در پارک های ملی نزدیک پوکت، بهترین خاطرات سفر خود را بسازید!

به گزارش مجله خبری تیرول، پارک های ملی نزدیک پوکت در تایلند

در مجموع می توان 5 پارک ملی در اطراف پوکت را نام برد که برای کسانی که به این شهر سفر می نمایند می تواند بهترین مقصد و جاذبه گردشگری باشد. در هر یک از پارک های ملی نزدیک پوکت می توانید خاطره های مجزا و به یاد ماندنی بسیاری برای خود و همراهانتان بسازید. در این مطلب، مجله اینترنتی خبرنگاران شما را با کارها و تفریحاتی که در پارک های ملی اطراف پوکت می توان انجام داد، آشنا خواهد نمود. همچنین اگر برای سفر با تور به این شهر برنامه ریزی نموده اید می توانید از تور لیدر و راهنمای خود بخواهید شما را برای رفتن به این مکان ها هدایت کند.

در پارک های ملی نزدیک پوکت، بهترین خاطرات سفر خود را بسازید!

برای سفر با تور پوکت همراه ما باشید.

پارک ملی مو کو سورین | Mu Ko Surin National Park

اگر به دنبال غواصی و شنا در آب های فیروزه ای و تمیز اطراف پوکت هستید یا می خواهید که در ساحلی بکر و استوایی قدم بزنید ما پارک ملی مو کو سورین را به شما معرفی می کنیم. این پارک ملی در میان جزایری در دریای آندامان و در 60 کیلومتری ساحل اصلی پوکت قرار گرفته است. این جزایر دارای آب های روشن، صخره های مرجانی خیره کننده، مناظری زیبا و انواع ماهی ها و لاک پشت ها به همراه دیگر موجودات دریایی است. همچنین مکان معروف غواصی در دنیا به نام صخره ریشلیو Richelieu Rock در این ناحیه قرار گرفته است. شما می توانید از هتلی که در آن اقامت دارید، تورهای سازمان یافته به این پارک ملی دریایی را ثبت نام کنید یا اینکه خودتان برای رفتن به اینجا اقدام کنید. در این جزایر می توانید کمپینگ کنید و یا خانه های ییلاقی برای اجاره بگیرید. اگر به دنبال مکانی پر از آرامش هستید، پارک ملی مو کو سورین Mu Ko Surin مقصدی ایده آل است. در اطراف جزایر این پارک ملی می توانید با قایق های بومی به دیدن دلفین ها بروید.

پارک ملی مو کو آنگ تانگ | Mu Ko Ang Thong National Park

در خلیج تایلند، پارک ملی مو کو آنگ تانگ تشکیل شده از 42 جزیره قرار گرفته است. بهترین روش برای دیدن این مجمع الجزایر این است که گروهی و یا با تور که هستید، یک قایق اختصاصی اجاره کنید و به گشت و گذار بروید. همچنین اگر علاقه مند به قایقرانی و کانوسواری هستید، می توانید انواع قایق ها را در اینجا اجاره کنید. برای تماشای موجودات درون آب های زلال این ناحیه می توانید به غواصی بروید.

اگر می خواهید یک یا چند شب اقامت داشته باشید می توانید چادرها یا خانه های ییلاقی را اجاره کنید. جزایر این قسمت به خاطر سواحل شنی و ماسه ای سفید زیبایشان هوادار دارند در حالی که بعضی از جزایر آن، دارای کوه هایی هستند که می توانید از پیاده روی در آن یا دیدن آن ها از دور لذت ببرید. می توانید در این جزایر حیواناتی مانند میمون، سمور دریایی، گراز وحشی، بوزینه دم کوتاه و … را ببینید. در این پارک ملی می توانید به دیدن غار بوآ بوک Bua Bok Cave نیز بروید.

پارک ملی خائو سوک | Khao Sok National Park

این پارک ملی واقع در استان سورات تانی the Surat Thani Province، عمدتا شامل جنگل های گرمسیری و بارانی است. در حقیقت، این پارک ملی یکی از جذاب ترین پارک های ملی نزدیک پوکت در تایلند است که به حمایت از تنوع وسیعی از گیاهان و حیوانات یاری می نماید. شما می توانید در اینجا سوار فیل ها شوید، آن ها را در یک روز آفتابی در کنار رودخانه حمام کنید. شما همچنین می توانید یکی از بزرگترین گل های دنیا Rafflesia Kerrii، را در اینجا پیدا کنید، چرا که در تایلند، این گل تنها در پارک ملی خائو سوک Khao Sok زندگی می نماید.

فصل خشک، بین ماه های ژوئن و اکتبر، زمانی مطلوب برای بازدید از این مکان است. بین ماه های آوریل و ژوئن چون فصل موسمی است، سیل فراوان اتفاق می افتد و بسیاری از مسیرهای پیاده روی لغزنده می شوند. در این پارک ملی می توانید کلبه هایی بر روی آب برای اقامت بگیرید و حتی در آب اقیانوس اطراف کلبه تان شنا کنید. دیدن ماهی های قرمز امپراطور در این ناحیه نیز خالی از لطف نیست.

پارک ملی مو کو سیمیلان | Mu Ko Similan National Park

از دیگر پارک های ملی نزدیک پوکت در تایلند که به صورت مجمع الجزایر است، پارک ملی مو کو سیمیلان خواهد بود. 11 جزیره آن در 70 کیلومتری از ساحل دریای آندمان واقع شده و این جزایر گرانیتی به اندازه آب های زیرزمینی آنجا زیبا هستند. بین ماه های دسامبر و آوریل، آب این ناحیه بسیار روشن است و اینجا را به مکان خوبی برای غواصی و اسنورکلینگ تبدیل کرد. در بعضی از جزایر این ناحیه می توانید هتل و رستوران رزرو کنید. همچنین چندین شرکت تورهای غواصی جزایر را در اطراف این پارک ملی ارائه می دهند. در بعضی از این تورها، می توانید برای چندین شب در قایق باقی بمانید و در طول روز غواصی کنید. در این جزایر می توانید به دیدن انواع پرندگان استوایی، خزندگان، خرچنگ های کوچک و دیگر موجودات دریایی مانند کوسه ها، ماهی های اکواریومی، سفره ماهی ها و … بروید.

پارک ملی آئو فانگ انگا | Ao Phang Nga National Park

پارک ملی Ao Phang Nga یک پارک دریایی در جنوب تایلند در استان پانگ NGA است. اکثر تورها و سفرهایی که برای این پارک ملی برگزار می گردد، یک روزه بوده اما اگر به دنبال کمپینگ شبانه در این جزایر هستید می توانید به سراغ تورهای خاص این پارک ملی بروید. در کل در پارک های ملی نزدیک پوکت در تایلند این مجموعه، نگین و مروارید پارک های ملی محسوب می گردد. بهتر است که چندین روز را در اینجا سپری کنید. این پارک شامل 42 جزیره با تعدادی سواحل زیبا، صخره های آهکی سنگین، غارها و تالاب ها برای کشف است. محبوب ترین نقطه این پارک ملی، جزیره جیمز باند است، چرا که بخشی از فیلم جیمز باند در اینجا فیلمبرداری شده است. اگر می خواهید غارها را کشف کنید، می توانید سفری یک روزه به درون غار کوه پاناک Koh Panak Cave، آن هم با قایق های پارویی انجام دهید.

منبع: touropia.com

منبع: الی گشت
انتشار: 14 شهریور 1398 بروزرسانی: 19 مهر 1399 گردآورنده: teroll.ir شناسه مطلب: 309

به "در پارک های ملی نزدیک پوکت، بهترین خاطرات سفر خود را بسازید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "در پارک های ملی نزدیک پوکت، بهترین خاطرات سفر خود را بسازید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید