قرارداد 3.5 میلیارد یورویی راه آهن ایران و ایتالیا، پرداخت وام توسط ایتالیا برای توسعه راه آهن

به گزارش مجله خبری تیرول، بر اساس تفاهم 3.5 یورویی ایران و ایتالیا، این کشور در ساخت شبکه سریع السیر راه آهن به کشورمان یاری می نماید، ضمن آن که قرار است وام هایی با بهره پایین برای توسعه راه آهن از سوی ایتالیایی ها به ایران پرداخت گردد.

قرارداد 3.5 میلیارد یورویی راه آهن ایران و ایتالیا، پرداخت وام توسط ایتالیا برای توسعه راه آهن

برای دیدن شاهکارهای تاریخ اروپا با تور ایتالیا همراه شوید.

به گزارش گروه مالی خبرنگاران، در سفر هیئت ایتالیایی به ایران 7 توافق بین دو کشور شامل 5 همکاری مالی و دو توافق سیاسی امضا شد.

یک تفاهم میان راه آهن دولتی دو کشور به ارزش 3.5 میلیارد یورو به امضا رسید که بر اساس آن راه آهن ایتالیا در ساخت یک شبکه سریع السیر راه آهن در ایران یاری می نماید.

به نوشته یک رسانه ایتالیایی یک توافق نیز بین شرکت فرودگاه های میلان و همتای ایرانی برای ساخت و مدیریت فرودگاه مهرآباد در تهران امضا شد. 36 توافق بین ایران و ایتالیا امضا شده است و برای 5 سال آینده نیز 15 میلیارد یورو مناقصه پیش بینی می گردد.

به گفته رسانه های ایتالیایی دولت ایران به دنبال جذب 30 تا 50 میلیارد یورو سرمایه گذاری خارجی در سال برای رسیدن به اهداف رشد اقتصاد کلان است و سفر رنتزی به ایران نیز به همراه یک هیات بزرگ مالی اجرا شده است.

همچنین با ماتزون چینی رئیس راه آهن ایتالیا در دیدار با مدیرعامل راه آهن، همکاری و مشارکت خود را با راه آهن ایران در راستای برگزاری دوره های آموزشی و قطارهای سریع السیر خاطرنشان کرد.

پورسید آقایی مدیر عامل راه آهن شرکت در این دیدار ضمن معرفی راه آهن و پروژه های ریلی ، اهمیت هر کدام از آنها را بازگو کرد. در این جلسه از پروژه های مهمی چون خطوط سریع السیر محور قم - اراک و تهران - همدان یاد شد که به عنوان پروژه های مهم در کشور، می توانند استفاده از خطوط سریع السیر را توسعه دهند.

مدیرعامل راه آهن با بیان اینکه ترانزیت و توسعه آن در کشور از صندلی و اهمیت خاصی برخوردار است، همکاری خود را با راه آهن ایتالیا در همه بخش های ریلی خاطرنشان کرد و در مقابل، هیات راه آهن ایتالیا اعلام آمادگی کردند که در همه زمینه ها به خصوص برگزاری دوره های آموزشی فنی با راه آهن ایران همکاری می نمایند.

رئیس راه آهن ایتالیا نیز گفت: در زمینه پرداخت وام های آسان با بهره پایین و همچنین قطارهای سریع السیر با ایران همکاری خواهد نمود.

منبع: تسنیم
انتشار: 7 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: teroll.ir شناسه مطلب: 633

به "قرارداد 3.5 میلیارد یورویی راه آهن ایران و ایتالیا، پرداخت وام توسط ایتالیا برای توسعه راه آهن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قرارداد 3.5 میلیارد یورویی راه آهن ایران و ایتالیا، پرداخت وام توسط ایتالیا برای توسعه راه آهن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید