5 نکته مهم برای تعویض کلید و پریز

به گزارش مجله خبری تیرول، در بسیاری از موارد جزئیات کوچک و ظریف می تواند نقطه پایانی یک اثر هنری باشد. دکوراسیون داخلی از مهم ترین بخش های تأثیرگذار در مبحث زیبایی شناختی یک فضا است. شاید تعویض رنگ دیوارها یا کف پوش ها تغییر بزرگی را به ارمغان بیاورد؛ اما این روند به صورت کامل انجام نشده است. چرا؟ شاید تعویض کلید و پریز مؤلفه مهم و چشمگیری نباشد؛ اما نصب مدل های به روز و تازه می تواند مسیر تغییرات را کامل کند. در بعضی موارد حتی تعویض کلید و پریزها فقط جنبه زیبایی ندارد. ممکن است با گذر زمان و فرسوده شدن این اکسسوری های کوچک مجبور شوید تا جایگزین دیگری برای آن پیدا کنید.

5 نکته مهم برای تعویض کلید و پریز

درنظرگرفتن دلایل خرید کلید و پریز به تنهایی برای خریداری این قطعات کافی نیست. شما باید نکات مهمی را که به هنگام تعویض کلید و پریز مؤثر و لازم است، در نظر بگیرید. برای مثال باید بدانید در هنگام خرید، چه فاکتورهایی را معیار قرار دهید و چه نوع کلید و پریزی مناسب کدام فضا است. بعلاوه دانستن نکات ایمنی لازم برای تعویض یا نصب این قطعات بسیار لازم است. ما در این مقاله از مجله دکتر تامین، قصد داریم شما را با این نکات آشنا کنیم؛ بنابراین اگر قصد خریداری کلید و پریز تازهی برای منزل یا محل کارتان دارید، خواندن این مقاله به شما توصیه می گردد.

چه نکاتی را باید به هنگام خرید کلید و پریز در نظر گرفت؟

کلید و پریزها در سیستم الکترونیک فضا نقش مهمی دارند؛ چراکه به طورکلی یک مدار الکتریکی را متوقف و راه اندازی می نمایند. در هنگام خرید یا تعویض این عناصر باید موضوعات مختلفی را در نظر بگیریم؛ زیرا این قطعات باید کارایی مناسب و بلند مدتی داشته باشند.

طرح

اولین مولفه ای که در ابتدا مورد توجه قرار می گیرد، توجه به طرح کلید و پریز است. این طرح ها باید با فضای داخلی منزل یا محیط کارمان هماهنگ و سازگار باشد. شما می توانید انواع مختلفی از طرح های کلید پریز ایران باکیفیت را در فروشگاه آنلاین دکتر تامین مشاهده و خریداری فرمایید.

کیفیت مواد

یکی دیگر از موارد مهم که باید مورد توجه قرار بگیرد، کیفیت مواد اولیه به کار رفته در ساخت کلید و پریز است. ازآنجایی که عموم افراد، تخصص بالایی در شناسایی کلید و پریز خوب ندارند؛ بنابراین استفاده از محصولات برندهای تجاری بزرگ می تواند یک راه چاره مناسب برای خریدی پیروز باشد.

ایمنی

ایمنی الکتریکی یکی از اساسی ترین نکاتی است که برای خانواده ها اهمیت فراوانی دارد. ایمنی کودک، قطع هوشمندانه جریان برق و مقاوم بودن در برابر آتش سوزی یا حرارت از ویژگی های کلید و پریزهای با کیفیت است. در واقع خرید کلید و پریز ایمن و باکیفیت از بروز حوادث و ایجاد خسارت های جانی و مالی جلوگیری می نماید.

قابلیت اتصال و دسترسی

اتصال آسان نیز از جمله مواردی است که در هنگام تعویض کلید و پریز اهمیت بسیار زیادی دارد. اگر یک پریز بتواند آداپتورها و افزونه های مختلف را برای اتصال تلفن، لپ تاپ یا سایر کالاهای هوشمند پشتیبانی کند، بسیار مشکل گشا خواهد بود بنابراین در هنگام خرید کلید و پریز باید قابلیت های آن را نیز به خوبی آنالیز کنید.

نصب آسان

نصب یا تعویض کلید و پریزهای قدیمی معمولا کار راحتی نیست. شما برای تعویض یا تعمیر کلید و پریز معیوب باید چند صفحه و قطعه را به ترتیب باز و بسته کنید. این عمل کمی زمان بر است و در بعضی موارد باعث آسیب زدن به دیوارپوش ها می گردد. کلید و پریزهای تازه این دشواری ها را کمتر نموده اند. در این حالت شما می توانید به جای جدا کردن کل صفحه، قطعه تازه را با مکانیزم بارگذاری از جلو جایگزین قطعه معیوب کنید.

جنبه زیبایی شناختی و کاربردی کلید و پریز مناسب برای هر فضا

تناسب داشتن کلید و پریز با فضا در کنار کاربردی بودن این قطعات یک امر بسیار مهم است. شما باید بدانید که چه کلید و پریزی برای فضای شما مناسب است. برای مثال کلید لمسی بیشتر جنبه زیبایی دارند؛ بنابراین از این کلیدها بهتر است در اتاق نشیمن بهره ببرید که نمونه های از این نوع کلید و پریز را می توانید در وب سایت دکتر تامین مشاهده کنید.

کلید و پریز مناسب پذیرایی

اتاق نشیمن از پررفت وآمدترین بخش های هر خانه است که افراد زمان زیادی را در این مکان سپری می نمایند. بعلاوه لوازم برقی و الکترونیکی زیادی مانند تلویزیون، شارژر، آداپتور یا موارد مشابه را در این مکان به برق متصل می کنیم؛ بنابراین استفاده از پریزهای سه تایی می تواند یک گزینه صحیح باشد. بعلاوه کلید پریزهای این بخش از خانه باید زیبایی بصری بیشتر و مواد اولیه باکیفیت تری داشته باشند. چراکه اندازه استفاده از پریزها در این بخش بسیار بیشتر از سایر نقاط است.

کلید و پریز مناسب آشپزخانه

ازآنجایی که لوازم برقی در آشپزخانه بیش تر از هر بخش دیگر، مورداستفاده قرار می گیرد؛ بنابراین پریزهای بیشتری در این بخش مورد احتیاج است. وجود آب در آشپزخانه از الزامات است و ارتباط برق و آب باعث ایجاد آتش سوزی می گردد. برای حل این مشکل و جلوگیری از به وجود آمدن حوادث می توانید از پریزهایی که دارای درپوش یا محافظ هستند، بهره ببرید. این نوع پریز خطر آتش سوزی را تا حد زیادی کاهش می دهد.

کلید و پریز مناسب اتاق خواب

همان طور که خوب می دانید اتاق خواب بیشتر از کلید به پریز احتیاج دارد. باید توجه داشت که پریز در برترین نقاط جای بگیرد و از قرار دادن پریز پشت در اتاق خواب خودداری کنید.

کلید و پریز مناسب سرویس بهداشتی

رابطه آب و آتش در حمام و دستشویی بیشتر از هر جای دیگری برقرار است؛ بنابراین بهتر است از پریزهای در دار بهره ببرید یا این قطعات را تا جایی که ممکن است از شیرآلات فاصله دهید.

نکات ایمنی برای نصب یا تعویض کلید و پریز

اگر در این زمینه سیم کشی ساختمان و برق کاری هیچ مهارتی ندارید بهتر است از یک متخصص یاری بگیرید.

جریان برق را از فیوز یا مینیاتور قطع کنید.

از دستکش و فازمتر استفاده نمایید.

از اتصال یا تماس جریان برق با بدنه فلزی فازمتر خودداری کنید.

پریز و کلید را حداقل در فاصله 40 سانتی متری از رادیاتور، بخاری و شیرآلات قرار دهید.

اکنون که به انتهای این مقاله از مجله دکتر تامین رسیده ایم، 5 نکته مهم تعویض کلید و پریز را آموختیم. علاوه بر این متوجه شدیم که طرح، کیفیت مواد، ایمنی، قابلیت اتصال و نصب آسان از نکات اساسی برای خرید کلید و پریز است. بعلاوه دریافتیم کدام نوع از کلید و پریزها برای نصب در هر بخش از خانه مناسب هستند و باید برای تعویض کلید و پریزها چه نکات ایمنی را رعایت کنیم. اگر قصد خرید کلید و پریزهای باکیفیت و ماندگار را دارید، توصیه می کنیم به وب سایت مجموعه دکتر تامین مراجعه کنید.

منابع

https://blog.se.com/buildings/retail/2019/07/19/5-tips-for-choosing-the-best-modular-switches-and-sockets/

https://www.houzz.co.uk/magazine/updating-your-homes-electrical-fittings-5-dos-and-donts-vs~121738987

منبع: اتاق
انتشار: 14 اسفند 1401 بروزرسانی: 14 اسفند 1401 گردآورنده: teroll.ir شناسه مطلب: 2277

به "5 نکته مهم برای تعویض کلید و پریز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "5 نکته مهم برای تعویض کلید و پریز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید