برگزاری نشست OPCW برای آنالیز اتهام حمله شیمیایی دمشق

به گزارش مجله خبری تیرول، به گزارش خبرنگاران به نقل از اسپوتنیک، روسیه خواهان برگزاری نشستی با حضور کارشناسان سازمان منع استفاده از تسلیحات شیمیایی (OPCW) شد که مأمور آنالیز گزارش ها مبنی بر حمله ادعایی سوریه به منطقه دوماً در آوریل 2018 هستند.

برگزاری نشست OPCW برای آنالیز اتهام حمله شیمیایی دمشق

لازم به ذکر است دیروز دوشنبه، اعضای شورای امنیت بنا به درخواست روسیه، نشستی غیررسمی با هدف ارزیابی گزارش نهایی پیرامون این موضوع داشتند.

این در حالی است که در ماه میلادی نوامبر، سایت افشاگر ویکی لیکس از نگرانی یکی از نگارندگان این گزارش درباره تحریف حقایق بعد از ویراستاری از سوی مسئولان ذی ربط در سازمان ملل اطلاع داد.

به همین دلیل، الکساندر شولگین نماینده ویژه روسیه در سازمان منع تسلیحات شیمیایی، بار دیگر بر حل موضوع از راه تشکیل جلسه ای با حضور کارشناسان این نهاد و همچنین لزوم دسترسی اعضا به سایت وقوع حادثه تاکید نمود.

لازم به ذکر است آمریکا و اروپا مدعی هستند که این حمله از سوی دولت دمشق تدارک دیده شده حال آنکه شاهدی مبنی بر اثبات این ادعا ندارند.

یک هفته بعد از طرح این اتهام، آمریکا، انگلیس و فرانسه در عملیاتی مشترک، تاسیساتی در سوریه را که ادعا می شد محل نگهداری تسلیحات شیمیایی هستند، با بیش از هزار موشک هدف قرار دادند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 18 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: teroll.ir شناسه مطلب: 811

به "برگزاری نشست OPCW برای آنالیز اتهام حمله شیمیایی دمشق" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برگزاری نشست OPCW برای آنالیز اتهام حمله شیمیایی دمشق"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید