سیستم دیدار الکترونیکی در زندان های استان تهران راه اندازی شد

به گزارش مجله خبری تیرول، تهران (پانا) - به گفته رئیس کل دادگستری استان تهران برای اولین بار در کشور، سیستم دیدار الکترونیکی نیز در زندان های استان تهران راه اندازی شد، که زندانیان می توانند خارج از وقت دادرسی، با مراجع قضایی ارتباط داشته باشند که موجب تسریع در فرایند رسیدگی های قضایی است.

سیستم دیدار الکترونیکی در زندان های استان تهران راه اندازی شد

به گزارش روابط عمومی و رسانه دادگستری کل استان تهران، مقامات عالی قضایی و مدیرکل زندان های استان تهران در فرایند اجرای طرح پایش قضایی زندانیان و نتایج کمیسیون عفو استان تهران، شرایط زندانیان را به صورت ویدئوکنفرانس مورد بحث و آنالیز قرار دادند.

محمدجواد حشمتی مهذب، رئیس کل دادگستری استان تهران در این جلسه ویدئوکنفرانسی اظهار کرد: زندان به عنوان یکی از اجزای پیکره قضایی بسیار مهم است و هرگونه خدمت به زندانیان که وظیفه شرعی ماست، نزد خداوند متعال ماجور است.

وی اضافه نمود: رسیدگی به امور زندانیان، عبادت محض است و مورد تاکید ریاست قوه قضاییه است و باید از تمام امکانات، تاسیسات حقوقی، ارفاقات و ظرفیت ها برای گره گشایی از مسائل قضایی زندانیان بهره گیری کنیم.

رئیس کل دادگستری استان تهران تاکید نمود: با فرا رسیدن روزهای سرانجامی سال، فرایند پایش باید سرعت بیشتری به خود گرفته و با هم افزایی، جلسات و گفت وگوها تا جایی که می توانیم با کار جهادی، زندانیان را آزاد یا به مرخصی اعزام نموده، یا حتی از پابندهای الکترونیکی استفاده گردد.

حسن بابایی، سرپرست معاونت برنامه ریزی و فناوری اطلاعات دادگستری استان تهران نیز در این نشست گفت: در اجرای طرح پایش قضایی زندانیان، نیکوکاران نیز به میدان آمده و بدهی 250 نفر از زندانیان را پرداخت کردند.

سرپرست معاونت برنامه ریزی و فناوری اطلاعات دادگستری استان تهران گفت: برای اولین بار در کشور، سیستم دیدار الکترونیکی نیز در زندان های استان تهران راه اندازی شد، که زندانیان می توانند خارج از وقت دادرسی، با مراجع قضایی ارتباط داشته باشند که موجب تسریع در فرایند رسیدگی های قضایی است.

در ادامه این جلسه، سید حشمت الله حیات الغیب، مدیرکل زندان های استان تهران اظهار کرد: با ایجاد زیرساخت ها از سوی دادگستری، طی چهار ماه اخیر که از شروع دادرسی الکترونیک می گذرد، تعداد 10 هزار و 495 مورد جلسات دادرسی به صورت الکترونیکی برگزار شده و به این صورت، آمار روزانه اعزام زندانیان به مراجع قضایی کمتر از 100 نفر هستند.

وی در سرانجام مطرح نمود: در پایش های قضایی انجام شده، بسیاری از زندانیان معین تکلیف شده و تعداد متهمان کاهش چشمگیری داشته است.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 23 فروردین 1400 بروزرسانی: 23 فروردین 1400 گردآورنده: teroll.ir شناسه مطلب: 1609

به "سیستم دیدار الکترونیکی در زندان های استان تهران راه اندازی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سیستم دیدار الکترونیکی در زندان های استان تهران راه اندازی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید