عایدی بورس از اجاره تالار حافظ چقدر است؟

به گزارش مجله خبری تیرول، به گزارش خبرنگاران، از انتشار صورت های اقتصادی سازمان بورس یکی دو هفته ای است که می گذرد. از زمان انتشار تا به حال اعداد و ارقام بعضا عجیبی در آن دیده شده است از حقوق 21 میلیونی کارکنان سازمان بورس گرفته تا عایدی دو هزار میلیارد تومانی سازمان بورس از محل کارمزدهای معاملاتی در سال گذشته.

عایدی بورس از اجاره تالار حافظ چقدر است؟

واریز 1836 میلیارد تومان به صندوق تثبیت بازار سرمایه که به وسیله سازمان بورس و اوراق بهادار انجام شده است دیگر رقمی است که در صورت اقتصادی منتشر شده سازمان از اهمیت زیادی برخوردار شده است.

در نشست خبری سازمان بورس چه گذشت؟

نشست خبری که در 23 خرداد، در سازمان سپرده گذاری مرکزی و تسویه وجوه برگزار گردید مشخصا به سوالات خبرنگاران درباره بندهای مختلف صورت اقتصادی تازه انتشار یافته سازمان بورس پاسخ داده شد در این مراسم گفته شد تنها دارایی های سازمان، املاک و مستغلاتی است که سازمان بورس مالکیت آنها را در حال حاضر بر عهده دارد از جمله ساختمان فعلی سازمان در ملاصدرا، ساختمان خیابان حافظ و ساختمان خیابان مطهری که گفته ها نشان می دهد تا چند وقت دیگر اهالی سازمان بورس از ساختمان فعلی نقل مکان می نمایند و به محل جدیدی که در خیابان مطهری واقع شده است می فرایند.

اجاره ساختمان خیایان حافظ صحت دارد؟

چندی پیش شایعاتی درباره اجاره ساختمان قدیمی سازمان بورس که تا سال 98 کارکنان این مجموعه در آن حضور داشتند به وجود آمد و این شایعات نشان می داد که بعد از نقل مکان سازمان بورس از خیابان حافظ ، معابر جلوی این ساختمان به دست فروشان اجاره داده می گردد و این افراد برای گذران معیشت خود و به خطر نیافتادن آن مجبور بودند تا مبالغی را به سازمان بورس پرداخت نمایند.

بعد از انتشار گزارش عملکرد اقتصادی سازمان بورس، در بند عایدیها و هزینه های غیرعملیاتی، عایدی حاصل از اجاره ساختمان حافظ و تالارهای استان ها حدودا چهار هزار میلیارد تومان برآورد شده است که البته نسبت به سال گذشته کمتر هم شده است، موضوعی که نشان می داد شاید این شایعات درست باشد. همین موضوع باعث شد تا اندازه صحت این شایعات را از مقامات این سازمان جویا شویم.

طبق پیگیری های خبرنگاران از مسئولان سازمان بورس و اوراق بهادار و به گفته روابط عمومی سازمان بورس، در حال حاضر ساختمان قدیمی و فرسوده خیابان حافظ که روزی تابلو معاملاتی بورس در آن روشن بود حالا با وجود شرایط خطرناک آن به چند سازمان مانند بورس انرژی و مرکز آمار ایران اجاره داده شده و مقامات سازمان بورس، شایعات مبنی بر گرفتن اجاره بها از دست فروشان جلوی این ساختمان را به کلی رد و وجود چنین چیزی را انکار کردند.

حالا سوال اینجاست که با توجه به شرایط بحرانی این ساختمان که مکررا کارشناسان ساختمان و مسکن آن را آسیب شناسی نموده و از آن به اسم پلاسکوی دوم یاد نموده اند، چرا همچنان این ساختمان باید استفاده شده و اجاره داده گردد؟

آخرین اخبار بازار سهام را در صفحه بورس خبرنگاران بخوانید.

منبع: تجارت نیوز
انتشار: 3 شهریور 1400 بروزرسانی: 3 شهریور 1400 گردآورنده: teroll.ir شناسه مطلب: 1825

به "عایدی بورس از اجاره تالار حافظ چقدر است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عایدی بورس از اجاره تالار حافظ چقدر است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید