نفرات برتر المپیاد بدون آزمون وارد دوره ارشد می شوند

به گزارش مجله خبری تیرول، معاون فنی و آماری سازمان سنجش آموزش کشور از راهیابی بدون آزمون نفرات اول تا پانزدهم المپیاد علمی و دانشجویی به دوره کارشناسی ارشد اطلاع داد.

نفرات برتر المپیاد بدون آزمون وارد دوره ارشد می شوند

به گزارش خبرنگاران، دکتر احسان جمالی در مراسم تقدیر از نفرات برتر بیست و سومین دوره المپیاد علمی و دانشجویی کشور که امروز در دانشگاه تربیت مدرس برگزار گردید با بیان اینکه اولین دوره المپیاد علمی و دانشجویی کشور در سال 75 با تصویب شورای معاونان وزارت علوم برگزار گردید و از آن موقع تاکنون بدون وقفه 23 دوره برگزار گردیده است، گفت: این المپیاد در ابتدا با 6 رشته شروع شد و اکنون 23 رشته را تحت پوشش خود دارد و سازمان سنجش موظف است این آزمون را برگزار کند.

وی در ادامه توضیح داد: برخی از اهداف برگزاری این آزمون، شناسایی و معرفی استعدادهای برتر دانشجویان، تشویق دانشجویان به مطالعه و تحقیق، انگیزه دانشجویان برای ادامه تحصیل و ماندگاری در کشور عنوان شده است.

جمالی اضافه کرد: المپیاد فوق نسبت به المپیاد سال گذشته با تغییراتی روبرو بود. سال جاری سه رشته روانشناسی، مهندسی صنایع، رشته بین رشته ای علوم و فناوری سلول های بنیادی و مهندسی بافت با توجه به احتیاج کشور به آن اضافه شد.

معاون سازمان سنجش آموزش کشور اضافه کرد: در این دوره دانشجویان منتخب به دو روش متمرکز و غیر متمرکز برای این المپیاد انتخاب شدند. 979 نفر در روزهای 28 و 29 تیر در این آزمون به رقابت پرداختند. 396 نفر از این تعداد خانم و 583 نفر آقا بودند.

معاون فنی و آماری سازمان سنجش آموزش کشور، اعلام کرد: 79 نفر در مرحله نهایی از اول تا سوم توسط شورای المپیاد علمی- دانشجویی انتخاب شدند که 17 مدال طلا، 28 نقره و 34 برنز کسب کردند. 28 مدال آن مربوط به شرکت نمایندگان خانم و 51 مدال آن مربوط به شرکت نمایندگان آقا بود.

جمالی گفت: 25 دانشگاه در مرحله نهایی حداقل یک مدال داشتند که دانشگاه صنعتی شریف با 14 مدال که 3 طلا، 8 نقره و 3 مدال برنز بود رتبه اول، دانشگاه تهران با 2 مدال طلا، 5 نقره و 7 برنز رتبه دوم و دانشگاه فردوسی مشهد با 5 طلا، 1 نقره، 1 برنز رتبه سوم را کسب کردند.

وی اعلام کرد: برای این دانشجویان از طرف وزارت علوم و بنیاد ملی نخبگان تسهیلاتی در نظر گرفته شده است. این افراد می توانند عضو بنیاد ملی نخبگان شده و از تسهیلات وام، شهریه، مسکن و وام ازدواج آن استفاده نمایند.

به گفته وی، وزارت علوم نیز تسهیلاتی به این افراد ارائه می دهد که رتبه های اول تا پانزدهم المپیاد علمی و دانشجویی بدون شرکت در آزمون کارشناسی ارشد در این دوره پذیرش می شوند و اگر فارغ التحصیل نشده باشند این امتیاز برای سال آینده آنها محفوظ است و اگر این دانشجویان دانشجوی دکتری باشند در رتبه های اول تا پانزدهم می توانند از امتیازات مرحله مصاحبه استفاده نمایند.

معاون فنی و آماری سازمان سنجش آموزش کشور گفت: برنامه ریزی های برای بیست و چهارمین المپیاد علمی و دانشجویی کشور شروع شده است و مناطق ده گانه 12 و 13 اردیبهشت المپیاد منطقه ای را برگزار می نمایند و مرحله نهایی آن اواخر تیر 98 برگزار می گردد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 20 اردیبهشت 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: teroll.ir شناسه مطلب: 123

به "نفرات برتر المپیاد بدون آزمون وارد دوره ارشد می شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نفرات برتر المپیاد بدون آزمون وارد دوره ارشد می شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید