آلودگی هوای خانه و اداره را با این روش علمی ساده کاهش دهید

به گزارش مجله خبری تیرول، محققان یک روش ساده و مقرون به صرفه برای کاهش آلودگی هوای خانه و اداره پیشنهاد می نمایند.

آلودگی هوای خانه و اداره را با این روش علمی ساده کاهش دهید

به گزارش خبرنگار گروه علم و پیشرفت خبرنگاران به نقل از دیلی میل، نتایج یک آنالیز تازه نشان می دهد، گیاهان آپارتمانی معمولی از جمله نیلوفرهای صلح و سرخس می توانند آلودگی هوا را در منازل و ادارات به اندازه قابل توجهی کاهش دهند.

گیاهان آپارتمانی اغلب به عنوان گزینه های تزئینی دیده می شوند، اما اگر خانه شما پر از گیاهان گلدانی است، ممکن است سطح آلاینده های خاصی را نیز کاهش دهید.

گیاه سرخس بیشترین توانایی را در از بین بردن سم فرمالدئید، مونو اکسید کربن و زایلن دارد و می تواند به راحتی در طول یک ساعت، ترکیبات سمی موجود در هوا را برطرف کند. خاک این گیاه نیز می تواند فلزات سنگین موجود در هوا مانند جیوه و آرسنیک را به خود جذب کند. علاوه بر این، گیاه سرخس نقش موثری در مرطوب کردن محیط خانه داشته، اما به آبرسانی کافی احتیاج دارد.

تحقیقات تازه به سرپرستی دانشگاه بیرمنگام نشان داده است که گیاهان آپارتمانی معمولی می توانند سطوح دی اکسید نیتروژن (NO2) - یک آلاینده رایج - را تا 20 درصد کاهش دهند. در حالی که فرآیند بیولوژیکی پشت حذف NO2 نامشخص است، محققان امیدوارند این یافته ها افراد را تشویق کند تا خانه ها یا دفاتر خود را با گیاهان بیشتری پر نمایند.

انتهای پیغام/

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 31 خرداد 1401 بروزرسانی: 31 خرداد 1401 گردآورنده: teroll.ir شناسه مطلب: 2132

به "آلودگی هوای خانه و اداره را با این روش علمی ساده کاهش دهید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آلودگی هوای خانه و اداره را با این روش علمی ساده کاهش دهید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید