بانوی پزشک هزینه بازسازی یک اثر تاریخی کاشان را پذیرفت

به گزارش مجله خبری تیرول، لیلی ماحوزی پزشک فوق تخصص غدد درون ریز و هورمون های مغزی با شعار طبیب وطن بر بالین میراث کهن اثر تاریخی تیمچه امین الدوله واقع در بازار کاشان را بازسازی و بازسازی می نماید.

بانوی پزشک هزینه بازسازی یک اثر تاریخی کاشان را پذیرفت

جهت دریافت خدمات بازسازی منزل با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

ماحوزی تصمیم گرفت با افتتاح مطب در تیمچه امین الدوله از یک سو علاقه به بنای تاریخی در میان بیماران را با توجه به فضای آرام این مکان افزایش دهد و از طرفی عایدی حاصل از درمان بیماران را صرف جان فرسوده بناهای تاریخی احتیاج به بازسازی کند.

وی معتقد است نگاه بازسازی در ترمیم بناهای تاریخی نگاهی مشابه علم پزشکی است.

مهران سرمدیان رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کاشان با استقبال از این طرح از برنامه ریزی برای بازسازی تیمچه امین الدوله در مجموعه بازار تاریخی کاشان اطلاع داد و به ایرنا گفت: برنامه ریزی لازم برای شروع بازسازی بخشی این تیمچه تاریخی با اعتبار خیران فرهنگی به خصوص دکتر ماحوزی انجام گردد.

به گزارش چمدان، تیمچه امین الدوله یا کاروانسرای امین الدوله از بناهای تاریخی مربوط به دوره قاجار است که در بازار کاشان واقع شده است.

این بنا در تاریخ 29 دی 1353 با شماره ثبت 1016 به اسم یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

استاد علی مریم کاشانی طراح و معمار این بنا بوده است که آن را بین سال های 1280 تا 1284 هجری قمری ساخته است.

این اثر تاریخی دارای سه طبقه بنای مستحکم، مسقف و مرتفع با دهانه وسیعی است که از لحاظ عرض، طول و عظمت و شکوه و بعلاوه تزئینات معماری بی نظیر است.

تیمچه امین الدوله از منحصر به فردترین و ارزشمندترین بناهای تاریخی کشور است که فنون معماری به کار رفته در آن به گونه ای است که می توان این بنا را یکی از بناهای شاخص هنر معماری اسلامی و ایرانی دانست.

مجموعه بازار عظیم کاشان به شماره 1284 در شهریور 1355 در لیست آثار ملی کشور ثبت شده است.

چمدان

منبع: گردشبان
انتشار: 25 مرداد 1400 بروزرسانی: 25 مرداد 1400 گردآورنده: teroll.ir شناسه مطلب: 1818

به "بانوی پزشک هزینه بازسازی یک اثر تاریخی کاشان را پذیرفت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بانوی پزشک هزینه بازسازی یک اثر تاریخی کاشان را پذیرفت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید