اجرای گروه های موسیقی ایرانی؛ ضرب آوا در اندونزی، یوشیج در فیلیپین

به گزارش مجله خبری تیرول، خبرنگاران: اجرای گروه های موسیقی ایرانی در کشورهای مختلف از جمله برنامه های دهه فجر است که به همت رایزنی های فرهنگی کشورمان در مناطق مختلف دنیا اجرا می گردد.

اجرای گروه های موسیقی ایرانی؛ ضرب آوا در اندونزی، یوشیج در فیلیپین

برای دیدن زیباترین جزیره اندونزی با تور بالی همراه شوید.

به گزارش خبرنگاران، به مناسبت ایام الله دهه فجر به همت رایزنی فرهنگی ایران، گروه موسیقی ضرب آوا با حضور در جاکارتا برنامه های متنوعی را برگزار خواهند نمود. اجرای برنامه در دانشگاه اندونزی، حضور در جمع اندیشمندان در موسسه عبدالرحمن وحید در خلال سمینار علمی، اجرای زنده برنامه تلویزیونی و نیز رادیویی به طور جداگانه و نیز اجرای برنامه در گالری فرهنگی کمپاس با حضور هنرمندان تنها بخشی از برنامه های این گروه است.

همچنین حضور و اجرای برنامه در مراسم بزرگ جشن پیروزی انقلاب اسلامی ایران با حضور شخصیت های علمی فرهنگی و سیاسی اندونزیایی و ایرانیان مقیم از دیگر برنامه های این گروه از هنرمندان است.

اجرای موسیقی سنتی ایرانی در فیلیپین

همچنین به مناسبت شرکت در جشن های سی و پنجمین سالگرد انقلاب شکوهمند اسلامی ایران و پنجاهمین سالگرد تأسیس روابط دیپلماتیک با جمهوری فیلیپین گروه موسیقی یوشیج تهران به اجرای برنامه در دانشگاه مرکزی مانیل پرداخت. این مراسم با حضور سید احمد موسوی سرپرست رایزنی فرهنگی ، کارکنان رایزنی فرهنگی، الفورا رئیس دانشکده دندانپزشکی ،خانم دکتر کاماچو مشاور امور دانشجویان خارجی ، اساتید و مسئولین دانشگاه و جمع کثیری از دانشجویان پزشکی برگزار گردید.

برنامه با نواختن سرودهای ملی جمهوری فیلیپین و جمهوری اسلامی ایران شروع و سپس خانم کاماچو ضمن خوش آمد گویی به اعضای رایزنی فرهنگی ، گروه یوشیج ،و دانشجویان ایرانی و فیلیپینی طی سخنانی گفت: برای اینجانب و دیگر همکاران بسیار جالب بود که خبردار شدیم گروه موسیقی یوشیج تهران با همکاری رایزنی فرهنگی به دانشگاه ما می آیند تا به اجرای برنامه بپردازند.

سیداحمد موسوی سرپرست رایزنی فرهنگی ، ضمن تبریک سی وپنجمین سالگرد انقلاب اسلامی و پنجاهمین سالگرد تأسیس روابط دیپلماتیک میان دو کشور ایران و فیلیپین گفت: موسیقی ایران هزاران سال قدمت و تاریخ دارد که بخشی از تاریخ کهن آن را می توان در اسناد کشف شده از تمدن ایلام واقع در جنوب غربی ایران دید.

وی گفت: موسیقی در ایران تنها محدود به صدای آلات موسیقی نبوده بلکه اشتراکی از دیگر علوم و موسیقی بوده و همین امر موسیقی ایران را یک موسیقی برجسته در سطح دنیا کرده است.

موسوی ضمن تأکید بر هنر موسیقی در تاریخ ایران خاطر نشان ساخت: در ایران باستان ،موسیقیدانان دارای مقام اجتماعی بالایی بودند از آن جمله می توان به رودکی و فارابی اشاره کرد، مضافاً اینکه موسیقی ایران از ملودیهایی بهره برده که در زمان امپراطوری ساسانیان بویژه دوره خسرو پرویز شکل گرفته اند.

وی گفت: موسیقی رزمی که ریشه در دوران پارتها دارد در طول تاریخ نقش بزرگی را در تقویت حس وطن پرستی در میان ایرانیان داشته و موسیقی مذهبی نیز در خود عرفان را داراست، پس از ظهور اسلام در ایران تقویت شد و جای خویش را در میان ایرانیان باز نمود و سپس گروه موسیقی اعزامی به اجرای برنامه پرداخت. در این مراسم کلیپ ورود حضرت امام خمینی ره به ایران و دستاوردهای جمهوری اسلامی ایران به نمایش گذاشته شد.

منبع: تسنیم
انتشار: 11 مهر 1398 بروزرسانی: 19 مهر 1399 گردآورنده: teroll.ir شناسه مطلب: 387

به "اجرای گروه های موسیقی ایرانی؛ ضرب آوا در اندونزی، یوشیج در فیلیپین" امتیاز دهید

1 کاربر به "اجرای گروه های موسیقی ایرانی؛ ضرب آوا در اندونزی، یوشیج در فیلیپین" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اجرای گروه های موسیقی ایرانی؛ ضرب آوا در اندونزی، یوشیج در فیلیپین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید