طراحی تراکت: نکاتی که در طراحی، چاپ تراکت و سربرگ باید بدانیم

به گزارش مجله خبری تیرول، امروزه هرچند که فضای مجازی و شبکه های اجتماعی جایگاه ویژه ای در جامعه پیدا نموده اند و کسب وکارها به تبلیغات آنلاین روی آورده اند؛ اما عده زیادی وجود دارند که برای معرفی و تبلیغات کالا و خدمات خود از کاتالوگ، بروشور، کارت ویزیت و سربرگ استفاده می نمایند. هر شرکتی سعی دارد برای چاپ ست اداری خود که می تواند شامل سربرگ، کارت ویزیت و ... باشد طرح و سبکی خاص و متفاوت داشته باشد و به این ترتیب نظر مخاطبان بیشتری را به خود جلب نماید و در فکر همگان ماندگار گردد؛ بنابراین چاپ حرفه ای این اقلام می تواند برترین تأثیر ممکن را در معرفی آن مجموعه داشته باشد. برای رسیدن به این هدف احتیاج است که با نکاتی که در ارتباط با طراحی، چاپ تراکت و سربرگ وجود دارد بیشتر آشنا شوید. ازاین رو پیشنهاد می کنیم جهت کسب اطلاعات بیشتر تا انتها با ما همراه باشید.

طراحی تراکت: نکاتی که در طراحی، چاپ تراکت و سربرگ باید بدانیم

جهت دریافت مشاوره خدمات طراحی تراکت از بهترین و باتجربه ترین طراحان کشور همراه ما باشید. از طراحی تا چاپ تراکت های تبلیغاتی حرفه ای را با بهترین قیمت از نماشو بخواهید.

نکاتی که در طراحی و چاپ تراکت و سربرگ باید بدانیم

سربرگ و آیتم های تشکیل دهنده آن

پیش از آنکه به مهم ترین نکات در طراحی و چاپ سربرگ بپردازیم بهتر است که تعریفی از سربرگ داشته باشیم. سربرگ ها یکی از مهم ترین اوراق در هر کسب وکاری هستند که ضمن نقش مکاتباتی که دارند، ابزاری جهت معرفی و شناسایی هویت آن کسب وکار محسوب می شود. از سربرگ ها می توان برای تبلیغات و بازاریابی نیز استفاده نمود. روی سربرگ ها آیتم های مختلفی درج می شود؛ اما یک سربرگ استاندارد باید دارای آیتم های زیر باشد:

  • لوگو
  • نام شرکت، سازمان یا مؤسسه
  • اطلاعات تماس
  • شماره، تاریخ و پیوست
  • طرح گرافیکی

ضرورت استفاده از سربرگ

چاپ سربرگ برای سازمان ها، شرکت ها و مؤسسات بسیار با اهمیت و لازم است، زیرا به فعالیت های آن ها اعتبار می دهد و یاری می نماید که مکاتبات حالت رسمی تری داشته باشند. به عبارتی داشتن سربرگ یکی از نشانه های حرفه ای و قانونی بودن یک فعالیت است و اطلاعات درج شده بر روی سربرگ موجب می شود که امنیت و اطمینان مکاتبات افزایش یابد؛ بنابراین باید طراحی و چاپ سربرگ به برترین شکل ممکن صورت بگیرد.

ضرورت استفاده از سربرگ

مهم ترین نکات در طراحی و چاپ سربرگ

استفاده و بهره وری از چاپ سربرگ a4 یکی از راه های پایدار و قابل توجهی است که شما می توانید با بهره گیری از آن و نیز ست اداری و مدیریتی خویش مشتریان زیادی را به سمت و سوی خود جلب کنید. برای این منظور حتما می بایست از کاغذی استاندارد و بسیار با کیفیت استفاده نمود تا با توجه به سربرگa4 متناسب با احتیاج شما و درج آرم و مشخصات کامل شرکت تولیدی خویش بتوانید از این طریق نیز رو به تبلیغات آورده و افراد بسیار زیادی را با کسب و کارهای خود بیش از پیش مطلع کنید. نکات مهمی در طراحی و چاپ سربرگ A4 و ... به صورت تخصصی و حرفه ای وجود دارد که از جمله مهم ترین آن ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • برندسازی

وجود لوگو در سربرگ می تواند به کسب وکار شما اعتبار ببخشد. این موضوع در خصوص سربرگ های تجاری بیشتر اهمیت دارد و باید به صورت خلاقانه انجام شود تا بتواند برترین تأثیرگذاری ممکن را داشته باشد.

  • استفاده بهینه از فضا

در بیشتر موارد شاهد طراحی سربرگ در بالای صفحه هستیم؛ اما هیچ گونه قانون خاصی دراین رابطه وجود ندارد و می توانید از چهار طرف کاغذ برای درج محتویات و اطلاعات سربرگ بهره ببرید. با ایجاد الگویی هماهنگ میان لبه سمت چپ صفحه و پایین صفحه می تواند به تقویت برند پرداخت.

  • توجه به رنگ سربرگ

رنگ از اصلی ترین نکات در چاپ سربرگ است و تاثیر بسزایی در جلب نظر مخاطبان دارد. برای داشتن یک سربرگ حرفه ای و شیک بهتر است که متناسب با نوع کسب و کار خود از یک رنگ ملایم بهره ببرید. علاوه بر این باید میان رنگ لوگو، نوشته ها و طرح های گرافیکی هارمونی خاصی وجود داشته باشد. البته گاهی اوقات مشتریان با توجه به هدف و سلیقه خود سربرگ های سیاه و سفید را سفارش می دهند.

  • مقدار سربرگ

مقدار سربرگ باید بر اساس طول نوشتار معین شود و معمولاً چاپ سربرگ را در مقدار های استاندارد A4، A5 و A6 انجام می شود.

  • کاغذ سربرگ

جنس کاغذ سربرگ نیز می تواند بر زیبایی نیز اثر بگذارد و برترین کاغذها برای اجرای سربرگ، چاپ سربرگ تحریر 80 گرم، چاپ سربرگ تحریر 100 گرم و چاپ سربرگ کتان 120 گرم هستند.

  • روش چاپ سربرگ

برای چاپ سربرگ از دو روش چاپ دیجیتال و چاپ افست استفاده می شود که هریک ویژگی های خاصی دارند. روش دیجیتال در مواقعی که به تعداد سربرگ محدودی احتیاج باشد کاربرد دارد؛ اما روش افست درصورتی که هدف چاپ سربرگ در تیراژ بالا باشد می تواند بسیار ارزان باشد.

  • تمرکز بر روی تایپوگرافی

اگر به سربرگ ها با طرح کلاسیک علاقه مند هستید باید طرحی را با تایپوگرافی بالا انتخاب نمایید تا بتواند جلوه زیبایی داشته باشد. این سربرگ ها با شکل زیبایی که دارند اطلاعات مورداحتیاج را به صورت سریالی در اختیار کاربر قرار می دهند.

  • توجه به ویرایش و آراستگی سربرگ

برای داشتن یک سربرگ خاص و متمایز باید در میان چاپگرهای متنوع موجود در بازار چاپگری که امکان استفاده از جلوه های ویژه چاپ را دارد انتخاب کنید. این چاپگرها چاپی تمام عیار و لبه به لبه را برای شما فراهم می نمایند و سربرگی با ظاهری متفاوت و شیک خواهید داشت.

  • استفاده از تصاویر معنی دار

این روش طراحی موجب می شود که از خلاقیت فضای مثبت و منفی به برترین شکل ممکن استفاده شود و تصویری به وجود آید که اطلاعات کاملی از برند در اختیار مخاطب قرار دهد. معمولاً طرح های سفید و قرمز که کنتراست بالایی دارند بیشتر می توانند مخاطب را تحت تأثیر قرار دهند.

  • استفاده از یک نشانه یا علامت برجسته

در چاپ سربرگ می توانید به منظور ایجاد یک گرافیک شخصی یک نشانه یا علامت برجسته قرار دهید. این علامت یا نماد را می توانید متناسب باسلیقه شخصی خود انتخاب کنید و ضمن جلب نظر مخاطب می تواند سرگرم نماینده باشد.

  • توجه به محل آیتم ها

برای داشتن یک سربرگ شکیل که به خوبی معرف کسب وکارتان باشد باید هر یک از آیتم ها را به درستی و در محل مخصوص به خود درج کنید. البته گاهی اوقات مشتریان با توجه به سلیقه خود ترجیح به جابه جایی محل آیتم ها در سربرگ می دهند که در این صورت باید سعی نمود که طراحی و چاپ سربرگ به گونه ای انجام شود که تاحدامکان برگه بتواند حالت سربرگ بودن خود را حفظ کند.

  • مقدار فونت سربرگ

در سربرگ هر یک از آیتم ها فونت هایی با مقدار های متفاوت دارند؛ اما به طورکلی و استاندارد در سربرگ باید سایز فونت ها بین 10 الی 14 باشد.

  • فضای میانی سربرگ

از طراحی و چاپ سربرگ های شلوغ بپرهیزید، زیرا موجب کاهش خوانایی مطلب می شوند. بنابراین باید طرح سربرگ را به نحوی انتخاب کنید که فضای میانی سربرگ خلوت باشد و سایز و فونت نوشته ها به گونه ای باشد که فضای کمتری را اشغال کند.

  • استفاده از واترمارک

با افزودن واتر مارک به بخشی از طراحی سربرگ موجب جلب توجه کاربران به طور نامحسوس به برند شما می شود بدون آنکه فضای اضافه ای بهره ببرید. توجه داشته باشید که واترمارک باید به مقدار کافی شفاف باشد که امکان نوشتن بر روی آن فراهم شود.

کلام آخر

طراحی و چاپ سربرگ یکی از روش های ارزان و تأثیرگذار در تبلیغات است و نشان دهنده بخشی از هویت یک شرکت و سازمان است؛ بنابراین باید به نکات بسیاری که دررابطه با چاپ یک سربرگ حرفه ای وجود دارد توجه نمود تا بتوان به برترین شکل ممکن مخاطبان را تحت تأثیر قرارداد و به اهداف موردنظر دست یافت.

منبع: فرارو
انتشار: 10 اسفند 1400 بروزرسانی: 10 اسفند 1400 گردآورنده: teroll.ir شناسه مطلب: 2035

به "طراحی تراکت: نکاتی که در طراحی، چاپ تراکت و سربرگ باید بدانیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طراحی تراکت: نکاتی که در طراحی، چاپ تراکت و سربرگ باید بدانیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید