خبرنگاران ارتش سومالی: 45 تروریست الشباب در درگیریها کشته شدند

به گزارش مجله خبری تیرول، تهران - خبرنگاران - ارتش سومالی گفت که 45 تن از تروریستهای گروه الشباب در جریان حملات امروز (شنبه) این گروه به دو پایگاه نظامی در این کشور کشته شدند.

خبرنگاران ارتش سومالی: 45 تروریست الشباب در درگیریها کشته شدند

به گزارش خبرنگاران به نقل از خبرگزاری آناتولی، ژنرال محمد تهلیل فرمانده نیروهای پیاده نظام ارتش سومالی گفت که نیروهای دولتی از قبل درباره دو حمله امروز اطلاعاتی داشتند و مانع از انجام آن شدند.

وی اضافه نمود که نیروهای دولتی ضربات عظیمی را به صفوف جنگجویان الشباب وارد کردند و 45 تن از آنها را کشته و ده ها تن دیگر را نیز زخمی کردند.

این مقام نظامی سومالی، شرح بیشتری درباره جزئیات حملات امروز الشباب و تلفات احتمالی در صفوف نیروهای دولتی ارائه نکرد.

پیش از این یک مقام محلی به آناتولی گفته بود که نیروهای الشباب دو حمله انتحاری علیه دو پایگاه نظامی در شهرک بریری و شهر اوطیغلی در سومالی انجام داده اند.

بر اساس این گزارش، گروه الشباب نیز در بیانیه ای مدعی شد که پس از درگیری با نیروهای دولتی و کشتن تعدادی از آنها، کنترل پایگاه نظامی بریری را در دست گرفته است.

گروه الشباب که در سال 2004 تاسیس شد، وابسته به شبکه القاعده است و طی سال های اخیر دست به اقدامات خرابکارانه و تروریستی در سومالی زده است.

این گروه در فهرست گروه های تروریستی ایالات متحده آمریکا، بریتانیا، کانادا، استرالیا و امارات قرار گرفته است.

الشباب در گذشته بخش هایی از مرکز و جنوب سومالی را در کنترل خود داشت، اما در سال 2015 میلادی شهرهای عظیم را از دست داده و تنها چند منطقه روستایی را در این کشور در اشغال خود دارد.

منبع: ایرنا
انتشار: 3 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 3 اردیبهشت 1400 گردآورنده: teroll.ir شناسه مطلب: 1627

به "خبرنگاران ارتش سومالی: 45 تروریست الشباب در درگیریها کشته شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران ارتش سومالی: 45 تروریست الشباب در درگیریها کشته شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید