ایران از موضوعات مورد بحث آبه در دیدار با ترامپ پس از دیدارش با روحانی

به گزارش مجله خبری تیرول، ایسنا نوشت: خبرگزاری کیودو گزارش داد که انتظار می رود در جریان سفر نخست وزیر ژاپن به نیویورک، تجارت میان توکیو و واشنگتن و ایران از موضوعات اصلی مورد بحث وی باشد.

ایران از موضوعات مورد بحث آبه در دیدار با ترامپ پس از دیدارش با روحانی

به گزارش خبرگزاری کیودو، شینزو آبه نخست وزیر ژاپن صبح امروز (دوشنبه) به منظور شرکت در اجلاس سالانه مجمع عمومی سازمان ملل راهی نیویورک شد. وی در جریان این سفر با دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا دیدار خواهد نمود.

موضوع تجارت میان ژاپن و آمریکا موضوع اصلی دیدار میان آبه و ترامپ خواهد بود اما ایران نیز در دستور کار نخست وزیر ژاپن واقع شده است.

تنش ها میان تهران و واشنگتن پس از آنکه دونالد ترامپ به طور یک جانبه از توافق هسته ای با ایران خارج شد و تحریم ها علیه این کشور را بازگرداند، شدت گرفته است.

به گزارش کیودو، شینزو آبه همچنین قرار است از ترامپ بخواهد که به تنش ها دامن نزند و مانع از وقوع درگیری های نظامی ناخواسته در منطقه خاورمیانه گردد.

از آنجایی که ژاپن به دلیل تامین نیازهای خود در انرژی وابستگی زیادی به خاورمیانه دارد، انتظار می رود که آبه در در دیدار خود با ترامپ خواهان گفت وگو با ایران گردد.

وی روز سه شنبه پیش از دیدار با رئیس جمهور آمریکا در نیویورک با حسن روحانی رئیس جمهوری ایران ملاقات خواهد نمود که به گفته منابع مطلع در این دیدار نیز بر اهمیت گفت وگو با آمریکا تاکید خواهد نمود.

310311

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 7 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: teroll.ir شناسه مطلب: 484

به "ایران از موضوعات مورد بحث آبه در دیدار با ترامپ پس از دیدارش با روحانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایران از موضوعات مورد بحث آبه در دیدار با ترامپ پس از دیدارش با روحانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید