تصاویر ، جواد رضویان و سریال فانتزی که پر تماشاگر شد ، این سریال به تقویت فکر بچه ها یاری می نماید

به گزارش مجله خبری تیرول، تهیه کننده سریال فوفو مسافری از کامادو که این روزها از شبکه نمایش خانگی منتشر می گردد، معتقد است سرمایه گذاری برای ساخت اثر در ژانر کودک و نوجوان بسیار کم است و این یک آسیب محسوب می گردد با این حال به علت بازخوردهای خوب در پی ساخت فصل تازه این سریال هستند.

تصاویر ، جواد رضویان و سریال فانتزی که پر تماشاگر شد ، این سریال به تقویت فکر بچه ها یاری می نماید

به گزارش خبرنگاران، حسین بهمنی تهیه نماینده سریال فوفو مسافری از کامادو درباره علت ساخت این سریال و ورود به فراوری آثار کودک و نوجوان گفت: معتقدم آرزو سند حقانیت انسان ها است. اگر انسان ها آرزوهای خود را دنبال نمایند، حتماً به آن می رسند. آرزو کردن باعث می گردد تا آدم ها به آنچه که می خواهند برسند. خودم هم قصه ها و آرزوها را بسیار دوست دارم و معتقدم قصه ها و آرزوهای درست در ساخت آینده افراد می تواند نقشی مؤثر داشته باشد، از سوی دیگر آرزو برای بچه ها سازندگی شخصیت آنان را در پی دارد. متاسفانه بی توجهی و نبود سرمایه گذاری برای ساخت محصولاتی در ژانر کودک و نوجوان یک خلأ بوده و همچنان این مشکل ادامه دارد.

بهمنی در ادامه درباره اهمیت ساخت سریال برای بچه ها و نوجوان اظهار کرد: سریال هایی که برای بچه ها ساخته می گردد، به آنها یاد می دهد که آرزوهای خوب نمایند. آنها یاد می گیرند که اگر آرزو دارند به عواقب آن نیز باید فکر نمایند و اگر سریال ها و فیلم ها در ژانر کودک و نوجوان تجربه های خوب را به آنها نشان دهد، می توانند آرزوهای خوب داشته باشند و این باعث رشد و شکوفایی آنها خواهد شد.

وی توضیح داد: متأسفانه بازگشت سرمایه در سریال های کودک و نوجوان وجود ندارد، از این رو سرمایه گذاران و تهیه نمایندگان کمتری برای این مهم سرمایه گذاری می نمایند. افرادی که در این حوزه وارد می شوند، عموماً عاشق این کار هستند و به ژانر کودک و نوجوان التفاتی ویژه و خاص دارند. تهیه نماینده سریال فوفو مسافری از کامادو تأکید کرد: سریال فوفو مسافری از کامادو اپیزودی ساخته شده و در جهت تقویت فکر بچه ها حرکت می نماید.

حساسیت در ساخت کارهای کودک وجود ندارد

این تهیه نماینده ورود به عرصه ساخت سریال های کودک و نوجوان را نسبت به فیلم ترجیح می دهد و در این زمینه می گوید: فیلم های سینمایی زمانی حدود یک ساعت و اندی زمان دارند و تنها همین زمان فکر کودک را به خود درگیر می نماید، اما سریال ها به سبب زمان زیاد و در طول مدت چند هفته سبب می گردد ماجراهای مختلف و تجربه های مختلف هر بار به فکر کودک وارد شده و او را به چالش بکشد.

وی درباره چالش های کسب مجوز از ساترا توضیح داد: خوشبختانه برای گرفتن مجوز مسئله ای پیش پای من نبود، زیرا در کشور ما کمتر کسی به ساخت سریال های کودک و نوجوان می پردازد، از این رو حساسیت در خصوص آن وجود ندارد. آنچه پیش از هر چیز دیگری امروزه مورد توجه مجوزدهندگان قرار گرفته است، ساخت سریال هایی با ژانرهای اجتماعی است. آن دسته از آثار ممیزی های بسیاری دارند، اما خوشبخانه سریال فوفو مسافری از کامادو ممیزی نداشت، البته خودمان هم در رعایت اصول و چهارچوب ها توجه ویژه ای داشتیم.

دشواری های ساخت آثار کودک و نوجوان

این تهیه نماینده سپس به دشواری های ساخت آثار کودک و نوجوان پرداخت و اضافه نمود: ساخت آثار کودک و نوجوان دشواری های ویژه و خاص خود را دارد، زیرا با بچه ها سروکار داریم. از ساعت 5 تا 6 صبح که بچه ها برای گریم می روند تا ساعت 10 الی 11 شب و گاهی پاسی از شب کار ادامه دارد. همکاری با بچه ها در این شرایط بسیار سخت می گردد، گاهی آن ها دیالوگ ها را فراموش می نمایند، گاهی خسته می شوند و حوصله ندارند و با ادامه کار مخالفت می نمایند و همراهی نمی نمایند، از این رو برای ساخت سریال فوفو مسافری از کامادو دشواری های بسیاری را پشت سر گذاشتیم و در بعضی مواقع گروه فرسایشی عمل می کرد.

وی ادامه داد: هنگامی که با بازیگران بزرگسال قرارداد می بندیم، آن ها موظفند سر ساعت بیایند و کار را پیش ببرند، اما بچه ها این گونه نیستند، آن ها زود خسته می شوند، حوصله شان سر می رود. اما خوشبختانه بازخوردهای بسیار خوبی دریافت کردیم، چنانچه شرایط فراهم گردد فصل دوم سریال فوفو مسافری از کامادو را فراوری خواهم کرد.

وی درباره همراهی پلتفرم ها و ادامه فعالیت برای فراوری سریال های کودک و نوجوان گفت: اگرچه سریالی همچون فوفو مسافری از کامادو فروش خوب و بازخوردهای خوبی را برای پلتفرم به همراه داشت و آنها متوجه شدند که سریال های کودک و نوجوان نیز مورد توجه مخاطبان و جامعه بوده و از آن استقبال می گردد و به همین علت مخالفت یا مقاومتی در مقابل آن دیده نمی شد، اما حمایتی هم از سوی آنها برای ادامه این روند و توسعه ساخت برنامه هایی برای کودک و نوجوان دیده نمی گردد.

وی در ادامه درباره مسائل تامین سرمایه برای ساخت آثار کودک و نوجوان تأکید کرد: در بخش ویژوال، طراحی لباس و صحنه و ... با مسائل چندانی روبرو نبودیم، اما مشکل اصلی ما در بخش مالی بود و چون ژانر کودک و نوجوان را انتخاب نموده بودیم، سرمایه گذاری چندانی روی آن انجام نشده بود، به همین علت تحت فشار مالی شدید بودیم. برای پیشبرد این کار از خودمان و گروه مایه گذاشتیم و فشار سختی را تحمل کردیم، در صورتی که اگر پلتفرم ها در این زمینه سرمایه گذاری می کردند، قطعاً می توانستیم با هزینه های بیشتر اثر مجذوب کننده تر و با کیفیت تری فراوری کنیم.

این تهیه نماینده اظهار کرد: ژانر کودک و نوجوان ژانر ویژه ای است و همیشه هواداران خاص خود را دارد. همیشه بچه ها مشتاق و علاقه مند به تماشا فیلم ها و سریال های خوب هستند، بنابراین سرمایه گذاری پلتفرم ها در این زمینه ضرورت داشته و از اهمیت برخوردار است.

وی از علاقه خود به همکاری با بازیگران کودک و ساخت سریال های کودک و نوجوان گفت و اعلام کرد: طی این 20 سال که در حوزه فراوری فیلم حضور داشتم همیشه با بازیگران بزرگسال کار کردم، اما اکنون ترجیح می دهم تا همچنان برای ساخت ژانر کودک و نوجوان از بچه ها استفاده کنم، اگرچه کار با آنها سخت و طاقت فرسا است.

بی علاقگی سرمایه گذارها به کارهای کودک

جواد رضویان، الیکا عبدالرزاقی، بهراد خرازی، پاشا جمالی، رضا شفیعی جم، السا فیروزآذر، ستاره حسینی، سارا مقربی، محمدمهراد دادخواه با هنرمندی یدالله شادمانی، مجید افشاری، لاله صبوری و یوسف صیادی از جمله بازیگرانی هستند که در فوفو مسافری از کامادو نقش آفرینی نموده اند. بعلاوه فربد عشقی، ویهان معراجی و تامارا یکتا بازیگران کودک این سریال هستند.

داستان فصل اول سریال فوفو مسافری از کامادو از جایی شروع می گردد که موجود عجیب و بامزه ای به نام فوفو به وسیله نیروهای پلید پادشاه میتا میتا، از سیاره خودش دزدیده می گردد. فوفو هنگام انتقال به میتا میتا از سفینه به بیرون پرتاب شده، به زمین سقوط می نماید و از دودکش شومینه خانه ای سر در می آورد. این شروع ماجراهای فوفو و آرزوهای عجیب بچه ها روی کره زمین است.

هر قسمت از این مجموعه با قصه و عنوانی مستقل پیش می رود. فیلمنامه فوفو مسافری از کامادو را گروهی از نویسندگان شامل سلمان خورشیدی، حسام حیدری، نگین موسوی، کاوه مرحمتی، شیما اسماعیلی و میثم معراجی به سرپرستی سلمان خورشیدی نوشته اند. بازنویسی فیلمنامه این سریال بر عهده حسام حیدری و مجید افشاری بوده است.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 20 شهریور 1402 بروزرسانی: 20 شهریور 1402 گردآورنده: teroll.ir شناسه مطلب: 2350

به "تصاویر ، جواد رضویان و سریال فانتزی که پر تماشاگر شد ، این سریال به تقویت فکر بچه ها یاری می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تصاویر ، جواد رضویان و سریال فانتزی که پر تماشاگر شد ، این سریال به تقویت فکر بچه ها یاری می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید