این دریاچه های ایران را حتما ببینید (2)

به گزارش مجله خبری تیرول، ایران دریاچه های طبیعی بسیاری دارد. این دریاچه ها از جاهایی هستند که می توانید برای گشت وگذار از آن ها دیدن کنید و اوقات خوشی را برای خودتان بسازید. در پست قبل به 5 دریاچه در جاهای مختلف ایران اشاره کردیم و در این پست درباره 5 دریاچه دیگر نوشته ایم. با خبرنگاران تریپ همراه باشید.

این دریاچه های ایران را حتما ببینید (2)

دریاچه ولشت

یکی از قشنگ ترین دریاچه های ایران، دریاچه ولشت در جنوب غربی چالوس و شمال شرقی کلاردشت است. یکی از 10 دریاچه آب شیرین ایران که به خاطر موقعیتش، پرندگان زیادی به آن مهاجرت می کنند، می توان در آن ماهیگیری کرد و هوای مطبوعش برای دور شدن از دود و دم شهر بهترین است.

آدرس: کیلومتر 25 جاده چالوس-کرج، 12 کیلومتری مرزن آباد- بعد از عبور از پیچ و خم های زیادی و جاده جنگلی به روستای کرد چال می رسید و از آنجا جهت خاکی تا دریاچه را در پیش بگیرید.

دریاچه کوه گل

در میان تنگه کوه گل در سی سخت در 32 کیلومتری یاسوج، دریاچه ای کوچک اما دیدنی قرار گرفته است که فصلی است و از بهار تا اواخر تابستان پرآب است. در جایی که در تابستان پرندگانی مثل اردک، درنا، لک لک و چنگر به آن مهاجرت می کنند و دشت لاله های واژگون، آبشار تنگه نمک، چشمه سردو و منطقه محافظت شده دنا، آن را به تابلوی نقاشی رنگارنگی تبدیل کرده.

آدرس: کهگیلویه و بویر احمد، 32 کیلومتری شهر یاسوج، 8 کیلومتری شهر سی سخت، در دهانه انبری گردنه بیژن

دریاچه شورمست

در 5 کیلومتری شهر پل سفید، تنها دریاچه طبیعی سوادکوه یعنی دریاچه شورمست قرار گرفته. شورمست و درختان کهنسال توسکای اطرافش، یکی از توریستی ترین منطقه ها ایران است. اینجا، جایی است که درختان تا دریاچه پیشروی کرده اند و خنکای هوایش آدم را سرزنده می کند. تجربه قایق سواری در شورمست، تماشای پل ورسک و آبشار آن از تجربه هایی است که یکبار در طول عمرت باید طعمش را بچشی.

آدرس: 65 کیلومتر بعد از فیروزکوه، بعد از گذشتن از پل ورسک به پل سفید می رسید. در مرکز شهر پل سفید با در پیش گرفتن راه آسفالتی، شورمست پیش رویتان است.

دریاچه مارمیشو

یکی از زیباترین دریاچه های ایران، دریاچه مارمیشو در استان آذربایجان غربی است. مارمیشو هرچند که در سایه نام دریاچه ارومیه قرار گرفته ولی در سال های اخیر و تلاش های طبیعت گردان از ناشناخته بودن فاصله گرفته. مارمیشو در چهل و پنج کیلومتری غرب ارومیه و مرز ایران و ترکیه واقع است.

دلیلی که باعث شده این دریاچه در لیست ما قرار بگیرد رنگ نیلی آن، درختان بید اطرافش، درختان گردو و بلوط، بنه، عناب، گلابی، زالزالک، بادام، گز، صنوبر، ماهی های قرل آلا و سفید و سمور دریاچه که امکان ماهی گیری را فراهم کرده اند، بوده. جدا از اینها چادرهای عشایر هم بر زیبایی و سرسبزی منطقه اضافه کرده.

آدرس: از میدان مدرس ارومیه، جهت انهر را در پیش بگیرید. با طی حدود چهل پنج کیلومتر به سمت غرب و با عبور از روستاهای پسان، بانی و هلانی به روستای زیبای مارمیشو می رسید.

دریاچه چورت

نام اصلی دریاچه چورت، میانشه است ولی به دلیل فاصله کمش با روستای چورت به این نام خوانده می شود. دریاچه ای که در دل جنگل های کیاسر واقع شده و بعد از دیدنش حال خوب برایتان باقی بماند. هوای مه آلود اطراف دریاچه، درختانی که تا تنه در آب فرو رفته اند، صدای حیوانات و پرندگانی که در سکوت جنگل حکمفرماست، از چورت، دریاچه ای ساخته که انگار فرسنگ ها با آب و هوای خشک ایران فاصله دارد. باور نمی کنید؟ خودتان ببینید.

آدرس: در جاده ساری-کیاسر باید راه روستای چورت را در پیش بگیرید. بعد از 10 کیلومتر راندن در جاده خاکی از این روستا، دریاچه پیش رویتان قرار می گیرد.

منبع: اسنپ تریپ
انتشار: 6 بهمن 1400 بروزرسانی: 6 بهمن 1400 گردآورنده: teroll.ir شناسه مطلب: 1997

به "این دریاچه های ایران را حتما ببینید (2)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "این دریاچه های ایران را حتما ببینید (2)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید