ضرورت ایجاد کارخانه تولید پنل های خورشیدی در یزد از زبان نماینده مجلس

به گزارش مجله خبری تیرول، خبرنگاران/یزد نماینده مردم یزد، اشکذر و بخش ندوشن در مجلس با اشاره به تاکید رئیس جمهور بر تبدیل یزد به نمونه و هاب انرژی تجدیدپذیر در کشور،گفت: در صورتی که بخواهیم یزد به قطب تولید انرژی خورشیدی تبدیل شود ناگزیر هستیم که کارخانه تولید پنل ها و تجهیزات خورشیدی را در این استان راه اندازی کنیم.

ضرورت ایجاد کارخانه تولید پنل های خورشیدی در یزد از زبان نماینده مجلس

محمدصالح جوکار در دیدار با معاون وزیر نیرو اظهار کرد: در بحث تولید برق و توسعه نیروگاه ها در دولت قبل واقعا کم کاری صورت گرفت و با وجودی که در برنامه ششم توسعه کشور این موضوع دیده شده بود، محقق نشد.

وی شرح داد: در تابستان امسال هم شرایط بسیار سختی هم برای مردم، واحدهای صنعتی و تولیدی و شرکت های تولید و توزیع برق را داشتیم و اعتراض های بسیار جدی به این موضوع صورت می گرفت.

نماینده مردم یزد، اشکذر و بخش ندوشن در مجلس شورای اسلامی با بیان این که این موضوع در راستای عدم برنامه ریزی در این حوزه بود، گفت: استان یزد ظرفیت و پتانسیل بالایی در حوزه نیروگاه های تولید برق دارد در حوزه های مختلف دارد.

جوکار به نیروگاه های سیکل ترکیبی ایجاد شده در یزد اشاره کرد و افزود: با وجود فعالیت این نیروگاه ها، در برنامه واحدهای صنعتی و معدنی بزرگ استان هم ایجاد نیروگاه های تازه تولید برق وجود دارد.

وی با تاکید بر اینکه در بحث انرژی های تتازهپذیر سیاست حمایتی چندان قوی نبوده گفت: یزد این توانمندی و ظرفیت را دارد که اگر دولت پشتیبانی لازم را داشته باشد اقدامات قابل توجهی انجام دهد.

رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس شورای اسلامی گفت: رئیس جمهور هم در سفر خود به استان یزد و در بازدید از مزرعه تولید انرژی خورشیدی، تاکید زیادی بر این موضوع داشتند که یزد باید نمونه و هاب انرژی تتازهپذیر کشور باشد.

جوکار با بیان اینکه در این بخش سرمایه گذاران زیادی هم در یزد آمادگی فعالیت دارند، گفت: در حوزه جذب سرمایه گذار با توجه به موارد بسیار زیاد گذشته باید یک راستی آزمایی جدی صورت گیرد تا هر کسی که اقدام به دریافت زمین می کند سرمایه گذاری لازم و ایجاد طرح مورد نظر را انجام دهد نه اینکه صرفا یک زمین تحویل بگیرد و هیچ کاری انجام ندهد.

وی گفت: اگر ما بخواهیم یزد را در آینده به قطب تولید انرژی خورشیدی کشور تبدیل کنیم ناگزیر هستیم که کارخانه تولید پنل ها و تجهیزات انرژی خورشیدی را در این استان داشته باشیم.

به گزارش خبرنگاران و به نقل از دفتر نماینده مردم یزد، اشکذر و بخش ندوشن در مجلس شورای اسلامی، جوکار در سرانجام خواستار بهبود عملکرد دولت در خرید برق از تولیدکنندگان شد و گفت: در صورتی که حمایت های دولت افزایش پیدا کند می توان هم در زمینه تولید و هم در زمینه اشتغال در حوزه صنعت برق اقدامات بسیار گسترده ای انجام داد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 28 بهمن 1400 بروزرسانی: 28 بهمن 1400 گردآورنده: teroll.ir شناسه مطلب: 2021

به "ضرورت ایجاد کارخانه تولید پنل های خورشیدی در یزد از زبان نماینده مجلس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ضرورت ایجاد کارخانه تولید پنل های خورشیدی در یزد از زبان نماینده مجلس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید