زندگی ایرانیان مقیم دبی و تورنتو دستمایه خلق دومین رمان رضا استادی

به گزارش مجله خبری تیرول، به گزارش خبرنگاران، داستان بلند بدون تو غیر ممکن بود دومین رمان رضا استادی که سال جاری در نمایشگاه کتاب عرضه خواهد شد، در پنج کشور ایران، امارات متحده عربی، کانادا، کنیا و عربستان سعودی روایت می گردد و تمرکز اصلی آن بر زندگی ایرانیان ساکن دبی و تورنتو است.

زندگی ایرانیان مقیم دبی و تورنتو دستمایه خلق دومین رمان رضا استادی

اگر علاقمند به سفر با بهترین تور کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم تور کانادا از تورنتو، مونترال و ابشار نیاگارا دیدن کنید و بهترین تجربه سفر را داشته باشید.

بدون تو غیر ممکن بود پس از هیچ وقت نامزد نبودیم که در پاییز سال 80 منتشر شد و تا به امروز چهار بار تجدید چاپ شده، دومین اثر داستانی استادی محسوب می گردد که به سبک و سیاق کتاب اولش، برای مخاطبان عام نوشته شده است.

این رمان که به تازگی و پس از شش سال انتظار پیروز به کسب مجوز انتشار شده، داستان زندگی مردی 35 ساله به نام یحیی حاذق را روایت می نماید که به همراه همسر و فرزندانش در شهر تورنتوی کانادا زندگی می نماید. یحیی سال ها قبل با ساخت ویدئو کلیپی برای تصنیف عشق الهی علیرضا عصار به شهرت رسیده و حالا سال هاست به عنوان مستندساز و سازنده کلیپ برای خوانندگان مطرح موسیقی جهان فعالیت می نماید. او به دعوت یک خواننده مشهور عرب به دبی می رود. حضور یحیی در دبی و قرار دریافت در کنار این خواننده و نیز مواجهه با بعضی از افرادی که در زندگی پُرماجرای گذشته او نقش داشته اند، اتفاق هایی را رقم می زند.

استادی در مورد تنوع جغرافیایی این داستان به خبرنگاران گفت: بدون تو غیر ممکن بود داستانی سرشار از جزئیات است که در جغرافیاهای مختلفی رخ می دهد. بخشی از این تنوع به دلیل شغل شخصیت اصلی داستان و بخشی دیگر به اقتضای زندگی افراد در شهرهای مختلف است. حتی در بعضی موارد برای روایت داستان، شهرهایی فرضی ساخته و قصه در این شهرها روایت شده است. نازدشت شهری حاشیه ای در اطراف تهران محل وقوع بخش های مهمی از داستان است. این شهر وجود خارجی ندارد اما در کتاب به عنوان یکی از شهرهای حاشیه ای و اطراف تهران مورد استفاده قرار گرفته است. شیراز، ورامین، آبادان، جزیره کیش، مهران در استان ایلام، مهاباد در استان آذربایجان غربی و بانه در استان کردستان نیز دیگر جغرافیاهای مورد استفاده در این رمان است. البته در هر شهر محله های مختلف آن مورد توجه قرار گرفته و داستان در آن روایت شده است.

استادی در ادامه اضافه کرد: بخش مهمی از داستان در شهر دبی و بخش های مختلف آن اتفاق می افتد. در این داستان زندگی چند ایرانی ساکن دبی و بعضی شخصیت های بومی این کشور در چند مقطع مورد توجه قرار گرفته است. برای نگارش این بخش از کتاب تحقیقات مفصلی انجام دادم که شامل: تحقیقات میدانی، تحقیقات کتاب خانه ای، تبادل نظر با افراد ساکن دبی و ... بوده تا بخش های داستانی دور از واقعیت نباشد.

وی در ادامه با بیان این مطلب که بخش هایی از قصه نیز در شهرهای مدینه، مکه و نایروبی پایتخت کشور کنیا رخ می دهد، اضافه کرد: برای سهولت در مطالعه کتاب، فصل های مختلف بر اساس شهر تکفیک شده و هر فصل در یک شهر شروع می گردد و در همان شهر خاتمه می یابد.

رضا استادی از روزنامه نگاران حوزه فرهنگ و هنر است که در کنار فعالیت در این عرصه، مدیریت روابط عمومی آثاری تلویزیونی و سینمایی همچون مختارنامه، یوسف پیامبر، شوق پرواز، کلاه پهلوی، معمای شاه و همچنین ساخت فیلم کوتاه، اجرای برنامه تلویزیونی و... را به عهده داشته است. کتاب هیچ وقت نامزد نبودیم از سوی نشر البرز در نمایشگاه کتاب سال جاری عرضه خواهد شد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 28 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: teroll.ir شناسه مطلب: 838

به "زندگی ایرانیان مقیم دبی و تورنتو دستمایه خلق دومین رمان رضا استادی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زندگی ایرانیان مقیم دبی و تورنتو دستمایه خلق دومین رمان رضا استادی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید