خبرنگاران 600 کارشناس تغذیه در کشور جوابگوی پرسش های مرتبط با کرونا هستند

به گزارش مجله خبری تیرول، مشهد- خبرنگاران- 600 کارشناس تغذیه در کشور جوابگوی پرسش های تغذیه ای مرتبط با کرونا از سوی تماس گیرندگان با سامانه 4030 هستند.

خبرنگاران 600 کارشناس تغذیه در کشور جوابگوی پرسش های مرتبط با کرونا هستند

ناظر کشوری مشاوره تغذیه سامانه 4030 در استان های خراسان رضوی و خراسان شمالی روز دوشنبه به خبرنگار خبرنگاران گفت: 120 نفر از این کارشناسان متعلق به دانشکده و دانشگاه های علوم پزشکی مشهد، بجنورد، تربت حیدریه، تربت جام، گناباد، سبزوار و نیشابور می باشند.

دکتر زهرا اباصلتی اضافه نمود: سامانه 4030 از ابتدای شیوع کرونا با هدف غربالگری و جوابگویی به سوالات مردم در حوزه پیشگیری از کرونا و همچنین مشاوره های روانشناسی مرتبط با این بیماری با همکاری وزارت بهداشت، ستاد اجرایی فرمان امام (ره) و شرکت احسان برکت راه اندازی شده است.

وی ادامه داد: جوابگویی به پرسش های تغذیه ای مرتبط با کرونا بویژه در ماه مبارک رمضان از قابلیت اخیر سامانه 4030 است که از اردیبهشت ماه امسال آغاز شده و کارشناسان از ساعت هشت صبح تا 21 جوابگوی تماس گیرندگان با این سامانه هستند.

وی گفت: سامانه 4030 از دو طریق آماده جوابگویی به سوالات مردم در حوزه تغذیه است. یک شیوه استفاده از پیام های صوتی است که پس از شماره گیری 4030 و انتخاب کلید یک که مربوط به پیشگیری از کروناست، می توان از لیستی از پیام های صوتی در زمینه تغذیه در دوران ابتلا به بیماری کرونا، دوران نقاهت بیماری، برای گروه های سنی مختلف و مبتلایان به بیماری های زمینه ای و ماه مبارک رمضان بهره برد.

رییس گروه بهبود تغذیه دانشگاه علوم پزشکی مشهد اضافه نمود: در صورتی که تماس گیرندگان به سامانه 4030 نیاز به مشاوره و راهنمایی بیشتر داشته باشند، می توانند با استفاده از کلید 6 به مشاوران تغذیه متصل شده و پاسخ سوالات خود را دریافت کنند.

هم اکنون بیش از 75 درصد از جمعیت 6 میلیون و 400 هزار نفری استان خراسان رضوی زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد هستند و مابقی توسط دانشکده و دانشگاه های علوم پزشکی سبزوار، گناباد، تربت حیدریه، تربت جام و نیشابور خدمات رسانی می شوند.

براساس آمار رسمی تا به امروز 91 هزار و 472 نفر در ایران به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده اند و با فوت 96 نفر در 24 ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به پنج هزار و 806 تن رسید.

همچنین تا به امروز 70 هزار و 933 نفر از مبتلایان به کرونا در ایران بهبود یافته اند.

منبع: ایرنا
انتشار: 1 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: teroll.ir شناسه مطلب: 1022

به "خبرنگاران 600 کارشناس تغذیه در کشور جوابگوی پرسش های مرتبط با کرونا هستند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران 600 کارشناس تغذیه در کشور جوابگوی پرسش های مرتبط با کرونا هستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید