حمایت از هنرمندان صنایع دستی آسیب دیده از کرونا در قالب پرداخت تسهیلات

به گزارش مجله خبری تیرول، مدیرکل دفتر آموزش و حمایت از فراوری صنایع دستی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایعدستی گفت: حمایت از هنرمندان آسیب دیده از کرونا در قالب پرداخت تسهیلات انجام می گردد.

حمایت از هنرمندان صنایع دستی آسیب دیده از کرونا در قالب پرداخت تسهیلات

به گزارش خبرنگار خبرنگاران، فرهاد غلامعلی فلاح امروز چهارشنبه 21 خرداد 99 در برنامه زنده تلویزیونی یه روز خوب که از شبکه پنج سیما پخش شد، با اعلام این خبر اضافه نمود: با شیوع بیماری کرونا، بخش فراوری، فروش و صادرات صنایع دستی دچار آسیب هایی شد که برنامه ریزی برای اقدامات حمایتی شروع شده است.

او با اشاره به حمایت دولت از هنرمندان صنایع دستی عنوان نمود: انصافاً دولت حمایت های خوبی از صنایع دستی نموده است و با شیوع کرونا این حمایت ها تشدید شده است، در حال حاضر میزان خسارت وارده شده به این هنرصنعت آنالیز و میزان دقیق خسارت ها به دولت اعلام شده و قرار است در قالب تسهیلات با قیمت مناسب از هنرمندان صنایع دستی حمایت گردد.

مدیرکل دفتر آموزش و حمایت از فراوری صنایع دستی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایعدستی ادامه داد: در حال حاضر 295 رشته صنایع دستی در ایران وجود دارد. دانش رشته های صنایع دستی عموماً سنتی است و به همین خاطر این هنرصنعت در تمام نقاط کشور از جمله مناطق روستایی و عشایری فعالیت چشمگیری دارد.

او گفت: رشته های مختلف صنایع دستی نسل به نسل منتقل شده است، بعضی از آن ها بنا به دلایلی ممکن است منسوخ شده باشند که برای احیای رشته های صنایع دستی منسوخ و نیز صیانت از آن ها برنامه ریزی هایی شده است.

فلاح اضافه نمود: البته در این میان تعدادی از رشته های صنایع دستی نیز وجود دارد که بنا به دلایلی دیگر قابل استفاده نیستند، این رشته ها به عنوان رشته های قدیمی و موزه ای نگهداری می شوند.

او توضیح داد: صنایع دستی دارای ظرفیت های بسیار زیادی در اشتغال و درآمدزایی دارد، از این رو این هنرصنعت نیازمند حمایت های بیشتر است.

منبع: میراث آریا
انتشار: 18 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: teroll.ir شناسه مطلب: 1111

به "حمایت از هنرمندان صنایع دستی آسیب دیده از کرونا در قالب پرداخت تسهیلات" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حمایت از هنرمندان صنایع دستی آسیب دیده از کرونا در قالب پرداخت تسهیلات"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید