روی پروازها و ورود مسافران به وسیله این کشور کرونای جدید را به ایران وارد نموده است و مسئولان باید جوابگو باشند.

ابوالقاسم جلالی معاون هوانوردی و امور بین الملل سازمان هواپیمایی کشوری در این باره گفت: گرچه ورود ویروس کرونای انگلیسی به ایران از سوی وزیر بهداشت تایید شده اما این مسئله ارتباطی با ایرلاین ها و شرکت های هواپیمایی ندارد چرا که دقیقاً از روزی که وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت، جلوی پروازهای انگلستان را گرفتیم و هیچ مسافری از آن روز به بعد اجازه ورود به کشور را نداشته است.

پس از ممنوعیت حتی یک مسافر از انگلیس هم نداشتیم

وی اضافه کرد: از تاریخ مذکور تا به امروز همه پروازهای ایرلاین های داخلی و خارجی از انگلستان و به این کشور را ممنوع گفتیم و با قاطعیت می توانیم بگوییم حتی به یک نفر هم اجازه ورود به کشور به وسیله انگلستان را ندادیم.

معاون سازمان هواپیمایی کشوری با اشاره به اینکه از همان روزهای نخست وزارت بهداشت به دنبال فهرسته افرادی بود که پیش از اعلام ممنوعیت به وسیله انگلستان به ایران وارد شده بودند، گفت: پروازهای مستقیم یا غیر مستقیم و داخلی یا خارجی برای ما تفاوتی نداشت و جلوی همه آنها را گرفتیم چرا که سلامت مردم برای ما اهمیت دارد اما نمی دانیم این مسافر چگونه وارد کشور شده است.

البته وزیر بهداشت در اظهارات دیروز خود نیز این مسئله را تایید کرد که تخلفی در ورود این مسافر صورت نگرفته است، وی در این باره گفت: حال این فرد درحال حاضر خوب است و خوشبختانه از آن جایی که از روز اول بسیار هوشیار و مطلع بودند، با اینکه با pcr منفی وارد کشور شده بودند، بین همراهان و خانواده شان کاملا خود را ایزوله نموده و هیچ ایاب و ذهاب به هیچ جای مشکوک نداشتند، تمام اطرافیان این فرد ارزیابی شدند و خوشبختانه رد و نشانی از این ویروس را در نزدیکان و خانواده شان پیدا نکردیم.

منبع: گردشبان
انتشار: 24 بهمن 1399 بروزرسانی: 24 بهمن 1399 گردآورنده: teroll.ir شناسه مطلب: 1485

به "ورود کرونای انگلیسی به ایران ارتباطی با ایرلاین ها ندارد، پس از ممنوعیت حتی یک مسافر از انگلیس هم نداشتیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ورود کرونای انگلیسی به ایران ارتباطی با ایرلاین ها ندارد، پس از ممنوعیت حتی یک مسافر از انگلیس هم نداشتیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید