فرانسه ناو هواپیمابر هسته&zwnjای می&zwnjسازد

به گزارش مجله خبری تیرول، به گزارش خبرنگاران به نقل از نیواطلس، ماکرون در جریان بازدید از راکتور هسته‌ای شرکت فرانسوی فراماتوت در لوکروزوت گفت که این تصمیم با هدف حفظ اقتدار استراتژیک فرانسه گرفته شده است.

فرانسه ناو هواپیمابر هسته&zwnjای می&zwnjسازد

با ما همراه باشید و با تور فرانسه از کشور عشاق دیدن کنید و در شهرهای پاریس، مارسی بگردیم و برج ایفل ، موزه لوور و دیگر جذابیت های این شهر زیبا را ببینیم

شارل دوگل اولین شناور سطحی هسته‌ای فرانسه و دهمین ناو هواپیمابر این کشور محسوب می‌گردد. این ناو تنها ناو هواپیمابر جنگی غیرآمریکایی محسوب می‌گردد که مجهز به تجهیزات لازم برای پرواز هواپیماهای جنگی غول پیکر با بال ثابت است.

علت تصمیم فرانسه برای فراوری ناو هواپیمابر هسته‌ای عدم احتیاج آن به سوخت‌گیری مکرر در طول مدت انجام مأموریت‌های مختلف اعلام شده است. بنابراین این ناو می‌تواند سال‌ها بدون احتیاج به سوخت‌گیری بر روی آب حرکت کند.

ناو یادشده بعد از تکمیل 75 هزار تن وزن و 300 متر طول خواهد داشت و حداکثر سرعت آن به 27 گره دریایی یا 50 کیلومتر در ساعت می‌رسد. تعداد خدمه این ناو با احتساب خدمه هواپیماهای جنگی به 2000 نفر می‌رسد. بر این ناو از مجموعه‌ای از هواپیماهای جنگی، بمب‌افکن ها و پهپادها استفاده می‌گردد. دو راکتور هسته‌ای 220 مگاواتی این ناو 150 مگاوات برق فراوری خواهند کرد.

طراحی ناو یادشده از سال 2025 شروع می گردد و انتظار می‌رود تکمیل آن تا سال 2036 طول بکشد. این ناو در سال 2038 جایگزین ناو شارل دوگول می‌گردد. تکمیل این ناو به 6 میلیارد دلار هزینه احتیاج دارد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 25 آذر 1399 بروزرسانی: 25 آذر 1399 گردآورنده: teroll.ir شناسه مطلب: 1376

به "فرانسه ناو هواپیمابر هسته&zwnjای می&zwnjسازد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فرانسه ناو هواپیمابر هسته&zwnjای می&zwnjسازد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید