انتقال اختلافات زن و شوهری به فضای مجازی؛ یکدیگر را بلاک نکنید!

به گزارش مجله خبری تیرول، یک روانشناس با اشاره به انتقال اختلافات و دلخوری های بعضی زوجین به فضای مجازی و نشان دادن این اختلافات به اقوام و آشنایان، گفت: بعضی زوجین پس از بروز اختلاف و بحث و دلخوری در فضای مجازی همدیگر را بلاک می نمایند، این در حالی است که حتی اگر زوجین دعوای سختی را پشت سر گذاشته باشند هم نباید همسر خود را بلاک (مسدود) نمایند چراکه قرار نیست دنیای مجازی با انتشار اختلافات تبدیل به عرصه ای برای انتقام گرفتن زوجین از یکدیگر گردد.

انتقال اختلافات زن و شوهری به فضای مجازی؛ یکدیگر را بلاک نکنید!

شبنم طلوعی در گفت وگو با خبرنگاران، اظهار کرد: بعضی زوجین اثرات دعواهای خود با یکدیگر را برای گرفتن انتقام از همسر در فضای مجازی پخش می نمایند و متوجه نیستند علاوه بر مفهومی که این انتشار برای همسر دارد، چنین محتواهای کنایه آمیزی در نظر دیگران نیز با معنی و مفهوم همراه است و دیگران نیز متوجه اختلاف زوجین می شوند.

این روانشناس با بیان اینکه انتخاب فضای مجازی برای انتقام راه حلی پیش پا افتاده است که زوجین ضعیف آن را برمی گزینند، درباره اثرات مخرب این امر ادامه داد: اولین اثر مخرب انتشار دعوای زوجین در فضای مجازی، سوءاستفاده دیگران و سودجویی افرادی است که نسبت به اختلاف زوجین آگاه شده و دقیقا از همین خلاء موجود وارد رابطه زوجین می شوند. از طرفی زوجین آگاه نیستند راهی که در پیش گرفته اند و به اشتباه آن را حل مساله تلقی می نمایند به دعوا و اختلاف آنها دامن زده و دیگران با تماشا چنین محتواهایی دیدشان به این زن و شوهر تغییر می نماید. به طوری که حتی اگر این اختلاف ها برطرف شده و زندگی زوجین اصلاح گردد، همچنان دیگران همان دید و تصور را نسبت به رابطه زوجین دارند و در رابطه آنها دخالت می نمایند چراکه زوجین با انتشار این تصاویر به طور غیر مستقیم حق دخالت در رابطه شان را به دیگران داده اند.

به گفته وی، زوجین متوجه نیستند که با انتشار این محتواها در فضای مجازی و به اشتراک گذاشتن اختلافات زندگی مشترک با دیگران در واقع غرور همسر خود را شکسته و او را ناراحت می نمایند.

این روانشناس معتقد است که فضای مجازی همانند دنیای واقعی دارای جمعیتی است و از این رو حفظ احترام همسر در این فضا برای القاء حس امنیت به او امری لازم است.

طلوعی با توصیه به اینکه زوجین در فضای مجازی باید هوادار همسر خود باشند و حتی اگر اختلافی نیز وجود دارد آن را نه در فضای مجازی بلکه در فضای خصوصی میان خود مطرح نمایند، این را هم گفت که زوجین می توانند از فضای مجازی برای ارتباط با همسر خود استفاده نموده و حتی در میانه روز از خود عکسی گرفته و برای همسر ارسال نمایند. اینگونه هم از عشق خود مراقبت نموده و هم از فضای مجازی برای بهبود ارتباط خود با همسر استفاده می نمایند.

وی توضیح داد: بهتر است زوجین به وسیله موبایل برای همسر در دسترس باشند و اجازه دهند همسر از لحظه آنلاین (حضور بر خط) بودن زن یا شوهر آگاه باشد و بهتر است این حضور را برای همسر پنهان ننمایند چراکه اینگونه احساس امنیت به همسر داده و اعتمادش زیاد می گردد.

این روانشناس در خاتمه سخنان خود خطاب به زوجین توصیه کرد: در فضای مجازی به همسرتان متعهد باشید و این تعهد را ابراز و با رفتار خود آن را نشان دهید. اگر صفحه شما خصوصی است حضور هر شخصی را در صفحه نپذیرید و هر فردی را دنبال نکنید. هر تصویری را از فضای خصوصی خود منتشر نکنید و مراقب ارتباط خود در فضای مجازی باشید و به نوعی ارتباط بگیرید که تعهد خود را نشان دهید تا دیگران گمان ننمایند شما فردی متاهل نیستید.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 31 فروردین 1401 بروزرسانی: 31 فروردین 1401 گردآورنده: teroll.ir شناسه مطلب: 2077

به "انتقال اختلافات زن و شوهری به فضای مجازی؛ یکدیگر را بلاک نکنید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انتقال اختلافات زن و شوهری به فضای مجازی؛ یکدیگر را بلاک نکنید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید