هشدار یک کارشناس مالی نسبت به تورم ناشی از طرح ملی مسکن

به گزارش مجله خبری تیرول، خبرنگاران: یک کارشناس مالی درباره طرح اقدام ملی مسکن شرح داد که اگر منابع این طرح به وسیله اعطای وام تامین گردد، منجر به افزایش تورم خواهد شد و از آنجا که تورم قدرت خرید مردم را کاهش داده، برای حل مشکل مسکن باید سعی کرد تورم مهار گردد.

هشدار یک کارشناس مالی نسبت به تورم ناشی از طرح ملی مسکن

جهت دریافت خدمات اجرای روف گاردن با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. روف گاردن و بام سبز با بهترین قیمت و بهترین کیفیت را از ما بخواهید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایسنا، کامران ندری، درباره طرح اقدام مسکن ملی که گفته می گردد قرار است منابع آن از سمت بانک مرکزی تامین گردد، اظهار کرد: اگر طرحی بخواهد به وسیله منابع بانکی تامین مالی گردد، می تواند آثار تورمی در پی داشته باشد، زیرا نظریات جدید عرضه پول می گوید که اعطای وام مساوی با خلق پول است.

وی ادامه داد: اگر این طرح تکلیفی هم باشد، بانک مرکزی مجبور می گردد تا برای حمایت از آن و تکالیف اعمال شده به نظام بانکی، پایه پولی را افزایش بدهد. در شرایط فعلی اگر این طرح به وسیله وام و اعتبارات تامین گردد، تورم را افزایش می دهد.

به گفته این تحلیلگر مالی، مشکل مسکن تورم است و اگر تورم کنترل گردد، بخش عمده مشکل مسکن مردم حل می گردد و تورم است که قدرت خرید مردم را کاهش داده و باعث شده آن ها از مسکن نه به عنوان سرپناه بلکه قلک یا ذخیره ارزش استفاده نمایند.

ندری در سرانجام سخنانش تاکید نمود که طرح اقدام ملی مسکن نه تنها مسئله ای را حل نمی کند، بلکه با دامن زدن به تورم، شرایط حال حاضر اقتصاد را بدتر خواهد نمود.

به گزارش ایسنا، یک عضو کمیسیون عمران مجلس در این زمینه شرح داده که یکی از مباحث مهم طرح اقدام ملی مسکن، بحث تامین مالی آن است که از هفته گذشته تا به امروز راه های مختلفی پیشنهاد شده است ولی هنوز نهایی نشده که تا یکشنبه نهایی می گردد و ما به دنبال ترکیب هر دو راه یعنی هم معین ردیف اعتباری و هم بهره گیری از بازار سرمایه برای تامین مالی این طرح هستیم.

منبع: اقتصادنیوز
انتشار: 9 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: teroll.ir شناسه مطلب: 1079

به "هشدار یک کارشناس مالی نسبت به تورم ناشی از طرح ملی مسکن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشدار یک کارشناس مالی نسبت به تورم ناشی از طرح ملی مسکن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید