آبشار کمردوغ کجاست؟

به گزارش مجله خبری تیرول، برای تماشای بهترین آبشارهای دنیا نیازی نیست که به کشورهای دیگر سفر کنید. کافی است به آبشار کمردوغ سری بزنید تا با نشانه کوچکی از قدرت لایتناهی خداوند، آشنا شوید. برای چه به دنبال بهشت باشیم وقتی در آبشار کمردوغ، بهشت را خواهیم دید. آبشار کمر دوغ یکی از جاذبه های طبیعی در استان کهگیلویه و بویر احمد است که متاسفانه هنوز هم بسیاری از ایرانی ها از وجود آن بی خبرند. آبشار کمردوغ در قلعه رئیسی که یکی از توابع شهرستان کهگیلویه و بویراحمد است قرار گرفته است. با این حال بسیاری از گردشگران داخلی هم، از وجود این آبشار زیبا، بی اطلاع هستند.

آبشار کمردوغ کجاست؟

آدرس: کهگیلویه و بویراحمد، 80 کیلومتری دهدشت، منطقه چاروسا، 15 کیلومتری شرق شهر قلعه رئیسی، روستای کمردوغ، آبشار کمردوغ

کمردوغ یعنی چه؟

کمر به معنای دیواری است که سخت و محکم باشد. آب کمردوغ هم به دلیل نمکی بودن، با وزش باد، به رنگ دوغ در می آید که به همین دلیل به این کوه محکم و صاف که از آن دوغ ریزش می نماید، کمردوغ گفته اند.

چرا به تماشای آبشار کمردوغ برویم؟

از طبیعت بکری که در تماشای کمردوغ وجود دارد نمی توان گذشت. علاوه بر آن آبشار کمردوغ هفتمین آبشار مرتفع ایران است که ارتفاعی بیش از 100 متر دارد. عرض این آبشار تقریبا 60 متر است و عظمت آن، چشم هر بیننده ای را مسحور می نماید. به آبشار کمردوغ، عروس آبشارهای ایران می گویند. این مکان همواره در تمامی فصول سال، دارای آب است و بازدیدنماینده دارد.

یکی از مواردی که در آبشار کمردوغ مشاهده می کنید، شوری آن است که یک ویژگی خاص و منحصر به فرد در میان آب های این منطقه است. در مناطق کوهستانی کهگیلویه و بویر احمد، آب های شور، کمتر دیده می گردد.

تفریحاتی که در آبشار کمردوغ می توان انجام داد

پیاده روی از میان تنگه

در راه رسیدن به آبشار کمردوغ، احتیاج است تا مدتی را با پای پیاده حرکت کنید. برای رسیدن به آبشار، از جهت تنگه ای زیبا، باید عبور کنید و از طبیعت بکر آن لذت ببرید.

کوهنوردی

در جهت آبشار، بسیاری از کوهنوردان را خواهید دید که با تجهیزات کاملی، به سمت کوه ها و صخره های اطراف آبشار می فرایند. کوهنوردان این منطقه، برای فتح قله های آن، همواره اعلام حضور می نمایند.

عکاسی از طبیعت بکر

دوربین به دست باشید و منتظر سوژه های جذاب برای عکاسی باشید. فقط کافی است از این طبیعت زیبا عکس برداری کنید و در صفحه مجازی خود قرار دهید. بی شک نقش مهمی در شناساندن این مکان ناشناخته ایفا خواهید کرد چرا که همه عاشق این طبیعت بکر و زیبا می شوند. علاوه بر عکاسی از آبشار کمردوغ، از پرستوهایی که در میان طاق های سنگی کنار آبشار لانه درست نموده اند، عکاسی کنید.

آب بازی

در فصل تابستان، می توانید از تجمع آبی که از آبشار کمردوغ ایجاد می گردد، نهایت استفاده را انجام دهید و به یاد بچگی هایتان، آب بازی و آب تنی کنید. ارتفاع آب این حوضچه ها کم است و خطری برای شما ایجاد نمی نماید.

منبع: سفرمی
انتشار: 23 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: teroll.ir شناسه مطلب: 1003

به "آبشار کمردوغ کجاست؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آبشار کمردوغ کجاست؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید