اقدام جالب کتابخانه های کانادا برای بچه ها سوری، کتاب؛ هدیه ای برای زندگی بهتر

به گزارش مجله خبری تیرول، تعدادی از کتابخانه های کانادا در طرحی، همزمان با روز جهانی اهدای کتاب به بچه ها، اقدام به دعوت از بچه ها سوری پناهجو در این کشور به بازدید از کتابخانه های کانادا نموده اند. فعالان این حرکت معتقدند که کتاب به کودک بحران زده شرایط بهتری را نوید می دهد.

اقدام جالب کتابخانه های کانادا برای بچه ها سوری، کتاب؛ هدیه ای برای زندگی بهتر

برای دریافت خدمات ویزای کانادا با مجربترین کارشناسان کشور همراه باشید.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرنگاران، شعبه ملی دفتر بین المللی کتاب برای نسل جوان کانادا در طرحی جالب، اقدام به دعوت از بچه ها سوری پناه جو در این کشور به همراه خوانواده هایشان برای بازدید از کتابخانه های عمومی بعضی از شهرهای کانادا نموده است.

این اقدام همزمان با روز جهانی اهدای کتاب به بچه ها صورت گرفته است. در این طرح، بروشوری به سه زبان انگلیسی، فرانسوی و عربی طراحی و منتشر شده که به بچه ها یاری می نماید تا کتابخانه های مورد علاقه خود را بیابند و از کتاب های آنها استفاده نمایند.

همچنین در این طرح، یک نسخه از کتاب تصویری بدون کلام گل های پیاده رو نیز به بچه ها سوری اهدا شده است؛ کتابی که بدون استفاده از کلام، داستان دختری را روایت می نماید که در طول مسیرش، گل های خودرو را جمع آوری می نماید. این کتاب در جایزه گاورنر جنرال سال 2015 برگزیده شده است. در واقع این کتاب به بچه های که زبان نمی دانند، یاری می نماید تا بدون استفاده از کلام، معنا و محتوای کتاب را دریابند.

این طرح از سوی بعضی از فعالان در حوزه بچه ها صورت گرفته و تاکنون کتابخانه های شهرهای تورنتو، ونکوور، ادمونتون و کبک در اجرای این برنامه با این دفتر همکاری می نمایند و انتظار می رود که کتابخانه های شهرهای دیگر کانادا هم به این برنامه بپیوندند.

پنسی آلدانا، از بنیانگذاران کمپین ملی خواندن در کانادا، نیز از فعالان در این طرح است. او که سابقه طولانی در اهدای کتاب به بچه ها در شرایط بحران دارد، معتقد است که اهدای کتاب به کودک دچار بحران، یاری می نماید تا شرایط بهتری برای زندگی داشته باشد.

منبع: تسنیم
انتشار: 3 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: teroll.ir شناسه مطلب: 363

به "اقدام جالب کتابخانه های کانادا برای بچه ها سوری، کتاب؛ هدیه ای برای زندگی بهتر" امتیاز دهید

1 کاربر به "اقدام جالب کتابخانه های کانادا برای بچه ها سوری، کتاب؛ هدیه ای برای زندگی بهتر" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اقدام جالب کتابخانه های کانادا برای بچه ها سوری، کتاب؛ هدیه ای برای زندگی بهتر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید