تکمیل آموزش دروس عملی هنرستانی ها تا سرانجام شهریور ، دانش آموزان نگران نباشند

به گزارش مجله خبری تیرول، مدیرکل دفتر آموزش های فنی و حرفه ای و کاردانش وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه جای نگرانی از حیث اتمام آموزش های دروس عملی و کارگاهی در سال تحصیلی وجود ندارد، گفت: بر اساس اصلاحیه آیین نامه آموزشی دوره متوسطه، تا سرانجام شهریور برای تکمیل آموزش هایی که هنوز به سرانجام نرسیده اند فرصت داریم.

تکمیل آموزش دروس عملی هنرستانی ها تا سرانجام شهریور ، دانش آموزان نگران نباشند

به گزارش خبرنگاران، مصطفی آذرکیش در مصاحبه با ایسنا با اشاره به فرایند تکمیل آموزش دروس عملی هنرستانی ها اظهار کرد: بر اساس بخشنامه های صادره و به ویژه بخشنامه ای که ابتدای اریبهشت ماه از سوی مرکز سنجش آموزش وزارت آموزش و پرورش ارسال شده بود تا 15 مرداد ماه برای تکمیل آموزش دروس عملی و کارگاهی هنرستان ها زمان هست و هنوز وقت داریم.

وی اضافه کرد: آموزش و ارزشیابی دروس عمومی، شایستگی های غیرفنی و شایستگی های پایه فنی به شیوه غیرحضوری در پایه دهم و یازدهم و به شیوه حضوری در پایه دوازدهم اجرا شده است.

مدیرکل دفتر آموزش های فنی و حرفه ای و کاردانش وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: درباره دروس عملی و کارگاهی هم با توجه به مصوبه ستاد ملی کرونا، آموزش به شیوه حضوری در منطقه ها زرد و آبی بلامانع است. همه منطقه ها یکسان نبودند و آموزش ها در استان ها و منطقه ها مختلف بوده است. اکنون آموزش ها در برخی منطقه ها به پایان رسیده و در برخی دیگر همچنان به شکل تراکمی ادامه دارد و تا 15 مرداد هم مهلت داریم.

آذرکیش با بیان اینکه اگر شهرستانی در شرایط نارنجی باشد باید منتظر بمانیم از این شرایط خارج شود گفت: همچنین ممکن است ستاد ملی این اجازه را برای تکمیل آموزش های مهارتی بدهد، ولی فعلا برای منطقه ها زرد و آبی مجوز داریم.

وی اضافه کرد: آیین نامه آموزشی دوره متوسطه هم در شورای عالی آموزش و پرورش اصلاح شده و بر اساس آن دوره های آموزشی ما تا پایان شهریور قابلیت استمرار پیدا کرد. تبصره یک ماده 4 آیین نامه آموزشی دوره متوسطه روزانه قبلا اینطور بود که ارائه و تکمیل استانداردهای مهارتی تا پایان شهریور همان سال به صورت رایگان بلامانع است که در اصلاحیه، شاخه فنی و حرفه ای و دروس شایستگی های فنی هم به آن اضافه کرده شده و حتی اگر تا نیمه مرداد آموزش ها به اتمام نرسید تا پایان شهریور هم زمان هست.

مدیرکل دفتر آموزش های فنی و حرفه ای و کاردانش وزارت آموزش و پرورش تاکید کرد که در مجموع جای نگرانی از حیث اتمام آموزش های دروس عملی و کارگاهی در سال تحصیلی وجود ندارد.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 17 مرداد 1400 بروزرسانی: 17 مرداد 1400 گردآورنده: teroll.ir شناسه مطلب: 1805

به "تکمیل آموزش دروس عملی هنرستانی ها تا سرانجام شهریور ، دانش آموزان نگران نباشند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تکمیل آموزش دروس عملی هنرستانی ها تا سرانجام شهریور ، دانش آموزان نگران نباشند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید