استوری بورد در فتوشاپ چیست و چگونه از آن استفاده کنیم؟

به گزارش مجله خبری تیرول، در دنیای امروز ما که اپلیکیشن های ویرایش عکس و ویدیو پرتعداد هستند، یادگیری ترفند های اصلی ترین برنامه ویرایش تصویر یعنی فتوشاپ، خالی از لطف نخواهد بود. برخی مواقع ما دوست داریم که تعدادی تصویر را از ابتدا تا خاتمه طراحی و پیاده سازی و در واقع یک داستان را از صفر تا صد به صورت تصویری طراحی کنیم. استوری بورد در فتوشاپ یک راه بسیار خوب برای ترسیم ایده های داستانی است. در این راه ما از ابزار Layer Comps که کاربرد زیادی در فتوشاپ دارد، استفاده می کنیم.

استوری بورد در فتوشاپ چیست و چگونه از آن استفاده کنیم؟

چگونه یک داستان تصویری کامل را در فتوشاپ طراحی کنیم؟

طراحی یک استوری بورد در فتوشاپ اصلا کار دشواری نیست. تنها احتیاج دارید که نحوه استفاده دقیق از Layer Comps را یاد بگیرید. پس ما برای اجرای راحت تر این کار و درک کامل آن، نحوه طراحی یک داستان تازه در فتوشاپ را به 9 قسمت تقسیم می کنیم. دقت داشته باشید که این مراحل به ترتیب باید روی فتوشاپ اعمال شوند؛ در غیر این صورت شما به نتیجه دلخواه خود نمی رسید و در واقع نمی توانید داستان خود را به اتمام برسانید.

یکی از نکات بسیار مهم استوری بورد در فتوشاپ این است که دست شما برای طراحی به صورت کامل باز خواهد بود. به عنوان مثال شما یک لایه را در فتوشاپ طراحی نموده اید و دیگر به آن احتیاجی ندارید. حالا می توانید بدون حذف شدن لایه های دیگر به راحتی آن را حذف کنید. تعداد لایه ها نیز برای طراحی یک داستان و یا همان استوری بورد، هیچ محدودیتی ندارد و شما می توانید به صورت دلخواه لایه های مورد نظر خود را در فتوشاپ طراحی و ایجاد کنید.

استفاده از ابزار Layer Comps شما را قادر می سازد تا چندین طرح را در قالب یک فایل فتوشاپ ایجاد، مدیریت و حتی سازماندهی کنید. نه مرحله اصلی برای طراحی یک داستان تصویری در فتوشاپ عبارتند از:

1) ابعاد صفحه مورد نظر خود را تنظیم کنید

حالا که طرح مورد نظر را در فکر خود آماده نموده اید، نوبت طراحی روی صفحات فتوشاپ رسیده است. به عنوان اولین بخش از طراحی، شما باید ابعاد صفحه مورد نظر خود را مشخص کنید. بیشتر افراد این ابعاد را روی 1080 و 720 تنظیم می نمایند. این کار باعث می گردد تا داستان شما وضوح بیشتری داشته باشد و در نهایت زیباتر به نظر برسد.

2) متن مورد نظر خود را اضافه کنید

این مرحله کاملا اختیاری است. پس اگر تصویر شما دارای دیالوگ و متن نیست، به سراغ مرحله بعدی بروید. دقت داشته باشید که بهتر است دیالوگ ها را در قالب یک مستطیل همچون تصویر بالا قرار دهید. به عنوان مثال ما طرح اولیه داستان را که روی آیپد طراحی نموده بودیم، به فتوشاپ وارد کردیم. حال دیالوگ مورد نظر را در آن وارد می کنیم.

3) لایه های خط خطی را اضافه کنید

در این مرحله ما لایه های Tone و Line و Dialogue را روی هم قرار می دهیم. شما در صورت لزوم می توانید لایه هایی مانند Polish را نیز به آن بیافزایید. بهتر است تصویر مورد نظر را یک کیک تصور کنیم که لایه های مختلف به صورت منظم و دقیق به آن اضافه می شوند. در مرحله بعد نیز نوبت به ایجاد کامپ های لایه مورد نظر ما می رسد.

4) به سراغ لایه Comps بروید

برای انجام این کار در بخش ابزارهای فتوشاپ روی Window کلیک و سپس Layer Comps را باز کنید. در این مرحله یک صفحه تازه برای شما باز می گردد. این صفحه Layer Comp نام دارد و شما به یاری آن می توانید عکس ها را مرتب کنید و یا این که به سراغ ویرایش آن ها بروید. در حقیقت Layer Comps یک ابزار همه کاره در جهت ساخت داستان تصویری با فتوشاپ است.

5) اولین لایه را ایجاد کنید

اکنون که اطلاعات شما در خصوص لایه های کامپ بالاتر رفته، بهتر است که یکی از آن ها را طراحی کنیم. برای انجام این کار مراحل زیر را به ترتیب طی کنید:

  • در ابتدا روی نماد + کلیک کنید.
  • یک پنجره تازه برای شما باز می گردد و شما می توانید نام لایه کامپ خود را در آن تغییر دهید.
  • حالا گزینه های Position و Visibility و Appearance (Layer Style) را روشن کنید و سپس OK را فشار دهید.
  • به همین سادگی اولین لایه داستانی شما در فتوشاپ ساخته شد!

6) همین کار را برای پنل بعدی نیز اعمال کنید

جالب است بدانید که شما می توانید برای انجام کار روی یک لایه، لایه های دیگر را خاموش کنید و تمرکز کامل خود را فقط روی یک لایه قرار دهید. تا زمانی که داستان شما ادامه دارد، فقط به ساختن لایه های تازه ادامه دهید. از آن جایی که هیچ محدودتی در ساخت لایه های تازه وجود ندارد، سعی کنید تا در هر لایه روی یک موضوع خاص تمرکز کنید و سپس با ایجاد لایه تازه، کار خود را روی موضوع بعدی ادامه دهید.

7) از کارهای اعمال شده خروجی بگیرید

در این مرحله که طراحی شما انتها یافته، وقت گرفتن خروجی است. برای گرفتن خروجی در فتوشاپ باید چندین مرحله را طی کنید. این مراحل عبارتند از:

  • وارد بخش File شوید.
  • حالا روی Export کلیک کنید.
  • از بین گزینه های موجود، به سراغ گزینه Layer Comps to Files بروید.
  • بعلاوه شما می توانید نوع فایل خروجی را نیز از بین تعدادی گزینه محدود انتخاب کنید.

8) از لایه های comps خروجی بگیرید

وقتی که مرحله شماره هفت را به صورت کامل اجرا کردید، روی گزینه Run کلیک کنید. حالا از تمامی لایه های طراحی شده شما نیز خروجی گرفته خواهد شد. در نهایت یک پنجره برای شما باز می گردد تا به شما اطلاع دهد که این فرآیند به اتمام رسیده است. بعلاوه برای مشاهده این موارد به بخش directory و سپس comps/images بروید.

9) نتایج خروجی ها را آنالیز کنید

احتمالا تصور می کردید که خروجی گرفتن از لایه ها مرحله آخر کار شما باشد؛ اما بهتر است بدانید که آنالیز نتایج خروجی گرفته شده، مرحله آخر و البته مهم کار است. در این بخش بعلاوه توجه می شوید که همه تصاویر به مجموعه دایرکتوری اضافه شده اند و شما می توانید آن ها را در قالب یک فایل پی دی اف (PDF) مشاهده نمایید.

جمع بندی

فتوشاپ یکی از بهترین برنامه های ویرایش تصاویر است و وسعت ویژگی های آن به قدری است که حتی بعضی از بزرگ ترین ویرایشگران تصاویر نیز گاهی بعضی از ویژگی ها و نحوه کار با قابلیت ها را فراموش می نمایند. به همین علت ما در این مطلب سعی کردیم تا به صورت خلاصه و دقیق، نحوه ساخت یک داستان تصویری در اپلیکیشن فتوشاپ را به شما آموزش دهیم. پس همین حالا این برنامه را باز و از ویژگی استوری بورد آن بهره ببرید.

آیا شما ابزار دیگری را می شناسید که به یاری آن بتوانیم داستان های تصویری مجذوب کننده را در فتوشاپ طراحی کنیم؟ نظرات و پیشنهادات خود را با ما و دیگر کاربران خبرنگاران مگ در میان بگذارید.

منبع: CreativeBloq

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 28 مهر 1401 بروزرسانی: 28 مهر 1401 گردآورنده: teroll.ir شناسه مطلب: 2215

به "استوری بورد در فتوشاپ چیست و چگونه از آن استفاده کنیم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استوری بورد در فتوشاپ چیست و چگونه از آن استفاده کنیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید