سرخابی ها تا 20 روز آینده از تعلیق کنفدراسیون آسیا در می آیند

به گزارش مجله خبری تیرول، رییس فدراسیون فوتبال جمهوری اسلامی گفت: طبق رایزنی های اجرا شده طی 20 روز آینده حذف تعلیق تیم های استقلال و پرسپولیس در لیگ قهرمانان فوتبال آسیا تا 20 روز آینده تایید می گردد.

سرخابی ها تا 20 روز آینده از تعلیق کنفدراسیون آسیا در می آیند

تفاهم نامه همکاری مشترک فدراسیون فوتبال جمهوری اسلامی و سازمان منطقه آزاد کیش به امضا رسید.

مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال عصر آدینه در حاشیه امضای تفاهم نامه همکاری مشترک فدراسیون فوتبال جمهوری اسلامی با سازمان منطقه آزاد کیش در جمع خبرنگاران اظهار کرد: انتظار می رود با به نتیجه رسیدن پیگیری های مختلف در 20 روز آینده پس از تعلیق باشگاه های کشور در جام باشگاه های آسیا برطرف گردد تا پرسپولیس و استقلال بتوانند به مسابقات بین المللی بازگردند.

وی با بیان اینکه هم اکنون فدراسیون فوتبال جمهوری اسلامی تمام موانع اعلامی از سوی کنفدراسیون فوتبال آسیا را مرتفع نموده است اضافه کرد: چرخه باشگاه های کشور با رویداد های بین المللی فوتبال در این دو سال قطع بود که اگر ادامه پیدا کند تاثیر خود را در تیم ملی نیز خواهد گذاشت.

رییس فدراسیون فوتبال جمهوری اسلامی بعلاوه با اشاره به سفر هیات ایرانی به کشور قطر به منظور برطرف مسائل کمپ تیم ملی در جام جهانی 2022 نیز گفت: در این سفر و در بازدید از محل اسکان، زمین و استادیوم ها با مسوولان قطری ملاقات هایی برگزار و بسیاری از مسائل پیش رو در حوزه هتل محل استقرارتیم حل شد.

وی با تاکید بر اینکه مساله بر زمین مانده ای به لحاظ ترابری و حمل و نقل وجود ندارد اضافه کرد: مواردی هم هست که مربوط به مسایل داخلی است که با برنامه ریزی حل خواهد شد تا تیم ملی بتواند نتایج مطلوبی در جام جهانی کسب کند.

رییس فدراسیون فوتبال در مورد آخرین خبر ها از جایگاه جزیره کیش در اسکان مسافران گفت: در این جزیره زحمات بسیاری مانند ساخت چهار زمین فوتبال کشیده شد که می تواند پشتیبانی خوبی برای اردو های تیم های ملی و بعلاوه اردو های تیم های باشگاهی باشد.

مهدی تاج اضافه کرد: با توجه به اینکه دوشنبه تیم ملی راهی دوحه قطر می گردد، دیگر فرصتی برای حضور تیم ملی در کیش نیست و بعد از اعزام به دوحه و ملاقات با تیم تونس، آماده حضور در دور گروهی مسابقات خواهیم شد.

تاج در مورد چگونگی حمل و نقل مسافران جام جهانی هم گفت: تصمیم بر این شده تا گردشگران ایرانی به علت هزینه های بالای هتل در دوحه، در صورت تمایل می توانند به تهران بازگشته و مجدد برای تماشا بازی ها راهی قطر شوند.

رییس فدراسیون فوتبال جمهوری اسلامی امروز دو تفاهم نامه شامل میزبانی جزیره کیش از المپیاد فوتسال کیش کاپ کشور و سند همکاری این فدراسیون با سازمان منطقه آزاد کیش حوزه های مختلف فوتبالی را امضا کرد.

بعلاوه عضو هیات فدراسیون فوتبال جمهوری اسلامی گفت: المپیاد فوتسال کیش کاپ کشور 28 آذر تا سوم دی با حضور 32 تیم از استان های کشور در این جزیره برگزار می گردد.

احسان اصولی عصر آدینه در آیین امضای تفاهم نامه همکاری مشترک فدراسیون فوتبال جمهوری اسلامی و سازمان منطقه آزاد کیش اظهار کرد: این المپیاد بر اساس احتیاج در فضای استعداد یابی کشور از جمله استان های کمتر پیشرفته به میزبانی جزیره کیش برگزار می گردد.

وی با بیان اینکه شناسایی استعداد های این رشته ورزشی در استان هایی که در لیگ برتر فوتسال نماینده ندارد از مهمترین اولویت های این المپیاد است یادآور شد: با مشورت گرفتن جامعه پیشکسوتان و دانش جامعه فوتسال ایران ماموریت برگزاری این المپیاد از چند ماه پیش تدوین و فراخوان شرکت به 32 استان ارایه شده است.

اصولی گفت: هم اکنون استان ها در حال گزینش بازیکنان برای تشکیل تیم های خود هستند تا از 28 آذر تا سوم دی ماه امسال به مدت 6 روز در جزیره کیش برای کسب رتبه های برتر با هم کوشش نمایند.

وی یاداور شد: حین برگزاری مسابقات نیز مربیان تیم های ملی رده های سنی این رشته ورزشی نیز برای تشکیل تیم ها استعداد های برتر را شناسایی و جذب خواهند کرد.

سخنگوی فدراسیون فوتبال جمهوری اسلامی با بیان اینکه برنامه ریزی برای برگزاری این المپیاد به صورت بین المللی به میزبانی جزیره کیش درسال های آینده نیز در حال اجرا است.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش نیز در این آیین با بیان اینکه مجموعه اقداماتی برای تبدیل این منطقه به جزیره ورزشی شروع شده است اضافه کرد: ساخت چهار زمین چمن در کمتر از یکسال گام اولیه برای تحقق این هدف است.

مهدی کشاورز گفت: توسعه فعالیت های هشت رشته ورزشی از جمله فوتبال وزیر مجموعه های آن در این جزیره به صورت ویژه دنبال می گردد تا بتوانیم تمام ظرفیت های این رشته ها را برای میزبانی از مسابقات و قهرمانی تیم و انفرادی در کیش را ایجاد کنیم.

وی با بیان اینکه در این راستا قرار شده با همکاری فدراسیون فوتبال تمرینات پایه رشته فوتسال در رده های مختلف در کیش انجام گردد یادآور شد: آماده هستیم زنجیره صنعت فوتبال در جزیره را به صورت ویژه و الگو در کشور ایجاد کنیم.

تفاهم نامه همکاری فدراسیون فوتبال جمهوری اسلامی با سازمان منطقه آزاد کیش با حضور مهدی تاج رییس این فدراسیون به امضا رسید.

بعلاوه امروز تفاهم نامه همکاری های مشترک در راستای توسعه فعالیت های فوتبالی و تبدیل کیش به عنوان جزیره فوتبالی و کمپ بین المللی فوتبال برای میزبانی از تیم های ملی و باشگاهی کشور و برپایی اردو های مختلف نیز به امضا رسید.

خبرنگاران هرمزگان بندرعباس

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 21 آبان 1401 بروزرسانی: 21 آبان 1401 گردآورنده: teroll.ir شناسه مطلب: 2224

به "سرخابی ها تا 20 روز آینده از تعلیق کنفدراسیون آسیا در می آیند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سرخابی ها تا 20 روز آینده از تعلیق کنفدراسیون آسیا در می آیند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید