بایدها و نبایدهای دکوراسیون خانه های کوچک

به گزارش مجله خبری تیرول، دکوراسیون داخلی منزل کوچک و آپارتمان های نقلی، بیشتر از نوع دکوراسیون مدرن است. مثلاً برای این خانه ها، مبلمان های ال شکل یا راحتی های کاناپه شو مناسب تر از مبلمان کلاسیک با بدنه بلند و منبت کاری هستند. مبلمان های کار شده و خیلی مجلل برای نما داشتن احتیاج به فضاهای بزرگتر دارند و از طرفی باعث کوچکتر نشان دادن فضای داخلی خانه هایی با متراژ کم می شوند.

بایدها و نبایدهای دکوراسیون خانه های کوچک

نداشتن خانه بزرگ به این معنی نیست که نمی توانید سبک دکوراسیون مورد توجهی داشته باشید. بلکه دکوراسیون منزل کوچک درست مانند تزیین یک فضای بزرگ، احتیاج به نبوغ در طراحی و سلیقه در انتخاب چیدمان مناسب دارد. در حالی که وقتی با متراژ کمتر کار می کنید، طبیعتاً تمرکز کمی متفاوت خواهد بود اما قوانین کلی طراحی و دکوراسیون تقریباً یکسان است.

برای آشنایی با بایدها و نبایدهای دکوراسیون مدرن و کم جا در آپارتمان ها نقلی و کوچک در این راهنما با ما همراه باشید.

بایدهای دکوراسیون داخلی منزل کوچک

بسیاری از طراحان سبک مینیمال را برای دکوراسیون منزل کوچک پیشنهاد می دهند. تاکید این سبک بر سادگی و نظم و بعلاوه جلوگیری از شلوغی خانه است که این دو عنصر در دکوراسیون خانه های کوچک، بسیار مهم هستند. استایل ساده، وسایل کاربردی به جای وسایل لوکس و پر زرق و برق، از خصوصیات دیگر سبک مینیمال در چیدمان خانه های نقلی است.

در این بخش اول بایدهای یک چیدمان درست برای خانه های کوچک را باهم مرور می کنیم و در بخش دوم نبایدها را خواهیم گفت.

  • جسورانه دکور کنید.
  • از تمام فضاهای خانه استفاده کنید.
  • نور را به خانه نقلی خود دعوت کنید.
  • خانه تان را با گیاهان گرما ببخشید.
  • وسایل بزرگ را نگه دارید.
  • در پی مبلمان چندمنظوره یا کم جا باشید.
  • از آینه استفاده کنید.
  • از تقارن استفاده کنید.
  • فضاها را جداسازی کنید.
  • از فرش های بزرگ استفاده کنید.
  • از فضاهای عمودی استفاده کنید.

جسورانه دکور کنید

داشتن یک فضای کوچک به این معنی نیست که باید خانه شما یک جعبه به رنگ سفید باشد تا بزرگ به نظر برسد. شما هنوز می توانید مقدار آپارتمان خود را بپذیرید و با رنگ و مبلمان، جسورانه آن را دکور کنید.

از تمام فضاهای خانه استفاده کنید

یکی از اصول سبک مینیمال در دکوراسیون داخلی منزل کوچک استفاده مفید از فضاهاست. تمام فضاهای خانه را خوب برانداز کنید و به اصطلاح رایج ،فضاهای پرت را کاربردی کنید و به جای استفاده از وسایل تزیینی، استفاده بهینه از فضا را در دستور کارتان قرار دید.

نور را به خانه نقلی خود دعوت کنید

یک اتاق کوچک واقعاً می تواند با نور مناسب باز گردد و بزرگتر به چشم بیاید. علاوه بر اینکه اجازه می دهید نور طبیعی به وسیله پنجره ها به داخل بتابد، (پرده های سیاه را کنار بگذارید!) از نور اضافی در سراسر فضای خود استفاده کنید تا مقداری گرما بیشتر وارد کنید.

اگر فضایی برای لامپ های روی زمین و رومیزی ندارید، گزینه های از نورپردازی را انتخاب کنید که هیچ املاک و مستغلات خاصی را اشغال نمی نمایند، مانند چراغ های رشته ای، خبرنگارانکوب ها یا نورهای آویز.

خانه تان را با گیاهان گرما ببخشید

برای دکوراسیون داخلی منزل کوچک افزودن فضای سبز و گل، می تواند زندگی را به آن ببخشد، به شرطی که مراقب باشید بیش از حد با گلدان های زیاد و مختلف شلوغ نگردد.

وسایل بزرگ را نگه دارید

شاید برایتان جالب باشد که بدانید، برای دکوراسیون داخلی منزل کوچک الزاماً احتیاجی به حذف وسایل بزرگ نیست و می توانید آن ها را نگه دارید! دلیلی وجود ندارد که هنگام تزئین یک فضای کوچک، اگر امکان تغییر مبلمان را ندارید، حتما وسایل بزرگ و مبلمان را کنار بگذارید. اما در انتخاب محل قرار دادن آنها، استراتژیک عمل کنید.

وسایل را به جای چیدمان در وسط فضا، کمی بیشتر کنار خبرنگاران اما با فاصله از آن قرار دهید تا احساس عمق را در اتاق حفظ کنید. پس می توانید از مبلمان با مقدار معمولی و آثار هنری در مقیاس بزرگ استفاده کنید. فقط باید از قطعات کمتری در اتاق استفاده کنید.

در پی مبلمان چندمنظوره یا کم جا باشید

میزهای ناهارخوری و حتی تخت خواب های کینگ (تخت های دونفره بزرگ) مناسب سبک کلاسیک هستند. اگر در حال خرید هستید، می توانید مبلمانی پیدا کنید که اهداف مختلفی را انجام می دهند. برای دکوراسیون داخلی منزل کوچک تخت خواب هایی که می توانند به کاناپه (مبل تختخواب شو) تبدیل شوند و میزهای کناری که می توانند به میز تحریر تغییر شکل دهند، بسیار مناسب هستند.

در یک فضای کوچک، با استفاده از مبلمان و دکوری که می تواند به عنوان انبار نیز عمل کند تا استفاده از فضا را به حداکثر برسانید. به عنوان مثال استفاده از پاف های صندوق دار هم به عنوان جایگاه و هم انبار کردن وسایل یا استفاده از تخت هایی که باکس و کشو دارد، ایده خوبی است.

از آینه استفاده کنید

آینه ها با بازتاب نور طبیعی و غیرطبیعی به اتاق ها، نور اضافی و احساس فضای اضافی را به اتاق ها اضافه می نمایند و توهمی از متراژ مربع بیشتر ایجاد می نمایند.

آینه ها بعلاوه به تنهایی کارایی دارند. در دکوراسیون خانه های کوچک از یک آینه های بزرگ استفاده کنید یا چند آینه کوچکتر را در یک اتاق بچینید. حتی می توانید یک خبرنگاران گالری از آینه ها درست کنید، مانند کارهای هنری.

آگهی های مبلمان و صنایع چوب را در خبرنگاران ببینید

از تقارن استفاده کنید

ما به طور طبیعی به سمت تقارن کشیده می شویم. در چهره ها، در طبیعت و در خانه ها. اگر مجبورید تعداد زیادی جایگاه در اتاق نشیمن کوچک خود داشته باشید یا نمی توانید بدون کابینت های اضافی، اوسایل تان را مرتب کنید، در فضای کوچک، آینه قرار دهید.

انعکاس فضا در آینه باعث گردد محیط تمیزتر شده و برای چشم دلپذیرتر به نظر برسد. آینه به محیط عمق می دهد و بسیار در روشنایی خانه نقش مهمی بازی می نماید.

از گوشه های خانه استفاده کنید

برای دکوراسیون داخلی منزل کوچک گوشه های که ممکن است در فضای بزرگ تر خالی بگذارید، می تواند در یک فضای کوچک برای کارنمودهای اضافی، مانند قرار دادن یک میز استفاده گردد.

اگر اتاق را زیاد شلوغ نمی نماید، سعی کنید به روش های خلاقانه ای فکر کنید تا از گوشه هایی که اغلب کم استفاده می شوند، برای قراردادن بعضی لوازم استفاده کنید.

فضاها را جداسازی کنید

می توانید با استفاده از پرده های شفاف، جدانماینده های اتاق یا قفسه های باز، فضای کوچک را بدون خفه کردن محیط، تقسیم کنید و محیط های جداگانه ای ایجاد کنید. که هم فضای نشیمن تان تنگ نگردد و هم کارایی فضا را بالا ببرید.

همه این گزینه ها در زمانی کارآمد است که به نور اجازه دهید تا همچنان به تابش خود ادامه دهد. زیرا برای حفظ فضا باید نور کافی وجود داشته باشد. این نوع جدانماینده ها نیز به تنهایی به عنوان عناصر طراحی چشمگیر، عمل می نمایند و به دکوراسیون داخلی منزل کوچک شما زیبایی بیشتری می بخشند.

برای خرید لوازم خانگی روی لینک زیر کلیک کنید

از فرش های بزرگ استفاده کنید

ممکن است برایتان جالب باشد اما استفاده از فرش های کوچک در دکوراسیون خانه کوچک اشتباه است. فرش بزرگتر به باز کردن فضای بهتر از یک فرش کوچکتر یاری می نماید. به علاوه، چندین فرش کوچک در نهایت یک فضای کوچک را تقسیم می نمایند.

دکوراسیون داخلی منزل کوچک به معنای فریب دادن چشم است تا بزرگتر از آنچه هست، دیده گردد. وقتی از فرش های کوچک را در یک فضای کوچک، استفاده می کنید، هم کوچک می بینید و هم کوچک فکر می کنید.

با این حال، استفاده از فرش های بزرگ در دکوراسیون خانه کوچک حس عظمت و احساس یک اتاق بزرگتر را به شما می دهد. در نهایت، شکل یک اتاق و مبلمان درون آن، برترین مقدار فرش را برای خرید به شما نشان می دهد.

از فضای عمودی استفاده کنید

از خبرنگارانهای خود غافل نشوید. استفاده حداکثری از فضای عمودی به این معناست که هم با وسایل بلندتر بازی کنید و هم خبرنگارانهای خود را با ابزارهایی قفسه بندی کنید که علاوه بر فضایی که برای ایجاد آن روی زمین کار نموده اید، عمق عمودی را نیز ایجاد کنید.

راه دیگر استفاده از فضای عمودی در دکوراسیون خانه های کوچک آویزان کردن پرده از سقف خانه یا انتخاب کاغذ خبرنگارانی با راه های عمودی نازک است.

نبایدهای دکوراسیون داخلی خانه کوچک

در حالی که ما اغلب دوست داریم توصیه های جدیدی برای استفاده حداکثری از خانه کوچک شما به اشتراک بگذاریم، گاهی اوقات مفیدتر است که بگوییم در دکوراسیون داخلی خانه کوچک چه کارهایی را نباید انجام دهید. از آن جایی که همه در این راستا اشتباهاتی مرتکب شده اند، فکر کردیم راهکار های سریع خود را به اشتراک بگذاریم تا نبایدها را هم یاد بگیریم.

  • از مبلمان بیش از حد کوچک استفاده نکنید.
  • از پرده های حجیم و سنگین استفاده نکنید.
  • همه خبرنگارانها را به رنگ سفید نکنید.

از مبلمان بیش از حد کوچک استفاده نکنید

طراحانی مانند راث می گویند که قطعات سنگین تر، در زمانی که با مبلمان کل اتاق همگون باشد، در فضاهای کوچک تر نیز همچنان جایگاه خاص خود را دارند.

استفاده از مبلمانی مانند یک کاناپه راحت با یک پارچه لوکس یا یک کمد کلاسیک، می تواند با تغییر استایل، دکوراسیون داخلی منزل کوچک شما را به طور یکپارچه تغییر دهد.

جرمیا برنت طراح داخلی می گوید: بیشتر مردم بر این باورند که یک فضای کوچک به این معنی است که شما باید از مبلمان کوچک استفاده کنید، که اصلاً این طور نیست. در عوض، روی مقیاس و نسبت تمرکز کنید.

از پرده های حجیم و سنگین استفاده نکنید

پرده های حجیم و تاریک فضای شما را کوچک می نمایند. بنابراین به جای آن از پارچه های سبک تر یا پرده هایی با الگوی ظریف استفاده کنید، به ویژه در فضاهایی که می خواهید از نور طبیعی استفاده کنید، مانند اتاق نشیمن.

همه خبرنگارانها را به رنگ سفید نکنید

در دکوراسوین خانه کوچک نکته ای که در خصوص رنگ سفید وجود دارد این است که خانه را بی روح می نماید، استفاده محدود از چند بافت در فضای داخلی یک خانه کوچک می تواند به فضا عمق بدهد.

به عنوان مثال، بعضی از گوشه های تیره ممکن است یک قسمت نشیمن دنج ایجاد نمایند و به طور کلی، رنگ های تیره ابعاد بیشتری به فضا می بخشند.

در دکوراسیون داخلی منزل کوچک کاغذ خبرنگارانی های پررنگ می توانند اتاق های شما را به هم متصل کند یا پارچه های روشن که نزدیک سقف آویزان شده اند، این مدل کاغذ خبرنگارانی ها نقاط کانونی ایجاد می نماید تا توجه چشم را از کمبود فضای اضافی منحرف کند. دقت کنید که این بافت ها محدود و مبتنی بر یک الگو باشند و نه متفاوت.

هنگام دکوراسیون خانه های کوچک با شهود خود کار کنید. در نهایت، هدف این است که تا جایی که می توانید، از فضایی که دارید استفاده کنید. امکانات آن را به حداکثر برسانید و واقعاً آن را در برترین حالت خود به نمایش بگذارید. نکات که در بالا به آن ها اشاره کردیم می تواند به شما در انجام این کار یاری کند.

***

آگهی های مبلمان و صنایع چوب را در خبرنگاران ببینید
منبع: بلاگ دیوار
انتشار: 9 مرداد 1401 بروزرسانی: 9 مرداد 1401 گردآورنده: teroll.ir شناسه مطلب: 2167

به "بایدها و نبایدهای دکوراسیون خانه های کوچک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بایدها و نبایدهای دکوراسیون خانه های کوچک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید