خانه مشا، ویلایی معلق در شمال شهر تهران

به گزارش مجله خبری تیرول، خانه مشا نمونه ای از برجسته ترین آثار معماری شناخته شده ای می باشد، که در شمال شهر تهران واقع شده است. در این مطلب از ما به بیان توضیحات در خصوص این خانه متحیر کننده می پردازیم. در ادامه با ما همراه باشید.

خانه مشا، ویلایی معلق در شمال شهر تهران

جهت دریافت خدمات اجرای روف گاردن چیست با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. روف گاردن و بام سبز با بهترین قیمت و بهترین کیفیت را از ما بخواهید.

همان گونه که گفته شد، خانه مشا ویلایی در شمال شهر تهران می باشد و دلیل نام گذاری آن قرار دریافت این ویلا در دشت مشا می باشد. پروژه این خانه جذاب توسط گروه معماری ایرانی موج نو اجرا شده و جایزه جامعه معماران آمریکا را به خود اختصاص داده است.

طراحی این خانه در سال 1387 آغاز و در سال 1394 ساخت آن آغاز شد. مساحت زمین 2600 متر مربع و مساحت ساخت 260 متر مربع می باشد. لیدا الماسیان و شاهین حیدری معماران این طرح بوده و مریم امان پور به عنوان معمار همکار در این پروژه سهیم بوده است. شیدا قطبی، سهیلا زاهدی، ایلناز عشایری، الناز شکروی و فاطمه هنربخش در تیم طراحی این پروژه حضور داشتند. یعقوب عابدپور کارفرمای این پروژه بوده است.

به گفته طراحان این خانه، طراحی این بنا الهام گرفته از رابطه انسان و طبیعت بوده و و برقرای این ارتباط یکی از اهداف اصلی معماران بوده است. طراحی خانه مشا به شکلی اجرا شده است که فضای مناسب برای تماشای چشم اندازهای طبیعی را فراهم نموده است.

از ویژگی های این خانه می توان به حجمی عرضی بودن آن اشاره نمود. خانه مشا به شکل سه جعبه معلق می باشد که هر یک به یک قسمت معین چرخیده شده اند و بهترین دید از چشم انداز اطراف را ارائه می دهد. در میانه این سه جعبه و برای برقراری ارتباط میان آن ها از راه پله ای استوانه ای شکل استفاده شده است.

ساخت این خانه به گونه ای است که از سقف هر طبقه به عنوان تراس برای طبقه دیگر استفاده می گردد. سبک به کار رفته در طراحی این بنا، سبک مینیمالیسم می باشد و از رنگ سفید به عنوان رنگ شاخص در طراحی آن استفاده شده است.

در طراحی این بنا از پنجره های سراسری از سقف تا کف استفاده شده است. به گفته معماران این بنا، هریک از این پنجره ها تابلوهای زنده ای هستند که فعالیت های زندگی در مجاورت آن ها شکل داده شده است. به کارگیری این پنجره ها درون و بیرون بنا را با یکدیگر می آمیزد. در بالاترین قسمت این ویلا می توان به تماشای نقش کوه ها و ستاره ها پرداخت. این قسمت را می توان آرام ترین بخش ویلا در نظر گرفت. در قسمت میانی و در مجاورت پنجره ای دیگر، می توان به نظاره طلوع تا غروب آفتاب پرداخت که به گفته معماران خانه مشا در این قسمت تکاپوی زندگی با افراد تقسیم خواهد شد. در طبقه اول این بنا و در مجاورت اولین پنجره به کار رفته در ساخت این بنا می توان برآمدن خورشید از میان کوه ها را به نظاره نشست و به ورزش و شنا پرداخت. در ساخت خانه مشا، از چوب به عنوان متریالی تاثیرگذار استفاده می گردد که هدف از استفاده آن القای حس طبیعت در فضای داخلی می باشد. استفاده از این المان در راه پله و اتاق ورزش به طور مشهود به چشم می خورد.

منبع: ساختمانچی
انتشار: 24 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: teroll.ir شناسه مطلب: 746

به "خانه مشا، ویلایی معلق در شمال شهر تهران" امتیاز دهید

2 کاربر به "خانه مشا، ویلایی معلق در شمال شهر تهران" امتیاز داده اند | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خانه مشا، ویلایی معلق در شمال شهر تهران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید