ظرفیت پذیرش کاردانی به کارشناسی اعلام شد

به گزارش مجله خبری تیرول، مشاور عالی رئیس سازمان سنجش آموزش کشور گفت: ظرفیت پذیرش داوطلبان در آزمون کاردانی به کارشناسی ناپیوسته 264 هزار و 584 نفر است.

ظرفیت پذیرش کاردانی به کارشناسی اعلام شد

حسین توکلی مشاور عالی رئیس سازمان سنجش آموزش کشور در گفت وگو با خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران، گفت: متقاضیان شرکت در آزمون کاردانی به کارشناسی ناپیوسته سال 1398 تا 16 اردیبهشت ماه مهلت دارند با مراجعه به سایت سازمان سنجش آموزش کشور در این آزمون ثبت نام نمایند.

وی اضافه کرد: جزئیات و ضوابط شرکت در این آزمون بر روی سایت سازمان سنجش منتشر شده است و تمام داوطلبان متقاضی که واجد شرایط در این آزمون هستند می توانند با مطالعه دفترچه راهنمای آزمون و انتخاب رشته که همزمان با ثبت نام بر روی سایت سنجش قرار می گیرد، در این آزمون ثبت نام نمایند.

توکلی با بیان اینکه پذیرش دانشجو در 66 کد رشته های امتحانی کاردانی به کارشناسی صورت می گیرد، گفت: پذیرش در 50 کد رشته بدون آزمون و بر اساس سوابق تحصیلی (معدل کل مقطع کاردانی) و پذیرش در 16 کد رشته بر اساس آزمون انجام می گردد و ظرفیت پذیرش داوطلبان در آزمون کاردانی به کارشناسی ناپیوسته 264 هزار و 584 نفر است.

مشاور عالی رئیس سازمان سنجش آموزش کشور گفت: با توجه به اینکه پرداخت هزینه ثبت نام منحصراً به صورت اینترنتی انجام می گیرد، داوطلبان ضروری است از طریق کارت های بانکی عضو شبکه شتاب که پرداخت الکترونیکی آنها فعال است، با مراجعه به پایگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش و پرداخت مبلغ 340 هزار ریال (34 هزار تومان) به عنوان وجه ثبت نام شرکت در آزمون، نسبت به ثبت نام و انتخاب رشته اقدام نمایند و چنانچه داوطلبی علاقه مند به شرکت در گزینش رشته های تحصیلی مؤسسات آموزش عالی غیر دولتی- غیرانتفاعی است، ضروری است که علاوه بر پرداخت مبلغ ثبت نام، نسبت به پرداخت مبلغ 69 هزار ریال (6 هزار و 900 تومان) دیگر نیز برای دوره های مذکور اقدام کند.

به گزارش فارس، آزمون کاردانی به کارشناسی ناپیوسته سال 1398 (برای آن دسته از رشته های امتحانی که پذیرش آنها با آزمون است) در روز آدینه 11 مرداد 97 برگزار می گردد.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 24 تیر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: teroll.ir شناسه مطلب: 199

به "ظرفیت پذیرش کاردانی به کارشناسی اعلام شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ظرفیت پذیرش کاردانی به کارشناسی اعلام شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید