ترامپ: استیضاح کنندگان قصد براندازی دارند

به گزارش مجله خبری تیرول، ترامپ معتقد است استیضاح کنندگان به نتیجه نمی رسند و اقدام آنها را براندازی دولت توصیف نموده است. او می گوید این اتفاق مایه شرمساری و غیرقابل باور بود.

ترامپ: استیضاح کنندگان قصد براندازی دارند

از وبلاگ نوای سوم دیدن فرمایید و کلی مقاله و خبر جالب مطالعه نمایید.

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری ایالات متحده این روزها بیش از همواره درگیر ماجرای استیضاح خود است. او البته می گوید استیضاح نمایندگان به نتیجه نمی رسند و اقدام آنها را براندازی دولت توصیف نموده است. دونالد ترامپ می گوید این اتفاق مایه شرمساری و غیرقابل باور بود.

ترامپ به انتشار گزارش بازرس کل ایالات متحده اشاره نمود و گفت: در این رابطه به من اطلاع رسانی شده، آنچه در رابطه با کشورمان روی داد مایه شرمساری بوده و باورنکردنی است.

به گفته او این بدتر از آن چیزی است که من تصورش را داشتم. این به منزله شرمساری برای کشورمان است. این فریبکاری است.

رئیس جمهوری ایالات متحده همچنین تاکید نمود: آنها مدارک جعلی ساختند و به دادگاه ها دروغ گفتند. آنها به هر روشی که خواسته اند، رفتار نموده اند. نمی خواهیم اجازه دهیم دیگر بار چنین چیزی در کشورمان رخ دهد، نمی خواهیم چنین وضعیتی برای رئیس جمهور دیگری پیش بیاید.

ترامپ اضافه نمود: شاید آنها پیروز می شدند پیروز شوند، این سرنگونی دولت بود، این در واقع تلاشی برای براندازی بود. افراد زیادی در این موضوع دخیل بوده اند. آنها به این موضوع امید بسته اند. دوست دارم که گزارش دورهام را ببینیم، این گزارش در آینده نه چندان دور منتشر خواهد شد. آن گزارش اطلاعات زیادی به همراه دارد و آنچه روی داد غیرقابل باور بود.

اشاره ترامپ به گزارش جان دورهام، دادستان فدرال آمریکا است که به زودی منتشر خواهد شد.

پس از شروع آنالیز های اداری از تحقیقات مولر در ماه مه، ویلیام بار، وزیر دادگستری آمریکا دورهام را مأمور انجام تحقیقات مرتبط از گزارش مولر نموده است.

وظیفه دورهام این است که تعیین کند آیا جمع آوری اطلاعات از ستاد انتخاباتی ترامپ در سال 2016 قانونی بوده یا خیر.

اعضای دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا روز سه شنبه مواد طرح استیضاح دونالد ترامپ، رئیس جمهوری این کشور را اعلام نمودند.

در همین باره جرالد ندلر، رئیس کمیته قضایی مجلس نمایندگان ایالات متحده اعلام نمود که سوءاستفاده از قدرت و کارشکنی در کار کنگره دو ماده طرح استیضاح دونالد ترامپ خواهد بود.

جرالد ندلر در نشستی خبری با حضور نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان گفت که رئیس جمهوری آمریکا خود را فراتر از قانون می پندارد. جرالد ندلر گفت: ما باید صریح باشیم: هیچ کس، حتی رئیس جمهور فراتر از قانون قرار ندارد.

انتظار می رود که کمیته قضایی مجلس نمایندگان تا روز پنجشنبه در خصوص دو ماده طرح استیضاح دونالد ترامپ رای گیری کند. مواد طرح استیضاح پس از آن در صحن مجلس نمایندگان به رای گذاشته خواهد شد. پیش بینی می گردد که این رای گیری هفته آینده انجام گردد. دموکرات ها اکثریت کرسی های مجلس نمایندگان را در اختیار دارند.

در صورت رای اکثریت اعضای مجلس نمایندگان به طرح استیضاح رئیس جمهوری، این طرح به مجلس سنا ارجاع می گردد. دونالد ترامپ در این صورت به سومین رئیس جمهور تاریخ ایالات متحده تبدیل می گردد که طرح استیضاحش به مجلس سنا فرستاده شده است.

در صورت رای دو سوم اعضای مجلس سنا به طرح استیضاح، دونالد ترامپ از سمت خود برکنار می گردد. این در حالی است که با توجه به اکثریت جمهوریخواهان در مجلس سنا این امر بعید به نظر می رسد.

اعضای دموکرات مجلس نمایندگان تحقیقات مقدماتی برای استیضاح دونالد ترامپ را در ماه سپتامبر (مهر) شروع کردند. دموکرات ها بر این باور هستند که رئیس جمهوری آمریکا با درخواست تحقیق در خصوص جو بایدن در جریان تماس تلفنی با ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهوری اوکراین از قدرت خود سوء استفاده نموده است.

مخالفان دونالد ترامپ همچنین رئیس جمهوری آمریکا را متهم می نمایند که از مصوبه کنگره برای یاری اقتصادی به اوکراین به عنوان ابزاری برای اعمال فشار بر کی یف استفاده نموده است.

کاخ سفید تحقیق کنگره برای استیضاح رئیس جمهوری را خلاف قانون اساسی ارزیابی نموده است.

اندرو جانسون و بیل کلینتون، دو رئیس جمهوری هستند که طرح استیضاح آنها پیش از دونالد ترامپ به ترتیب در سال های 1868 و 1998 میلادی در مجلس سنا به رای گذاشته شده بود. هیچ کدام از آنها از سوی مجلس سنا از سمت خود برکنار نشدند. ریچارد نیکسون نیز در سال 1974 پیش از آنکه طرح استیضاحش در سنا آنالیز گردد از سمت خود استعفا داد.، یورونیوز

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 6 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: teroll.ir شناسه مطلب: 703

به "ترامپ: استیضاح کنندگان قصد براندازی دارند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ترامپ: استیضاح کنندگان قصد براندازی دارند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید