هوش ChatGPT از سگ ها و گربه ها کمتر است!

به گزارش مجله خبری تیرول، دانشمند ارشد هوش مصنوعی متا که از او به عنوان یکی از سه پدرخوانده هوش مصنوعی در دنیا هم یاد می گردد، در مصاحبه ای گفت که هو ش مصنوعی آموزش دیده روی مدل های زبانی بزرگ مانند ChatGPT هنوز خیلی هوشمند نیستند. یان لی کان در مصاحبه نو خود گفت که هوش مصنوعی فعلی هنوز نمی تواند کارهای پیچیده را انجام دهد و به میزان حیواناتی مانند سگ یا گربه باهوش نیست.

هوش ChatGPT از سگ ها و گربه ها کمتر است!

به گزارش دیجیاتو به نقل از اینسایدر، لی کان، پدرخوانده هوش مصنوعی که سال 2018 به علت فعالیت های خود در زمینه یادگیری ماشینی جایزه تورینگ را کسب نموده است، این اظهارات را در کنفرانس Viva Tech در پاریس اعلام کرد. به گفته او، ابزارهای هوش مصنوعی که روی مدل های زبان بزرگ آموزش داده شده اند، دارای محدودیت هستند؛ زیرا فقط براساس متن آموزش داده می شوند: این سیستم ها هنوز بسیار محدود هستند، آن ها هیچ درکی از واقعیت زیربنایی جهانی واقعی ندارند؛ زیرا صرفاً روی حجم عظیمی از متن آموزش داده شده اند.

محدودیت های هوش مصنوعی

او در ادامه گفت: هرچند یک سیستم هوش مصنوعی می تواند در آزمون وکالت ایالات متحده پیروز گردد، اما هنوز نمی تواند ماشین ظرفشویی را راه اندازی کند، کاری که یک کودک 10 ساله در مدت 10 دقیقه می تواند یاد بگیرد.

لی کان در ادامه توضیحات خود اشاره می نماید که هوش مصنوعی های پیشرفته فعلی، نه تنها می توانند با هوش انسان ها رقابت نمایند، بلکه حتی به سطح هوش سگ یا گربه ها نیز نرسیده اند.

لی کان در جریان همین رویداد نیز با توجه به نگرانی که حول محور جایگزینی نیروی کار به وسیله هوش مصنوعی مطرح شده بود، گفت که این فناوری جهان را تسخیر نخواهد کرد و کسب وکارها را برای همواره از بین نخواهد برد. به عقیده او، این ادعا که بعضی از کارشناسان از هوش مصنوعی به عنوان تهدیدی برای بشریت یاد نموده اند، به طرز احمقانه ای مسخره است.

البته او به این موضوع اشاره نمود که کامپیوترها قطعاً روزی از انسان ها هوشمندتر خواهند شد، اما با تحقق این موضوع هنوز سال ها فاصله داریم.

منبع: فرارو
انتشار: 29 خرداد 1402 بروزرسانی: 29 خرداد 1402 گردآورنده: teroll.ir شناسه مطلب: 2320

به "هوش ChatGPT از سگ ها و گربه ها کمتر است!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هوش ChatGPT از سگ ها و گربه ها کمتر است!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید