بانوان تکواندو به دنبال خلق شگفتی، وظیفه ای که برعهده خلیفه است

به گزارش مجله خبری تیرول، به گزارش خبرنگاران، تکواندو از المپیک 2000 سیدنی به صورت رسمی وارد این بازی ها شد. بانوان ایران دوره نخست و دور بعد از آن در سال 2004 آتن در این بازی ها نماینده ای نداشتند و سارا خوش جمال فکری با کسب مدال برنز از رقابتهای قاره ای سهمیه المپیک گرفت به عنوان اولین تکواندوکار در میان بانوان ایران راهی بازی های 2008 پکن شد. وی در این مسابقات ابتدا نماینده مراکش را شکست داد و در برابر ینگ شو قهرمان آسیا با وجود ارائه مبارزه ای نزدیک باخت و از رسیدن به نیمه نهایی بازماند.

بانوان تکواندو به دنبال خلق شگفتی، وظیفه ای که برعهده خلیفه است

پس از وی سوسن حاجی پور بود که به مسابقات 2012 لندن اعزام شد. او نیز بعد از کسب سهمیه قاره ای روی شیء هاپ چانگ لندن عملکرد فنی خوبی داشت و برابر کارمن مارتن استرالیایی با وجودی که می توانست 4 بر 3 برنده باشد، در ثانیه های پایانی امتیاز داد و در راند طلایی باخت.

کیمیا علیزاده سومین بانوی تکواندوکار بود که در ریو 2016 شگفتی ساز شد و به نشان برنز دست پیدا کرد. وی که از مسابقات قاره ای در اندونزی سهمیه حضور در المپیک را گرفته بود، در ریو دور نخست زانینویک از کرواسی را شکست داد و در ادامه برابر گومز اسپانیایی باخت و در گروه شانس مجدد تکواندوکارانی از تایلند و سوئد را شکست داد و به نشان تاریخی برنز دست پیدا کرد.

در همه اداور گذشته تیم ملی تکواندو مردان دو نماینده داشته و بانوان ایرانی همواره با تک سهمیه هایی از قاره راهی این بازی های مهم شده اند. برای شکستن این طلسم حتی در یک دوره دختر ایرانی از آمریکا فراخوانده شد که او هم توفیقی نداشت.

اما شرایط تکواندو ایران متفاوت با چهار سال گذشته است و مهلا مؤمن زاده و ناهید کیانی با انگیزه بالا و توان فنی مناسب توانایی این را دارند که با غلبه بر هر حریفی تا کسب سهمیه پیش بروند و در صورت چنین اتفاق مهمی، دست به کاری بزرگی زده اند واقع با خلق یک شگفتی بزرگ، باعث می شوند تا برای اولین بار بانوان ایران در این رویداد مهم ورزشی دو سهمیه داشته باشد.

نکته دیگر اینکه سید نعمت خلیفه مدیرفنی تیم ملی بانوان که به همراه این تیم راهی اردن شده، در این رقابتها علاوه بر کمک به دو تکواندوکار تیم ملی کشورمان برای کسب سهمیه، در بخش آقایان نیز مسابقات دو وزن 58- و 68- کیلوگرم را زیر نظر خواهد داشت و نکات مهم از تکواندوکارانی که در این دو وزن پیروز به کسب سهمه می شوند را به کادر فنی تیم مردان منتقل خواهد کرد.

رقابتهای تکواندو انتخابی المپیک در قاره آسیا 31 اردیبهشت ماه و اول خردادماه به میزبانی اردن در امان برگزار خواهد شد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 22 خرداد 1400 بروزرسانی: 22 خرداد 1400 گردآورنده: teroll.ir شناسه مطلب: 1705

به "بانوان تکواندو به دنبال خلق شگفتی، وظیفه ای که برعهده خلیفه است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بانوان تکواندو به دنبال خلق شگفتی، وظیفه ای که برعهده خلیفه است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید