جاذبه های گردشگری پاریس؛ شهر عشاق

به گزارش مجله خبری تیرول، جاذبه های جهانگردی پاریس سالانه بیش از 45 میلیون بازدید نماینده دارند. جاذبه های تاریخی و طبیعی پاریس آنقدر فریبنده اند که هر جهانگرد را جذب می نمایند.

جاذبه های گردشگری پاریس؛ شهر عشاق

با ما همراه باشید و با تور ارزان فرانسه از کشور عشاق دیدن کنید و در شهرهای پاریس، مارسی بگردیم و برج ایفل ، موزه لوور و دیگر جذابیت های این شهر زیبا را ببینیم

یکی از معروف ترین شهرهای گردشگری در دنیا، پاریس در کشور فرانسه است. پاریس مرکز و یکی از شهرستان های ناحیه ایل-دو-فرانسه است. رود سن از میان این شهر می گذرد. سالانه حدود 45 میلیون نفر دنیاگرد از پاریس دیدن می نمایند. تعداد زیادی از آثار دیدنی، موسسات و پارک های مشهور دنیا در این شهر قرار دارند. پاریس همچنین با دارا بودن 478٬000 درخت سرسبزترین پایتخت اروپا شناخته شده است.

خیابان شانزه لیزه

خیابان شانزه لیزه پاریس، بهترین و معروف ترین خیابان این شهر، دارای شهرت و محبوبیتی دنیای است و هر ساله تعداد بیشماری از گردشگران تور اروپا در هنگام سفر به این کشور گشت و گذار در این خیابان را در صدر برنامه های خود قرار می دهند. شانزلیزه در زبان فرانسوی به معنی راه الیزه است. این خیابان از میدان کنکورد شروع شده و تا میدان شارل دوگل امتداد می یابد؛ البته طاق نصرت نیز سمبل اصلی این خیابان محسوب می گردد. رستوران ها و کافه تراس های زیبا، بوتیک ها، سینماها و …. زیبایی و شهرت شانزلیزه را دوچندان نموده است. چراغانی و آذین بندی شب کریسمس منظره آن را زیباتر و تماشایی تر می نماید.

سال 1616 میلادی شانزلیزه چیزی فراتر از خیابانی متشکل از مغازه ها و باغ ها نبود تا زمانی که همسر پادشاه فرانسه (Marie de Médécis) تصمیم به ایجاد بلواری با درختانی بلند در امتداد این خیابان گرفت. پس از آن نیز سایر پادشاهان و معمارها این کار را داده و عملیات ساخت این بلوار را کامل کردند. در سال 1724، باغ Tuileries و خیابان با هم تلاقی نموده و وسعت خیابان تا کاخ IEtoile ادامه یافت.

طاق پیروزی

طاق پیروزی که بر منتهای مشهورترین خیابان پاریس، شانزلیزه واقع شده است، در سراسر دنیا به عنوان یکی از شاخص ترین نمادهای غرور و شکوه پاریس شناخته می گردد. طاق پیروزی پاریس علی رغم قدمتش، در مقایسه با دیگر طاق های پیروزی دنیا از طراحی و ساختی نوین برخوردار است. گفتنی است که بسیار پیشتر رومیان دست به ساخت چنین سازه هایی زده بودند. به واقع ناپلئون در ساخت این طاق قرن نوزدهمی که به افتخار ارتش بزرگ خود (Grand Armee) آن را احداث نمود از رومیان الهام گرفته است. تماشای اشعه سرخرنگ خورشید به هنگام غروب از فراز سکوی طاق و نظاره آتش جاودانه و آرامگاه سربازی گمنام که بر زیر طاق واقع شده است تجربه ای افسانه ای و اساطیری را در سفر با تور فرانسه رقم خواهند زد.

برج ایفل

برج ایفل که نماد پاریس و کشور فرانسه است، بارزترین آن هاست که یکی از مکان های ثابت برای بازدیدنمایندگان در تور فرانسه است. برج ایفل در سال 1887 و در یادبود صدمین انقلاب فرانسه ساخته شد. ساخت این برج علیرغم ارتفاع بسیار زیادی که دارد و با توجه به ساخته شدن در دوران قدیم و نبود آگاهی برای رعایت ایمنی های لازم انتظار می رود که خطرات جانی زیادی را بدنبال داشته است اما شاید جالب باشد بدانید در کل فرایند ساخت این برج تنها یک نفر جان خود را از دست داد.

کلیسای نوتردام

کلیسایی بزرگ در قلب پاریس و نزدیک رود سن که ساختش دو قرن، از 1163 تا 1345 میلادی، طول کشیده و زمانی بزرگترین کلیسای اروپا بوده. اسم کلیسا و فضای عجیب و جادویی اش بی اختیار ما را یاد گوژ پشت نتردامِ ویکتور هوگو می اندازد؛ ناقوس زنی که در برج های دوقلوی 69 متری این کلیسا زندگی می نموده. نوتردام با آن مجسمه های چوبی کوچک و بزرگ و ناقوس های غول آسایش، شاهکار معماری گوتیگ فرانسوی است؛ بزرگترین ناقوسش 13 تن وزن دارد و سالی چند بار، از جمله در 11 نوامبر، سال روز انتها جنگ دنیای اول، به صدا در می آید. این کلیسا پربازدید ترین مکان دیدنی بدون بلیط در پاریس است که سالی 13 میلیون نفر برای تماشایش می آیند. از ایستگاه متروی سیتی به راحتی می توانید به نتردام بروید.

موزه لوور

موزه لوور در شهر پاریس در کشور فرانسه واقع شده است. بیش از 35هزار اثر هنری در هشت بخش مختلف موزه لوور نگهداری می گردد. موزه لوور پربازدیدترین موزه دنیا است. موزه لوور از سال 1793 میلادی تا امروز به عنوان موزه عمومی فعال بوده است. تمرکز موزهٔ لوور روی هنر، تاریخ بشر و فرهنگ است و آثار بسیاری در این زمینه ها در این موزه جای گرفته اند که از آن جمله می توان به لوح حمورابی، تابلوی بانوی صخره ها و تابلوی مونالیزا اثر لئوناردو داوینچی اشاره نمود.

ساختمان این موزه قبل از انقلاب کبیر فرانسه یکی از کاخ های سلطنتی بود، که در آن آثار باارزش هنری نگهداری می شد (به عنوان موزه سلطنتی) پس از انقلاب کبیر، در سال 1789 موزه و آثار موجود به مردم فرانسه اهدا شد و در سال 1793 تبدیل به موزه ملی فرانسه شد.

کاخ ورسای

کاخ ورسای و فضای سبز اطرافش با 800 هکتار وسعت، 700 اتاق، 12 مایل جاده، 200 هزار اصله درخت، 50 فواره، 2150 پنجره، 67 راه پله، 6 هزار تابلوی نقاشی، 1500 طراحی، 2100 مجسمه و 5 هزار قطعه مبلمان، پس از بیش از سه قرن که از زمان ساخت آن می گذرد هنوز چشم هر بازدیدنماینده ای را خیره می نماید.

کاخ ورسای که ولتر آن را شاهکار سلیقه بد و عظمت خوانده بود، در عرض چند دهه و بر اثر حسادت لوئی چهاردهم به کاخ یکی از وزرایش، در شکارگاه سلطنتی فرانسه ساخته شد. لوئی چهاردهم در سال 1682، به همراه قسمت اعظم دربار و اطرافیانش جمعا در حدود 20 هزار نفر به کاخ ورسای نقل مکان کرد. معاهده ورسای که به جنگ دنیای اول انتها داد در این کاخ عقد شده است. این معاهده یکی از ننگین ترین معاهدات در تاریخ آلمان است.

پانتئون

داستان ساخته شدن این بنای تاریخی زیبا بسیار طولانی و پرماجراست. لوئی پانزدهم در زمان پادشاهی خود تصمیم گرفت کلیسایی به نام سنت ژنویو بسازد. به همین دلیل در سال 1758 ساخت بنای آن را شروع کرد و در سال 1789 میلادی به انتها رساند. بعد از وقوع انقلاب کبیر فرانسه، تعداد افراد لائیک و بی دین افزایش پیدا کرد و این مکان که روزی کلیسا به شمار می رفت به مقبره و آرامگاهی برای مردگان تبدیل شد. البته بعدها ناپلئون این مکان را دوباره به کلیسا تبدیل کرد و بعدها دوباره به محلی برای دفن مرده ها تبدیل شد.

در این آرامگاه، بزرگان علم وسیاست فرانسه همچون امیل زولا، ویکتورهوگو، ژان مولن، ماری کوری، الکساندر دوما و ... مدفون هستند. منظره جالب در این آرامگاه، دو قبر ایستاده هستند که روبه روی هم قرار دارند. این دو قبر متعلق به ولتر و آن یکی ژان ژاک روسو است. در میان گنبد پانتئون یک پاندول آویزان است و حرکت زمین به دور محور خودش را نشان می دهد. حرکت زمین بر پاندول تاثیری ندارد.

منبع: setare.com
انتشار: 19 آبان 1399 بروزرسانی: 19 آبان 1399 گردآورنده: teroll.ir شناسه مطلب: 1301

به "جاذبه های گردشگری پاریس؛ شهر عشاق" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جاذبه های گردشگری پاریس؛ شهر عشاق"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید