سهم مسکن مهر در اقدام ملی مسکن چقدر است؟

به گزارش مجله خبری تیرول، خبرگزاری خبرنگاران- معاون مسکن وزیر راه و شهرسازی گفت: کمتر از 2 هزار واحد از طرح هایی که از چرخه مسکن مهر خارج شده بود، در طرح اقدام ملی مسکن استفاده شد.

سهم مسکن مهر در اقدام ملی مسکن چقدر است؟

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران، محمود محمودزاده با اشاره به اینکه استفاده از این طرح ها، عقلانی است، چون از سرمایه خوابیده استفاده نموده ایم، اضافه نمود: تعداد طرح های مسکن مهر بدون متقاضی حدود 8 تا 9 هزار واحد است و بقیه طرح ها، واگذار شده و امروز وجود خارجی برای وزارتخانه ندارد.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر این که، گفته می گردد طرح های اقدام ملی که در کمتر از یک سال پیش آغاز شده همان طرح های مسکن مهر بدون متقاضی است آیا این صحت دارد؟ گفت: تعدادی از طرح های مسکن مهر در آغاز طرح، متقاضی نداشت و دو مصوبه در سال های 94 و 96 در هیئت دولت و شورای عالی مسکن کشور صادر شد که این طرح ها از چرخه مسکن مهر خارج شوند و دستورالعمل هایی نیز صادر شد تا این طرح ها به سازنده هایی که در حال ساخت هستند و یا سایر دستگاه ها به فروش رسد، چون این طرح ها، به یک سری طرح های نیمه کاره تبدیل شده بود که به دلیل نبود متقاضی، ادامه ساخت آن ممکن نبود.

تا به امروز 55 هزار نفر وام ودیعه مسکن دریافت کردند

معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی اضافه نمود: برای ساخت این طرح ها، بخشی از آورده متقاضیان و بخش دیگر تسهیلات ضروری است، اما زمانی که متقاضی وجود نداشته باشد امکان ساخت برای سازنده وجود ندارد بنابر این، تعدادی طرح بدون متقاضی از چرخه مسکن مهر خارج شدند که این عدد حدود 100 هزار واحد بود.

آقای محمودزاده ادامه داد: با فراخوان، خیلی از طرح ها به سازندگان واگذار می گردد و آن ها این طرح های نیمه تمام را تکمیل می نمایند.

8 تا 9 هزار واحد طرح مسکن مهر فاقد متقاضی

وی گفت: حدود 8 تا 9 هزار واحد طرح مسکن مهر فاقد متقاضی، وجود دارد که این روز ها با رونق ساخت و ساز و افزایش قیمت در اطراف این سایت ها، متقاضی پیدا نموده و تکمیل شدند و آماده واگذاری هستند.

معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی اضافه نمود: متقاضیان می توانند از آن طرح ها، استفاده نمایند، چون 40 تا 45 میلیون تسهیلات نیز دارند.

آقای محمودزاده اضافه نمود: از 11 هزار و 560 واحد طرح اقدام ملی که فردا آماده واگذاری است 6 هزار و 500 واحد در بافت فرسوده قرار گرفته است. وی گفت: تهران بیشترین آمار واگذاری طرح اقدام ملی در مرحله نخست واگذاری این طرح است که فردا در این استان حدود هزار و 600 واحد واگذار می گردد که بیش از هزار و 300 واحد نیز در شهر های جدید استان تهران مانند پرند است.

معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی اضافه نمود: در شهر سیرجان در استان کرمان نیز حدود هزار و 100 واحد و همچنین 6 هزار و 700 واحد دیگر در سطح کل کشور و در بافت فرسوده، واگذار می گردد. آقای محمودزاده گفت: همه 400 هزار واحدی که در قالب طرح اقدام ملی قرار است واگذار گردد فردا معین تکلیف می شوند و جهت اجرای طرح با تقویت آورده متقاضیان زودتر به خاتمه می رسد.

متقاضیان آورده های خود را در تاریخ های مقرر پرداخت نمایند

وی ادامه داد: درخواست ما از متقاضیان این است که آورده های خود را در تاریخ های مقرر پرداخت نمایند تا طرح ها زودتر تکمیل گردد، چون اگر 10 درصد از متقاضیان یک طرح، آورده خود را پرداخت ننمایند همه متقاضیان آسیب می بینند.

معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی گفت: از 11 هزار و 560 واحدی که فردا در قالب طرح اقدام ملی واگذار می گردد در کمتر از یک سال و نیم از واگذاری زمین تا افتتاح، فرصت داشتند بنابراین اگر به موقع آورده نقدی تأمین گردد امکان تحویل واحد های مسکونی نیز زودتر فراهم خواهد شد بر این اساس تسریع در آورده در تکمیل طرح ها موثر است.

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران به نقل از صدا و سیما، آقای محمودزاده در پاسخ به سوال دیگری که آیا قرار است دوباره ثبت نام طرح اقدام ملی انجام گردد؟ اضافه نمود: مرحله دیگر طرح اقدام مسکن ملی منوط به این است که مراحل آخر پایش را انجام دهیم و اگر کسانی مایل به ادامه طرح نباشند ظرفیت های خالی بوجود آمده را با صلاحدید شورای عالی مسکن و وزیر با ثبت نام جدید در اختیار متقاضیان جدید قرار دهیم.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 3 آذر 1399 بروزرسانی: 3 آذر 1399 گردآورنده: teroll.ir شناسه مطلب: 1330

به "سهم مسکن مهر در اقدام ملی مسکن چقدر است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سهم مسکن مهر در اقدام ملی مسکن چقدر است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید