تشریح آخرین وضعیت مصون سازی شهر کرمان در برابر سیل احتمالی

به گزارش مجله خبری تیرول، خبرنگاران/کرمانمدیرکل مدیریت بحران و حوادث غیرمترقبه استانداری کرمان با بیان این مطلب که براساس قانون، متولی حفاظت شهر در برابر سیلاب شهرداری بوده و لذا اقدامات حفاظتی برای شهرها برعهده شهرداری هاست، گفت: هنوز از سمت جنوب و جنوب غرب شهر کرمان اقدامات حفاظتی توسط شهرداری در برابر سیل به اتمام نرسیده که انتظار می رود در کوتاه ترین زمان ممکن این موضوع مورد رسیدگی قرار گیرد.

تشریح آخرین وضعیت مصون سازی شهر کرمان در برابر سیل احتمالی

مجید سعیدی در گفت وگو با خبرنگار خبرنگاران، از وقوع سیل در جنوب استان در روزهای اخیر اطلاع داد و اعلام کرد: دو روز پیش یک نفر به دلیل بی احتیاطی در قلعه گنج، جان خود را در سیل از دست داد.

وی ادامه داد: طی دو روز گذشته بارندگی شدید و سیل در شهرستان های قلعه گنج، جیرفت، عنبرآباد و فاریاب داشته ایم که به زیرساخت ها راه های ارتباطی، بخش های کشاورزی، محصولات باغی و گلخانه ای و زراعی این مناطق خسارات وارد نموده که در حال برآورد میزان خسارات هستیم.

مدیرکل مدیریت بحران و حوادث غیرمترقبه استانداری کرمان در پاسخ به این سوال که آیا تمهیدات استان در اواخر سال گذشته و اوایل امسال برای جلوگیری از افزایش خسارت ناشی از سیل نتوانسته از خسارات امسال جلوگیری کند؟ مطرح نمود: در چند روز اخیر تندبادهای شدید لحظه ای و بارندگی های شدید عمده خسارت های وارده به مناطق جنوبی استان کرمان را وارد کرد ضمن آنکه در بعضی مناطق نیز شاهد جاری شدن روان آب ها بودیم.

وی در ادامه در مورد طرح های در دست اجرای استان جهت مصون سازی شهر کرمان در برابر سیل گفت: اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمان چند طرح در بالا دست شرق و جنوب شرق شهر کرمان مطالعه و عملیات اجرایی آنها را شروع نموده که تاکنون 4 بند سنگی و سیمانی احداث و آماده افتتاح و چند طرح درخصوص بندهای خاکی و بندهای سنگی و سیمانی دیگر نیز در دستور کار قرار گرفته است.

سعیدی با بیان این مطلب که براساس قانون، متولی حفاظت شهر در برابر سیلاب شهرداری بوده و لذا اقدامات حفاظتی برای شهرها برعهده شهرداری هاست، اضافه نمود: هنوز از سمت جنوب و جنوب غرب شهر کرمان اقدامات حفاظتی توسط شهرداری در برابر سیل به اتمام نرسیده که انتظار می رود در کوتاه ترین زمان ممکن این موضوع مورد رسیدگی قرار گیرد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 1 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: teroll.ir شناسه مطلب: 619

به "تشریح آخرین وضعیت مصون سازی شهر کرمان در برابر سیل احتمالی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تشریح آخرین وضعیت مصون سازی شهر کرمان در برابر سیل احتمالی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید