به زودی تویوتا bZ4X، اولین خودرو تمام الکتریکی تویوتا به بازار می آید

به گزارش مجله خبری تیرول، خودروسازی ژاپنی تویوتا تا به امروز در زمینه خودرو های هیبریدی بسیار سریع عمل نموده، اما در معرفی مدل های باتری برقی به خط فراوری خود به نسبت کند پیش رفته است. اما این بار به نظر می رسد که این کمپانی رویکرد جدی تری را در قبال عرضه خودرو های تمام الکتریکی با معرفی خودروی مفهومی تویوتا bZ4X در پیش گرفته است.

به زودی تویوتا bZ4X، اولین خودرو تمام الکتریکی تویوتا به بازار می آید

تویوتا آوریل گذشته خودروی bZ4X را به نمایش گذاشت که اولین مدل از 7 خودروی تمام برقی Beyond Zero این خودروساز به شمار می رود. تویوتا bZ4X اولین محصول شرکت تویوتا بر پایه پلت فرم نو e-TNGA است که با همکاری سوبارو توسعه داده شده است. از مهم ترین ویژگی های این پلت فرم باید به فاصله بین دو محور بلند بالا و اورهنگ های کوتاه اشاره نمود که فضای اتاق را به شکل قابل توجهی افزایش می دهد.

نمای جلویی تویوتا bZ4X

نمای پشتی تویوتا bZ4X

نمای جانبی تویوتا bZ4X

قبلی 1 از 3 بعدی

مشخصات فنی تویوتا bZ4X

در بخش قوای محرکه نیز تویوتا 2 نوع موتور ارائه می نماید. مدل اول مجهز به 1 موتور الکتریکی با حداکثر قدرت 201 اسب بخار و حداکثر گشتاور 264 نیوتن متر که توانایی رسیدن به سرعت 100 کیلومتر را بر ساعت در مدت 8.4 ثانیه دارد. مدل مجهز به 2 موتورِ اولین خودرو کاملاً الکتریکی تویوتا الکتریکی توانایی فراوری حداکثر قدرت 214 اسب بخار و حداکثر گشتاور 336 نیوتن متر را دارد. این مدل برای رسیدن به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت به تنها 7.7 ثانیه زمان نیاز دارد.

حداکثر سرعت ماشین 160 کیلومتر بر ساعت و شتاب صفر تا 100 کیلومتر کمتر از 8 ثانیه است. تویوتا می گوید با شارژرهای سریع، فقط نیم ساعت طول می کشد تا باتری 80 درصد شارژ گردد. برای ماشین می توان یک باتری خورشیدی هم سفارش داد که روی سقف نصب می گردد و به مقدار حرکت 1800 کیلومتر در سال انرژی جذب می نماید.

مشخصات داخلی تویوتا bZ4X

این خودرو بعلاوه دارای یک فرمان غیرمعمول است که نشان می دهد تویوتا bZ4X به فناوری راهنمایی اتوماتیک نیز مجهز شده است. تویوتا می گوید که کالیبراسیون سیستم به این معنی است که راننده هنگام چرخش دیگر نیازی به چرخاندن کامل دستان خود به دور فرمان را ندارد. این امر باعث شده است که فرمان نو فاقد نیمه بالایی دایره سنتی باشد. این فناوری ابتدا در چین در دسترس قرار خواهد گرفت، اما تویوتا می گوید که میخواهد آن را در سراسر دنیا توسعه دهد.

تجهیزات داخل کابین داخلی تویوتا bZ4X:

  • فرمان اسپرت
  • نمایشگر مرکزی سیستم اطلاع رسانی و تفریح
  • خوشه ابزار دیجیتال راننده
  • کلیدهای تنظیم دنده اتوماتیک

شاسی این خودرو هم دارای فاصله زیاد دو محور و یک برآمدگی کوتاه است که باعث می گردد بخش عقب کابین خودرو فضایی وسیع داشته باشد.

نمای داخلی تویوتا bZ4X

نمای داخلی تویوتا bZ4X

نمای داخلی تویوتا bZ4X

قبلی 1 از 3 بعدی

این شرکت بعلاوه میخواهد وانت های برقی نیز فراوری کند. این هدفی است که دیگر سازندگان وانت مانند فورد هم به سمت آن حرکت می نمایند. تویوتا bZ4X در اواسط سال 2022 در ایالات متحده و دیگر بازارها عرضه خواهد شد. تویوتا در بازه زمانی 2010 تا 2019 بیش از 22 درصد از فراوری گازهای گلخانه ای خود کاسته است و میخواهد تا با ادامه این فرایند به رقم صفر درصد برسد.

آگهی های خرید و فروش خودرو تویوتا

***

شما می توانید اخبار روز خودرو را در بلاگ خبرنگاران بخوانید.

منبع: بلاگ دیوار
انتشار: 6 مرداد 1401 بروزرسانی: 6 مرداد 1401 گردآورنده: teroll.ir شناسه مطلب: 2165

به "به زودی تویوتا bZ4X، اولین خودرو تمام الکتریکی تویوتا به بازار می آید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "به زودی تویوتا bZ4X، اولین خودرو تمام الکتریکی تویوتا به بازار می آید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید