واکنش تیم حقوقی ترامپ به استیضاح؛ ناقض قانون اساسی است

به گزارش مجله خبری تیرول، تیم حقوقی رئیس جمهور آمریکا در واکنش به آغاز فرایند استیضاح در مجلس سنای آمریکا، با ادعای اینکه بندهای این طرح ناقض قانونی اساسی ایالات متحده است، ترامپ را از هرگونه اقدام غیرقانونی مبرا دانستند.

واکنش تیم حقوقی ترامپ به استیضاح؛ ناقض قانون اساسی است

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، تیم حقوقی و وکلای دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در اولین اقدام در جریان تشکیل پرونده استیضاح، قانونگذاران دموکرات در کنگره را به تلاش برای باطل کردن نتیجه انتخابات ریاست جمهوری 2016 ایالات متحده متهم کرد.

خبرنگار شبکه صدای آمریکا در کاخ سفید به نقل از افراد نزدیک به تیم حقوقی ترامپ گزارش داد در واکنش شش صفحه ای به احضاریه استیضاح در مجلس سنای آمریکا، که قرار است روز دوشنبه منتشر شود، استیضاح به مثابه حمله به حق مردم [آمریکا] برای انتخاب آزادانه رئیس جمهور خود در انتخابات 2016 و 2020 دانسته شده است.

بر این اساس، تیم حقوقی ترامپ با ادعای اینکه بندهای استیضاح، ناقض قانون اساسی آمریکا هستند، می گویند که اسناد و مدارک ارائه شده توسط مجلس کنندگان هرگز نشان نمی دهد که ولودیمر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین یا دستیاران او حرفی از اقدام متقابل و جبران به میان نیاورده اند.

این بیانیه همچنین بند دوم طرح استیضاح ترامپ را فاقد نشانه ای از جرم یا تخطی از قانون دانسته و تاکید می کند که دولت ترامپ به شکل مناسب با کنگره در تحقیقات همکاری کرده است.

نانسی پلوسی، رئیس مجلس کنندگان آمریکا بامداد بیست وششم دی ماه، قطعنامه حاوی بندهای استیضاح ترامپ را امضا و آن را تحویل مجلس سنا کرد. پلوسی هنگام امضای بندهای استیضاح ترامپ گفت: امروز ما تاریخ ساز می شویم. هیچ کس مافوق قانون نیست.

مجلس کنندگان آمریکا بامداد 28 آذرماه با اکثریت آرا هر دو بند قطعنامه استیضاح دونالد ترامپ را به تصویب رساند تا او سومین رئیس جمهور تاریخ آمریکا لقب بگیرد که استیضاح می شود.

اعضای مجلس کنندگان آمریکا در دو مرحله بر سر این دو بند رأی گیری کردند. ابتدا بند سوءاستفاده از قدرت به رأی گذاشته شد که با 230 رأی موافق و 197 رأی مخالف مورد موافقت قرار گرفت. قانونگذاران مجلس کنندگان آمریکا دیگر بند این قطعنامه که به اتهام ممانعت در تحقیقات کنگره مربوط می شد را نیز به تصویب رساندند. این بند با 229 رأی مثبت و 198 رأی منفی به تصویب رسید.

در مجلس سنا چیزی شبیه یک دادگاه شکل خواهد گرفت که ریاست آن با رئیس دیوان عالی است و سناتورها در آن نقش اعضای هیات منصفه را دارند. برای خلع ترامپ از قدرت، دوسوم سناتورها (67 نفر) باید به عزل او رای دهند؛ امری که با توجه به اکثریت جمهوری خواهان در مجلس سنا در شرایط عادی غیرممکن به نظر می رسد. با این حال در جریان استیضاح، دموکرات ها فرصت آن را خواهند داشت تا با نقد جدی عملکرد ترامپ، رای او را در انتخابات 2020 بشکنند.

نظرسنجی دانشگاه کویینیپاک نیز نشان می دهد 51 درصد از مردم آمریکا از تصویب طرح استیضاح ترامپ در مجلس کنندگان و تبدیل شدن وی به سومین رئیس جمهور تاریخ این کشور که استیضاح می شود، حمایت می کنند. (جزئیات بیشتر)

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 15 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: teroll.ir شناسه مطلب: 804

به "واکنش تیم حقوقی ترامپ به استیضاح؛ ناقض قانون اساسی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکنش تیم حقوقی ترامپ به استیضاح؛ ناقض قانون اساسی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید