اولین مجوز گردشگری کشاورزی در استان سمنان صادر شد

به گزارش مجله خبری تیرول، محمد طاهریان، معاون گردشگری، سرمایه گذاری و تأمین منابع اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان سمنان با اعلام این خبر گفت: این مجوز گردشگری کشاورزی به واحد باغ سبز سمنان واقع در سنادره و به دنبال انعقاد تفاهم نامه توسعه گردشگری کشاورزی در استان سمنان، ارائه شده است.

اولین مجوز گردشگری کشاورزی در استان سمنان صادر شد

او اضافه نمود: در این واحد، خدمات گلخانه ای، صنایع دستی، نگهداری حیوانات، پذیرایی و ... ارائه می گردد و فضا آرامش بخش و مفرحی برای بازدیدنمایندگان فراهم می نماید.

او با اشاره به این که صدور این مجوز از نتایج انعقاد تفاهم نامه توسعه گردشگری کشاورزی بین اداره کل و سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان است، ادامه داد: انعقاد این تفاهم نامه در توسعه گردشگری و احیا باغ ها و کشاورزی موثر است.

طاهریان راه اندازی واحد ارائه دهنده خدمات گردشگری کشاورزی را از جمله رویکردهای جدید در حوزه گردشگری استان گفت و گفت: توسعه گردشگری کشاورزی می تواند نقش موثری در جلوگیری از مهاجرت روستائیان به شهرها، اشتغال زایی و درآمدزایی برای کشاورزان داشته باشد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان سمنان، معاون گردشگری، سرمایه گذاری و تأمین منابع اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان سمنان بیان نمود: گردشگری کشاورزی به هرگونه فعالیتی که در مزرعه یا مرتع انجام می گردد و اجازه می دهد تا عموم مردم، برای سرگرمی، تفریح یا با اهداف آموزشی، برای دیدن و لذت بردن از فعالیت های روستایی مانند کشاورزی، دامداری، فعالیت های تاریخی، فرهنگی، برداشت محصول دست چین، فعالیت های طبیعی و جاذبه ها به مزرعه مراجعه می نمایند، گفته می گردد.

منبع: گردشبان
انتشار: 14 اسفند 1399 بروزرسانی: 14 اسفند 1399 گردآورنده: teroll.ir شناسه مطلب: 1527

به "اولین مجوز گردشگری کشاورزی در استان سمنان صادر شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اولین مجوز گردشگری کشاورزی در استان سمنان صادر شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید