جزئیات خط ریلی جدید کشور و قیمت قطارها ، سفر ریلی تهرانی ها به تبریز 5 ساعت کوتاهتر می گردد

به گزارش مجله خبری تیرول، مدیرعامل شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران اعلام نمود: با افتتاح خط ریلی بستان آباد - میانه و راه اندازی بخشی از این خط ریلی تا تبریز جهت ریلی تا تهران نسبت به خط ریلی گذشته پنج ساعت کوتاه تر می گردد.

جزئیات خط ریلی جدید کشور و قیمت قطارها ، سفر ریلی تهرانی ها به تبریز 5 ساعت کوتاهتر می گردد

با وبسایت گردشگری آژانس مسافرتی همراه باشید.

خبرنگاران - راستا جدید قطار تهران - تبریز در راستا بستان آباد تا تهران افتتاح شد که طول سفر را 4 ساعت کاهش می دهد و پس از انجام کارهای و مراحل بعدی پروژه این زمان به 5.5 ساعت کاهش می یابد هفته گذشته افتتاح شد.

سعید رسولی معاون وزیر راه و شهرسازی درباره این خط ریلی گفت: خط ریلی تبریز - تهران از مراغه عبور می کرد و حدود 12 ساعت و 30 دقیقه سیر آن طول می کشید. با بهره برداری از این پروژه، راستا بستان آباد تا تهران هشت ساعته طی می گردد و با اتصال بستان آباد به تبریز که امیدواریم تا سال آینده به بهره برداری برسد، در صددیم سفر ریلی از تبریز تا تهران را پنج ساعت کوتاه تر کنیم و این یکی از ویژگی های این خط ریلی جدید است.

وی اضافه نمود: برنامه سیر قطار بستان آباد مشهد به صورت هفته ای سه سفر در روزهای شنبه، دوشنبه و پنجشنبه برنامه ریزی شده و بلیت این قطارهای شش تخته 120 هزار تومان در نظر گرفته شده است که مردم می توانند از آن استفاده نمایند. البته بلیت قطار بستان آباد - مشهد از روز قبل از افتتاح به فروش گذاشته شد.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه یکی از ویژگی های این پروژه این است که بر خلاف دیگر خطوط ریلی به صورت دو خطه احداث شده است به ایسنا گفت: بر اساس سنت حسنه ای که از ابتدا داشتیم در همان روز افتتاح 160 نفر از خانواده های شهدای بستان آباد و شهرهای مجاور را به مشهد مقدس بردیم که این قطارها به صورت 100 درصد بازسازی شده توسط صنایع داخلی است.

منبع: چمدان
انتشار: 25 دی 1398 بروزرسانی: 19 مهر 1399 گردآورنده: teroll.ir شناسه مطلب: 667

به "جزئیات خط ریلی جدید کشور و قیمت قطارها ، سفر ریلی تهرانی ها به تبریز 5 ساعت کوتاهتر می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جزئیات خط ریلی جدید کشور و قیمت قطارها ، سفر ریلی تهرانی ها به تبریز 5 ساعت کوتاهتر می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید